„Fetele din ziua de azi confundă sexul cu afecţiunea”: cum să-ţi creşti fetiţa pentru a ajunge o femeie puternică

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO hotchocolateclub.com
FOTO hotchocolateclub.com

Urania Cremene, licenţiată în Parent’s Toolshop şi Jody Pawel, unul dintre cei mai bine cotaţi autori de metodologii de parenting din Statele Unite şi autoarea bestseller-ului Parent’s Toolshop, au „sărit” în ajutorul părinţilor români prin intermediul conferinţei „Parenting prin ochii copilului”, desfăşurată sâmbătă, la Bucureşti, oferindu-le sfaturi părinţilor de fete, şi nu numai.

Cu toţii ştim că a creşte un copil reprezintă o responsabilitate enormă, iar era în care trăim ne determină să facem totul „pe fugă”, lucru care ne poate afecta, dacă nu acordăm destulă atenţie, calităţile de părinte şi, totodată, calitatea educaţiei copilului nostru şi trăsăturile personalităţii sale.

Metodologia Parent’s Toolshop propune 100 de tehnici care, prin aplicare constantă, construiesc stima de sine a copilului, ingredientul „minune” pentru reuşită în viaţă, independenţa şi responsabilitatea acestuia, dezvoltă motivaţia internă, felul în care comunicăm cu copilul nostru, inteligenţa emoţională, ne ajută să vedem ce se află în spatele comportamentelor indezirabile şi cum ne putem schimba comportamentul în aşa fel încât şi copilul să şi-l modifice pe-al său.

În cadrul conferinţei, cele două specialiste au dezbătut teme importante pentru părinţi; s-a discutat despre cum să creşti un copil independent şi responsabil, dar s-a atins şi subiectul „ Mami, tati, nu o sa fiu fetiţă toată viaţa. Cum o să fiu eu ca femeie?”- despre cum să creşti o fată pentru a ajunge o femeie împlinită şi cu încredere în propria-i persoană.

În zilele noastre, devine din ce în ce mai greu să creşti (corect) o fată. Vârstele de dezvoltare ale fetelor noastre s-au scurtat, ele „ard” etape importante, pentru că 18 ani ai noştri au devenit 14 ani ai lor, şi-a început Urania Cremene incursiunea în cea de-a doua temă abordată.

Aceasta consideră că fetele încep, încă de la vârste fragede, să se concetreze pe felul în care arată, până când aspectul fizic devine unica lor preocupare. Mass-media promovează exemple extrem de nepotrivite, făcând până şi personajele din desenele animate să degaje o sexualitate agresivă.

image
Fetele sunt atrase de mici de farduri. Majoritatea fetiţelor de 12 ani nu ies afară nemachiate, după studiile specialiştilor, afirmă Urania.

„La 10-14 ani, fetele încep să discute despre sex”

Fetiţele şi adolescentele sunt dominate de emoţii, spre deosebire de o femeie matură care tratează problemele conştient, cu responsabilitate. Până să ajungă la maturitate, creierul lor percepe diferit lucrurile, dependent, oarecum, de acţiunile şi aprobarea celorlalţi. Tinerele au nevoie de validare din partea băieţilor, iar celelalte fete reprezintă competiţie, pe când o femeie vrea să fie egală bărbatului de lângă ea şi priveşte celelalte femei ca pe un sprijin, nu cu rivalitate.

În perioada preadolescenţei, fetele (dar şi băieţii) simt nevoia de intimitate, iar faptul că în aceeaşi perioadă încep să fie interesate de băieţi nu le uşurează deloc treaba părinţilor.

Pentru ca relaţia cu fiica ta să se dezvolte armonios şi pentru ca ea să aibă o personalitate frumoasă, fă-o să se simtă bine în pielea ei, să iubească naturaleţea şi să conştientizeze că nu are nevoie de farduri pentru a arata bine şi a fi plăcută de cei din jur. Discută deschis cu ea despre corpul ei şi despre sex, pentru că la 10-14 ani, fetele încep să discute despre sexul de toate felurile. Identitatea lor „atârnă” de percepţia băieţilor din jur, este de părere specialista din România.

Studiile arată că numărul fetelor care îşi încep viaţa sexuală înainte de împlinirea vârstei de 17 ani s-a dublat în ultimii şase ani. Din cauza faptului că sexul este considerat un subiect ruşinos şi rău, despre care nu se prea discută în familie, "fetele din zilele noastre au ajuns să confunde sexul cu afecţiunea băieţilor, acceptarea actului sexual devenind, pentru ele, modalitatea prin care sunt validate, acceptate", mai arată Urania Cremene.

Adolescentele ajung să consume alcool pentru a face totul cât mai puţin personal, pentru că au impresia că sexul este bun doar pentru băieţi şi că asta trebuie să facă pentru a determina băieţii să le placă. Vorbiţi deschis cu ele despre acest subiect, explicaţi-le că sexul este un lucru frumos, minunat şi că le va plăcea, dacă se întâmplă la momentul potrivit, cu persoana potrivită, punctează aceasta.

„Copiii au nevoie de validare”

Specialista de origine americană, Jody Pawel, explică cum personalitatea copilului este bazată pe trei definiţii: stima de sine, definită prin sentimentul faţă de propria persoană, imaginea, şi-anume cum eşti perceput, ce cred alţii despre tine, şi stima de ego, care este definită prin egoism. Aceasta spune că spune că pentru a-ţi educa sănătos copilul, trebuie să ştii ce anume să „creşti”.



Un studiu arată că tinerii cărora li se spune că sunt deştepţi au note mai mici, iar pentru acest experiment, specialiştii au examinat două grupuri de copii. Copiilor din primul grup li s-a spus că sunt deştepţi, iar celor din cel de-al doilea li s-a spus să dea ce este mai bun din ei, iar apoi ambele grupe au fost supuse unui test de matematică. Copiii cărora li s-a spus că sunt deştepţi au avut rezultate mai slabe şi au refuzat să dea destul încă o dată, iar cei din al doilea grup, cărora li s-a spus să dea ce-i mai bun, au dorit o redare a testului, fiind convinşi că pot mai bine.

jody pawel
Micuţii au nevoie de validarea părinţilor. La vârste fragede, aceştia se concentrează extrem de tare pe părerea altora, afirmă specialistul american.

Deşi a crede că sintagma: „Sunt mândră de tine” este una potrivită, conform studiilor lui Jody, aceasta pune presiune pe copil şi îi „fură”, cumva, realizarea- „nu tu, ca părinte, trebuie să fii mândru de copilul tău, ci trebuie să-l faci pe el să se simtă mândru de acţiunile sale prin încurajare descriptivă; spuneţi-i ce a făcut bine, lăudaţi paşii pe care i-a parcurs pentru a realiza acel ceva de care este mândră”, spune ea.

Atât Urania Cremene cât şi Jody Pawel sfătuiesc părinţii să-şi ţină copiii cât mai departe de mass-media, de reclamele de imagine şi de revistele pentru adolescenţi, care promovează cosmeticele şi pun accentul pe imaginea „fabricată”.

„Nu puneţi copiilor televizor în dormitor. De fapt, evitaţi ca televizorul să meargă încontinuu, pentru că-i veţi «hrăni» cu informaţii toxice, cu reclame despre imagine care le fac destul de mult rău la vârste fragede, înainte să devină consumatori conştienţi. De asemenea, scoateţi-vă copilul în oraş, în parc, la alergat- puneţi accentul pe sănătate”, este părerea unanimă a celor două experte.

Viață de cuplu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite