Rezultate slabe la simularea Evaluării Naţionale în Alba: peste jumătate dintre elevi au obţinut medii sub 5
0Rezultate slabe pentru elevii de clasa a VIII-a din judeţul Alba la simularea Evaluării Naţionale 2016. Potrivit unui grafic transmis de IŞJ Alba, un procentaj de 52,67% dintre elevi au obţinut medii sub 5.00.
Note foarte mici au fost la matematică, unde peste 66% dintre elevi nu au reuşit să obţină nota 5. În schimb, la limba română, cu note sub 5 au fost peste 36% dintre elevi. În total au fost înscrişi 2.943 de elevi, fiind prezenţi 2.808. Medii sub 5 au avut 52,67%, între 5 şi 5.99 – 14,17%, între 6-6,99 – 12,68%, între 7 şi 7,99 – 10,22%, între 8 şi 8,99 – 7,76%, între 9 şi 9.99 – 2,46%. Au fost 0,04 elevi care au obţinut media 10.
La matematică un procent de 66,24% dintre elevi au luat note sub 5; 10,84% între 5 şi 5,99; 8,12% între 6-6,99; un procent de 7,56% au obţnut 7-7,99; un procent de 5,05% au obţinut note între 8 şi 8,99, un procent de 2,15% au obţinut note între 9 şi 9,99, iar doar 0,4% (1 elev) au luat nota 10.
La limba şi literatura română, 36,11% dintre elevi au obţinut note sub 5. 14,38% au luat între 5 şi 5,99, 6 şi 6,99, respectiv 7 şi 7,99. Un procent de 13,64% au obţinut note între 8 şi 8,99; 6,69% între 9 şi 9,99, iar 0,14% (4 elevi) au obţinut nota 10.
Simulările au fost susţinute în perioada 22-24 martie. În urma derulării activităţilor la nivel judeţean a Simularii Evaluarii Nationale la clasa a VIII-a, rezultatele obţinute de elevi sunt analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinte cu părinţii şi la nivelul consiliului profesoral.
În urma acestor analize, fiecare şcoală urmează să adopte măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare şi să întocmească un raport si plan de masuri pe care să îl transmită Inspectoratului Şcolar Judeţean Alba pana la data de 15 martie. Rezultatele obţinute de elevi la simularile naţionale nu se contestă şi nu se trec în catalog, conform art. 15, alin. (2) din Procedura privind organizarea şi desfăşurarea simulării. Tot la acest articol se menţionează că ”la solicitarea scrisă a elevului se pot trece notele în catalog”.
Aceste simulări au ca scop să îi obişnuiască pe elevi cu rigoarea unui examen, să optimizeze rezultatele, să-i pună pe candidaţi într-o situaţie reală similară celei de examen, respectarea întocmai a timpului alocat fiecărei probe în parte, confruntarea cu emoţiile, sucesiunea probelor, dar şi o capacitate de concentrare cât mai ridicată. Astfel, candidaţii se pot pregatii corespunzator pentru sustinerea Evaluarii Nationale.
Citiţi şi: