Alunecări de teren în două zone ale Autostrăzii Sebeş - Turda. Constructorii susţin că nu afectează lucrările

Alunecări de teren în două zone ale Autostrăzii Sebeş - Turda. Constructorii susţin că nu afectează lucrările

Alunecări de teren pe traseul autostrăzii. Foto: ziarulunirea.ro

Alunecări de versant şi de taluzuri au fost semnalate, săptămâna trecută, pe lotul 1 al autostrăzii Sebeş-Turda, lângă Alba Iulia şi pe lotul 4, între Decea şi Turda. Constructorii au confirmat apariţia alunecărilor, dar au spus că acestea nu afectează cu nimic buna desfăşurare a lucrărilor.

Ştiri pe aceeaşi temă

O alunecare de pământ s-a produs săptămâna trecută, la km 16+500, pe lotul 1 al autostrăzii Sebeş-Turda, lângă Alba Iulia, în zona Pârâul Iovului. Constructorii Pizzarotti şi Pomponio au confirmat alunecările care s-au produs în timpul nopţii în data de 9-10 mai. 2018.
 
Aceştia au precizat că fenomenul s-a produs într-o zonă destul de restrânsă a dealului şi că este monitorizat continuu, neafectând continuitatea lucrării sau calitatea acesteia. Totodată, reprezentanţii constructorulului au mai transmis că în zona în care s-a produs alunecarea de teren s-au executat doar activităţi de săpătură, în vedera realizării profilului taluzelor, iar axul autostrăzii este cu mult în aval faţă de alunecarea de teren.
 
Potrivit ultimelor date de pe site-ul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), lucrările pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda sunt finalizate în proporţie de 44,5% şi ar urma să fie finalizate până în noiembrie 2019. Contractul pentru construirea celor 17 kilometri ai acestui lot a fost atribuit asocierii Impresa Pizzarotti& C. S.p.A. şi Pomponio Construcţii SRL, pentru 541 de milioane de lei.
 
Probleme au apărut şi pe lotul 4 al Autostrăzii Sebeş – Turda, unde au fost semnalate alunecări de taluz între kilometrul 58 şi 59, cauzate se pare de ploile din ultima perioadă. Constructorul Porr Construct România a confirmat pentru Economica.net existenţa alunecărilor, susţinând că acestea ar reprezenta un fenomen obişnuit pe şantierele de autostrăzi din România. 

Lucrările pe acest lot sunt în proporţie de 99% realizate, iar contractul pentru 16,3 kilometri ai acestui lot a fost atribuit în urmă cu patru ani austriecilor de la Porr, pentru 470 de milioane de lei.

Citiţi şi:

 

 

citeste totul despre: