Cu ce ne îmbracă 2014

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Colecţia Burberry FOTOGRAFII Reuters
Colecţia Burberry FOTOGRAFII Reuters

Colecţiile pentru primăvara/vara anului viitor anunţă o îmblânzire a modei şi o imagine la modă mai uşor de obţinut chiar şi cu ţinute de la retaileri, dar şi cu piese din acest an

„Primăvara lui 2014 este despre hainele care se transformă. Este vorba despre toate lucrurile pe care le-ai văzut pe podium şi a căror stare poţi să o transmiţi printr-o singură piesă”, caracterizează publicaţia „Vogue” tendinţa următorului sezon.
„Încearcă o fustă mai lungă, care trece de genunchi sau care ajunge chiar deasupra gleznelor. Simte puterea florilor, indiferent de unde eşti. Poartă ceva care să amintească de artă, indiferent că este o geantă sau un tricou imprimat. În acest sezon, există modă pentru orice personalitate”, încheie publicaţia.

Dantelă şi macramé

Chiar dacă suntem abia la finalul lui 2013, cunoscătorii şi pasionaţii ştiu deja tendinţele şi pentru sezonul toamnă-iarnă, ceea ce face misiunea tendinţelor mult mai uşoară. Pe lângă noile influenţe stilistice, precum look-ul acvatic, dantela şi macramé tip nouveau, dar şi fustele scurte, pe lângă cele lungi. Nu scăpăm nici de bluzele foarte scurte care arată mai multe porţiuni de piele sau de franjurile care continuă să facă furori în ultimele sezoane.

moda 5

Gucci

Motivul nautic, începând de la dungile tipice hainelor de marinar până la culoare albastru, în toate nuanţele sale, a putut fi observat pe podiumul internaţional, în cadrul colecţiilor semnate de Marc Jacobs (care a prezentat un pulovăr din blană cu dungi marinăreşti), Chanel şi Marni.

moda 2

Christian Dior 

Un motiv atât de relaxat nu ar putea să meargă bine decât cu o pereche de pantaloni care parcă spun doar „vacanţă”. Ultra largi, dar croiţi pe siluetă, cu un tur uşor lăsat, fără să aducă a moda hip hip, pantalonii din 2014 vor fi complet opusul preferaţilor ultimilor ani, respectiv modelul skinny. Brandurile de lux Chloé şi Narciso Rodriguez au prezentat propriile versiuni care, cel mai probabil, vor putea fi găsite, adaptate, în magazinele retailerilor cunoscuţi din toată lumea.

Punk-ul reinterpretat

Tuşa artistică a anului vine de la creatorii de modă care nu pot reduce moda la ceva simplisim. Sarah Burton, de la Alexander McQueen, a revigorat spiritul punk cu ajutorul dantelei şi al macramé-ului pe tunici şi bluze, în timp ce Bottega Veneta, Valentino şi Roberto Cavalli s-au jucat cu rochiile. 

moda 4

Alexander McQueen

Romantismul lui 2014 va avea legătură cu toată catifeaua care va îmbrăca atmosfera. De la ţinute întregi de catifea verde, prezentată de Calvin Klein, până la trenciurile lila din catifea ale lui Ralph Lauren, dar şi pantalonii scurţi fuchsia, din catifea, semnaţi de Emilio Pucci, anul va fi mai mătăsos, indiferent de sezon. De la începutul anilor 1900 nu a mai fost atât de prezentă catifeaua în tendinţe, aşa că anul viitor vine şi cu această premieră.

Iar când nu sunt premiere, sunt motive reinterpretate în permanenţă. Cum ar fi expunerea abdomenului într-o manieră cât mai de bun-gust, de vreme ce case de modă precum Proenza Schouler şi Balenciaga transformă acest gest într-o tendinţă modernă. Nici piesele tip plasă de păianjen nu vor dispărea prea curând, pentru că brandurile Christian Dior, Derek Lam şi Christopher Kane le văd perfecte pentru rochii de seară sau chiar de zi.

moda 3

Burberry

Nici imprimeurile florale nu aveau cum să dispară cu totul, aşa că au fost supuse unei schimbări radicale. Pentru sezonul viitor, designerilor le-a picat pe imprimeurile tropicale, care au fost complet redesenate şi aşezate pe rochiile Prada sau ţinutele designerilor Jason Wu şi Fausto Puglisi, care arată palmieri ce sugerează o variantă mai întunecată şi sofisticată a paradisului.
Iar pentru oricine care nu vrea să transmită nimic pretenţios, există denimul prespălat, combinat oricum, pentru că totul stă în personalitatea fiecăruia.

Orhideea radiantă, culoarea anului

Culoarea-vedetă în industria modei şi în cea a designului de interior va fi anul viitor „Radiant Orchid” (Orhidee radiantă), după cum anunţă compania americană Pantone.
Pentru următoarele 12 luni, piesele vestimentare şi obiectele de design vor fi stilizate în această nuanţă de violet vibrant, culoarea orhideei.

image

FOTO Business Insider

„Este un pic diferită, un pic excentrică şi nu este o culoare primară. Violetul reprezintă o invitaţie la inovaţie, pentru că nuanţele cuprinse în paleta ei coloristică oferă oportunitatea de a face lucruri creative“, a declarat Leatrice Eiseman, directorul executiv al Pantone Color Institute, argumentând că oamenii au tendinţa să asocieze purpuriul cu originalitatea şi creativitatea. Printre personalităţile care preferă să îmbrace piese vestimentare de culoare violet se numără şi Michelle Obama, Prima Doamnă a Statelor Unite.

Alegerea culorii anului nu este aleatorie. Compania Pantone studiază influenţa pe care culorile o au pe plan mondial, inclusiv utilizările lor în industria cinematografică şi cea de divertisment, în colecţiile de artă de pe Glob, dar şi în ceea ce priveşte destinaţiile de vacanţă în vogă. Importanţa unei culori poate să provină şi din anumite criterii tehnologice, din disponibilitatea noilor texturi şi a efectelor pe care o culoare le are asupra lor.

Cui îi mai este frică de modă?

Răsfoind colecţiile pentru următoarele două sezoane am realizat două lucruri importante. Nu-mi place deloc culoarea anului, dar pot să trec peste asta, chiar nu există o poliţie a modei care să mă amendeze că rămân fidelă verdelui smarald, iar apoi, tendinţele sunt din ce în ce mai cuminţi. Şi nu că ar fi ceva greşit cu asta, dar sigur nu este nici sinceră această direcţie.

În loc de spectacolul extravagant şi nebunesc de pe podium, avem tot mai des parte de defilări care ne prezintă o variantă îmbunătăţită a hainelor pe care le purtăm deja. Cu mici excepţii, de genul Alexander McQueen (dar până şi acolo se simte o diferenţă), ni se oferă cea mai sigură variantă a modei. Una care să fie pe placul tuturor, tocmai pentru că nu riscă cu nimic, una care să atragă cât mai multe genuri, ca să fie sigură dispariţia hainelor de pe rafturi.

Este de înţeles de ce industria joacă la sigur, deşi, în acelaşi timp, în anii de criză, o parte a crescut mai bine ca în vremurile fără oprelişti economice. Dar, mai mult de atât, moda nu este doar despre eticheta unui produs, ci despre fantezia pe care ţi-o oferă, scenariul pe care ţi-l împrumută un pic pentru a visa cu ochii deschişi. Podiumul nu ar trebui să fie despre lucruri pe care, dacă mă chinuiesc un pic, le-aş putea avea, într-o formă sau alta. Ci despre imagini la care să aspir, atitudini care să mă inspire şi atmosferă la care să visez. Este mai mult decât o măsură de precauţie financiară şi o strategie de apropiere mult prea banală faţă de public. Pentru că, iniţial, noi nici nu făceam parte din public.

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite