1188 de kilometri de drum din judeţul Bacău sunt neasfaltaţi. 60% din şoselele judeţene sunt nemodernizate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Potrivit studiilor recente realizate de Avensa, care a realizat Strategia de Dezvoltare a judeţului Bacău, pentru  perioada 2014-2020, mai mult de jumătate din totalul drumurilor judeţene şi comunale nu au fost modernizate până acum. În judeţul Bacău există 2445 de kilometri de drumuri publice, din  care 450 sunt naţionale iar restul sunt judeţene şi comunale. 60% nu au nici măcar un covor asfaltic subţire.

Infrastructura rutieră a judeţului Bacău lasă de dorit. Potrivit ultimilor centralizări, din 1995 de kilometri de drumuri judeţene şi comunale, doar 201 kilometri au o şosea modernă iar 607 kilometri au fost acoperiţi cu un covor asfaltic subţire. Situaţia a fost inclusă în Strategia de Dezvoltare a judeţului Bacău  şi citează datele anuarului Statistic al judeţului Bacău (2013), pentru anul 2011, cu menţiunea că în ultimii doi ani situaţia nu s-a schimbat radical. „Din totalul lungimii drumurilor publice, drumurile modernizate au o lungime de

631 km (25,8%), cele cu îmbrăcăminţi asfaltice uşoare au o lungime de 626 km (25,6%) iar restul de 1188 km (48,6%) sunt nemodernizaţi“, se arată în studiul realizat de Avensa.                                                                                       Drumurile naţionale sunt în stare bună. Drumurile orăşeneşti, modernizate în proporţie de 61%

Drumurile naţionale din judeţul Bacău au o lungime de 450 km, reprezintă  18,4% din lungimea totală  a drumurilor publice din judeţ. Teritoriul judeţului este străbătut de 8 trasee de drumuri naţionale: DN 2, DN 2F, DN 2G, DN 11, DN 11A, DN 12A, DN 15 şi DN 12B. Cele mai importante drumuri sunt, aşa cum s‐ a mai menţionat, DN 2, care corespunde şi cu traseul drumului european E 85, şi DN 11, pe care se inserează drumul european E 574“, se arată în acelaşi studiu. Cele mai importante drumuri care traversează judeţul şi municipiul Bacău sunt DN2 (E85) şi DN11 (E574), iar celelalte fac legătura spre alte oraşe cum ar fi Moineşti, Comăneşti sau  Piatra Neamţ. Străzile din oraşele judeţului măsoară 728 de kilometri. În 2012, dintre cei 728 km de străzi orăşeneşti, 444 km (respectiv 61%) sunt modernizaţi, ponderi mai ridicate fiind connsemnate la Oneşti (86,9%)  şi Bacău (82,1%), iar mai scăzute la Dărmăneşti (24,3%) şi Comăneşti (39,5%).

Promisiuni de 84 de milioane de lei, în 201,  prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală

50 de contracte de finanţare au fost semnate în vara aceasta pentru drumurile din mai multe localităţi ale judeţului. Drumurile judeţene şi comunale urmează să fie făcute cu bani de la Guvern dar şi de la Consiliul Judeţean Bacău. Printre localităţile care ar putea beneficia de aceste finanţări se numără Coloneşti, Găiceana, Motoşeni, Orbeni, Podu Turcului, Săuceşti, Valea Seacă, Ştefan cel Mare, Ungureni, Tamaşi, Mănăstirea Caşin, Măgireşti, Bereşti Tazlău, Mărgineni, Solonţ, Strugari şi Zemeş. Valoarea totală a contractelor de investiţii semnate până în acest moment este de 84 912 990 de lei, din care suma alocată de la bugetul de stat în 2014 este de 3 711 000 lei. „Programul stabileşte cadrul legal pentru implementarea unor proiecte de importanţă naţională, care susţin dezvoltarea regională prin realizarea unor lucrări de infrastructură rutieră, tehnico-edilitară şi socio-educativă. În judeţul Bacău, proiectele noi finanţate în cadrul acestui program se referă la infrastructura rutieră, respectiv modernizare şireabilitare de drumuri comunale, judeţene şi de interes local“, potrivit unui comunicat al Consiliului Judeţean Bacău din luna august.

Drumurile din Zemeş, Horgeşti, Stănişeşti sau Filipeni, bătaie de cap pentru autorităţile judeţului

Modernizarea unor drumuri a fost făcută în ultimii ani, de multe ori, sub presiune. Judeţul Bacău are mai multe tronsoane de drum, care nu au văzut asfalt niciodată iar unele nu au mai fost peticite de mai mult de 40 de ani. În urmă cu doi ani, cetăţenii din Zemeş au blocat drumul care făce legătura cu Moineştiul, pentru a sensibiliza Consiliul Judeţean să le asfalteze drumul. O altă ieşire în stradă a sătenilor a avut loc la Horgeşti. Drumul judeţean 243 B, care leagă Stănişeşti de Vultureni a fost  reabilitat şi peticit abia anul acesta. Calea de acces nu mai văzuse asfalt din 1972, când autorităţile comuniste au realizat şoseaua.

Alte nemulţumiri sunt în comuna băcăuană Filipeni, unde drumul judeţean care tranzitează localitatea, DJ 241 B, lung de 15 kilometri, este doar pietruit şi plin de gropi. Prima intenţie de asfaltare a avut loc în 1975 şi 1976, dar banii au fost alocaţi altor obiective din judeţ. Ultimile promisiuni sunt din vremea Guvernului Boc, dar proiectele nu au mai fost duse la bun sfârşit. Odată schimbat guvernul şi legislaţia, pentru ca acest drum să fie reparat şi modernizat este nevoie ca această cale de acces să se afle într-o zonă cu potenţial turistic, afirmă autorităţile judeţene.

Bacău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite