Moda pentru copii, o afacere de lux. FOTO
0Moda pentru copii, industria vestimentară adresata acestora se află mai mult ca niciodată în atenţia marilor case de modă, interesate să-şi taie o „felie“ cât mai mare din piaţa aflată într-o expansiune rapidă, cu încasări globale estimate la peste 12 miliarde de euro până în 2019, conform unei analize realizate de publicaţia americană „The New York Post“.
Popularitatea reţelelor sociale a transformat industria modei pentru copii într-o afacere mai profitabilă ca niciodată. Părinţii urmăresc avizi modul în care vedetele îşi îmbracă micuţii şi, la rândul lor, visează să-şi vadă copiii înveşmântaţi după ultima modă. Şi chiar dacă marcile de lux nu sunt accesibile oricărui buzunar, părinţii fac eforturi pentru a achiziţiona haine purtate de Romeo Beckham, unul din cei patru copii ai cuplului format din designerul şi fosta cântăreaţă Victoria Beckham şi fostul fotbalist David Beckham, de Suri Cruise, fiica actorilor Tom Cruise şi Katie Cruise, sau de alţi copii de vedete.
Nu în ultimul rând, mulţi copii obişnuiţi ajung să dea tonul în modă graţie paginilor create de părinţi pe Facebook sau Instagram, unii dintre ei fiind remarcaţi astfel de agenţiile de modele sau de case de modă cunoscute.
Cerere şi ofertă promptă FOTO: Ekaterina Samsonov
Brandurile de lux au înţeles oportunitatea care li se oferă şi s-au grăbit să satisfacă cererea pieţei. Astfel, linii vestimentare dedicate puştanilor au fost deja lansate de case de modă cunoscute , iar Paul Smith Junior, Junior Gaultier, Chloe, Little Marc Jacobs, I Pinco Pallino, Suzanne Ermann sau Anne Kurris sunt numai câteva dintre acestea. Recent au făcut pasul spre zona vestimentaţiei pentru copii şi branduri precum Tommy Hilfiger sau Diesel, iar acest segment de piaţă a devenit extrem de interesant şi pentru alte mărci de renume. Exemple grăitoare sunt Dolce&Gabbana, Versace şi Burberry care au de gând să facă prezentări de modă pentru copii şi campanii dedicate acestora în mai multe zone ale lumii, informa săptămâna trecută publicaţia americană „The New York Post“ . Nu întâmplător a fost inaugurată în luna martie a anului 2013 o săptămână a modei pentru copii, eveniment intitulat Global Kids Fashion Week, desfăşurat la Londra, în capitala Marii Britanii, care a reunit nume importante din domeniul modei, de la Gaultier la Galliano şi Chloe etc.
În ceea ce priveşte România, moda de lux pentru copii urmează acelaşi trend ascendent, lucru confirmat încă de la sfârşitul anului 2011 de Silvana Berciu, unul din primii oameni de afaceri de la noi din ţară care a intrat în domeniul hainelor de designer pentru copii. Aceasta declara pentru publicaţia online business24.ro că segmentul de haine de lux pentru copii „este înfloritor“, ţinând cont de faptul că prinţii români cu posibilităţi financiare nu se uită la bani când vine vorba de felul în care arată copiii lor. Berciu estima pentru anul 2012 o creştre a vânzărilor cu 30% faţă de volumul vânzărilor din 2011.
Puştii de azi, clienţii de mâine
Copiii din ziua de azi reprezintă viitorii clienţi adulţi de mâine, iar măsura în care aceştia influenţează obiceiurile de cumpărare ale părinţilor le dă de înţeles marilor jucători din industrie că este momentul să-i fidelizeze de la vârste cât mai mici.
O modalitate interesantă prin care modelele-copii au ajuns să joace un rol tot mai important în industria modei se referă la includerea lor în campaniile publicitare ale unor branduri de lux precum Paul Mitchell, Estée Lauder sau Tiffany, chiar şi atunci când produsele nu le sunt dedicate minorilor, ci părinţilor, lucru observat de publicaţia „The New York Post“. În aceste condiţii, nu este de mirare că cererea pentru modele-copii a crescut cu 50% în 2014, comparativ cu 2004, numai în SUA, relevă o statistică a Departamentului de Muncă din New York realizată pe baza numărului de permise de muncă eliberate pentru minori.
Baylor Cryder, pe coperta publicaţiei „Bambini Vogue“
„Trecem printr-o perioadă prolifică a industriei vestimentare pentru copii, iar asta se întâmplă pentru că cei mici sunt mai prezenţi ca niciodată în tot ceea ce înseamnă modă. Mulţumită emisiunilor de televiziune şi a ceea ce se întâmplă pe reţelele de socializare, oamenii sunt fascinaţi de copiii celebrităţilor, fie că este vorba despre Gwyneth Paltrow sau Beyoncé. Părinţii încearcă să rivalizeze cu ei şi cumpără ţinute similare cu cele pe care le văd purtate de copiii vedetelor“, a declarat Marlene Wallach, preşedintele Wilhelmina Kids & Teens, una dintre agenţiile de top din New York.
Sume mari pentru modele mici
În cazul copiilor de vedete, colaborările din lumea modei sunt influenţate puternic de celebritatea părinţilor. Marile branduri, cum este Burberry Prorsum, sunt încântate să-şi promoveze produsele folosind imaginea unor puşti cu părinţi faimoşi. Cel mai recent exemplu este Romeo Beckham, în vârstă de 12 ani, care a devenit un obişnuit al campaniilor Burberry. La începutul acestei săptămâni, directorul de creaţie al casei de modă britanice, Christopher Bailey, a anunţat că Romeo va fi starul primei campanii de Crăciun de la Burberry, intitulată „From London with Love“. „Este o bucurie să lucrăm din nou cu Romeo, are farmec, stil şi foarte multă energie! Sunt încântat că are rolul principal în campania noastră festivă“, a declarat acesta la conferinţa de presă în cadrul căruia s-a făcut anunţul.
Copiii care lucrează în industria modei şi sunt solicitaţi pentru a participa la prezentări de modă, campanii publicitare, reclame sau realizarea de editoriale de modă pentru publicaţii de profil, cum este „Vogue Bambini“, au ajuns să câştige bani serioşi din ceea ce fac. Într-un top al încasărilor realizate de cel mai bine cotate modele-copii în 2014, micuţa Ekaterina Samsonov, în vârstă de 11 ani, se situează pe prima poziţie cu 40.000 de euro, urmată de fraţii Baylor (7 ani ) şi Hudson Cryder (11 ani), cu câte 36.000 de euro fiecare, în timp ce locul trei este ocupat de Lily Chee (11 ani - foto dreapta), cu 18.000 de euro. Julian O’Neill (7 ani) a câştigat anul acesta aproape 10.000 de euro, sumă care l-a plasat pe poziţia a patra, în timp ce Hudson Kroenig, la numai şase ani, figurează în clsamentul realizat de New York Post pe locul cinci, chiar dacă nu se cunoaşte o sumă oficială, graţiei cooptării sale de către Chanel.
50% este procentul cu care a crescut cererea pentru modele-copii numai în SUA, în 2014, comparativ cu 2004
Karl Lagerfeld, directorul de creaţie al casei de modă Chanel, alături de modelele Hudson Kroenig şi Cara Delevingne