Sydney, a cincea capitală a modei?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
A cincea săptămână a modei se pregăteşte la Sydney FOTO Reuters
A cincea săptămână a modei se pregăteşte la Sydney FOTO Reuters

Luna modei, aşa cum este numită perioada celor patru săptămâni de modă, ar putea să-şi prelungească mandatul cu încă şapte zile la Sydney, după New York, Londra, Milano şi Paris.

Pentru toţi editorii de modă din toată lumea, aceasta este una dintre veştile proaste pe care le pot primi: se pregăteşte a cincea săptămână a modei, la Sydney. Luna extenuantă cu sute de show-uri în cele patru puncte cardinale ale modei ar putea dura şi mai mult pe viitor. Dar acest lucru se întâmplă pentru că cele patru capitale ale modei nu mai sunt atât de puternice ca altădată.

Săptămânile modei din toată lumea, din Cambodgia până în Columbia, expun designuri locale unei audienţe internaţionale. Iar aşa cum ultimele evenimente ale modei au arătat recent, toată lumea vrea câte o bucăţică din toate.

Săptămâna de Modă din Australia, care a început pe 8 aprilie, este concurentul cel mai serios dintre toate evenimentele de modă din lume.

Noul val de designeri

Odată văzut drept locul de unde îţi poţi achiziţiona costume de baie, marginalizat pe nedrept cu ajutorul stereotipurilor locale, a fost transformat de către designerii australieni într-un loc merituos. Designeri precum Christopher Esber, care semnează un smart casual brici, Dion Lee, cunoscut deja pentru participările sale la Săptămâna Modei din Londra, şi brandul Romance Was Born, care excelează în imprimeuri magistrale.

„Când a fost lansată, în 1996, Săptămâna Modei de la Sydney era mai mult despre costume de baie şi piele albă. Acum este mult mai sofisticată“, a spus Edwina McCann, redactorul-şef al ediţiei australiene a publicaţiei „Vogue“.

image

Simon Lock, fondatorul Săptămânii de Modă din Australia, vorbea, în urmă cu câţiva ani, despre avântul puternic pe care moda de pe continent îl ia. „Devenim parte din liga mare şi asta datorită percepţiei globale asupra oraşului Sydney. Avem mai multe show-uri programate decât are Săptămâna Modei de la Londra şi mai mulţi designeri“, a spus acesta. 

„În termeni generali, la Milano a fost vorba despre croitorie, Londra este eclectică şi avangardistă, New York înseamnă haine sport atrăgătoare, iar Parisul este esenţa modei. Până la un punct, ai putea spune că Australia este caracterizată de un chic casual, dar este greu de generalizat“, a explicat Lock. Peste 100 de branduri locale din industria modei exportă în toată lumea, cifră în creştere în fiecare an. Evenimentul bianual din Australia atrage celebrităţi internaţionale, dar şi din ce în ce mai mulţi jurnalişti de modă.

Brandurile autohtone urmează aceeaşi traiectorie a succesului australian al unor case de modă celebre deja precum Richard Nicoll, Antipodium şi Josh Goot, şi alte firme îşi mută interesul pe Australia. Site-ul Asos, care comercializează haine, s-a lansat pe continentul cangurilor în 2011, fiind acum cea de-a doua piaţă ca mărime pentru el.

moda 4

Fără recesiune în Australia

„În acest moment, vindem câte un obiect la fiecare şase secunde unui client australian. În fiecare săptămână trimitem patru avioane cu marfă acolo“, a spus Sally Anne Newson, managerul site-ului Asos, pentru publicaţia „The Guardian“.

Cererea atât de mare poate fi explicată prin faptul că economia Australiei nu a fost prea „zguduită“ de criza financiară mondială. Potrivit publicaţiei britanice, a fost raportată o creştere de 0,6% a economiei ţării, menţionându-se chiar că ţara nu a mai fost în recesiune de 21 de ani.

Un exemplu ar fi buticul Land’s End, lansat în 2008, care comercializează diverse branduri de lux, precum Céline, ale cărui piese depăşesc sume cu patru cifre. Proprietara magazinului, Jane Jasper, a declarat pentru „The Guardian“ că este unul dintre brandurile cel mai bine vândute. „Dolarul australian este extrem de puternic şi a mărit piaţa de lux de aici“, a adăugat aceasta.

moda 3
Magazin

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite