Casa de modă Burberry, în centrul unui scandal din cauza folosirii blănurilor naturale
0Casa de modă Burberry se află în centrul unui scandal la nivel internaţional, din cauză că foloseşte blănuri naturale în colecţiile sale, după ce organizaţia pentru drepturile animalelor Vier Pfoten (Four Paws) a lansat o campanie împotriva acestui brand britanic de lux.
Campania lansată de Four Paws - o organizaţie pentru protecţia animalelor, care are sediul central la Viena, Austria - o are în centru pe Kimi, un pui de vulpe polară, născută în luna aprilie, într-o fermă din Finlanda. Este de aşteptat ca acest pui de vulpe să fie ucis în luna noiembrie, în timpul aşa-numitei perioade de „recoltare a blănurilor”, potrivit publicaţiei britanice The Independent.
„Când o să cresc, o să fiu un guler de blană”, spune Kimi în această campanie lansată de organizaţia Four Paws, al cărei scop este creşterea nivelului de conştientizare cu privire la existenţa acestor ferme în care animalele sunt ucise pentru a furniza blănuri naturale industriei de modă.
O petiţie pentru salvarea lui Kimi a fost publicată online de această organizaţie şi a strâns până în prezent peste 125.000 de semnături. De asemenea, organizaţia a colectat alte circa 35.000 de semnături în scris.
„Dacă britanicii ar şti oroarea care se întâmplă în aceste ferme de blănuri din Finlanda, care furnizează blănuri pentru companii ca Burberry, ar fi şocaţi. Campania noastră de salvare a lui Kimi îşi propune să le arate aceste lucruri prin intermediul experienţelor unei vulpi, Kimi, care este crescută într-o asemenea fermă finlandeză pentru blana sa”, a declarat Julie Sanders, Country Manager al filialei din Marea Britanie a organizaţiei Four Paws.
Pe site-ul organizaţiei şi pe contul de Facebook al lui Kimi sunt postate în mod curent informaţii despre puiul de vulpe şi despre desfăşurarea acestei campanii. Imagini de mari dimensiuni cu Kimi au fost deja instalate pe clădiri şi în locuri publice din Viena şi din Londra, iar susţinătorii acestei campanii au organizat mai multe întâlniri în cele două oraşe.
Într-un răspuns transmis organizaţiei Four Paws, reprezentanţii casei de modă Burberry au spus că bunăstarea animalelor se află în centrul preocupărilor când vine vorba de furnizarea de materiale, inclusiv blănuri. În acest sens, Burberry spune că a implementat un program de îmbunătăţire a acestui sistem.
„Lucrăm îndeaproape cu furnizorii noştri, pentru a îmbunătăţi standardele de bunăstare a animalelor, dincolo de respectarea cadrului legal, şi pentru implementarea unui sistem de monitorizare independent în acest caz”, au mai spus reprezentanţii Burberry.
Finlanda furnizează anual aproximativ jumătate din milioanele de vulpi crescute pentru blănurile lor. În 2010, Finlanda a furnizat 1,8 milioane de vulpi pentru această industrie, în timp ce China a furnizat 1,4 milioane de astfel de animale.
Alte ţări active în această industrie de creştere de vulpi pentru blana lor sunt Norvegia, Polonia şi Rusia, care împreună cresc circa 400.000 de animale din această specie în fiecare an.
„Kimi este sufletul campaniei noastre. Ea le reprezintă pe cele 100 de milioane de animale omorâte pentru modă în fiecare an la nivel mondial. Acest pui de vulpe ne-a permis să dăm o faţă acelor fiinţe care se află în spatele unui guler de blană”, a spus Thomas Pietsch de la organizaţia Four Paws.
Fermele de blănuri naturale sunt concentrate în ţări precum Danemarca, Finlanda şi Olanda. Danemarca este cel mai mare producător de blănuri de nurcă, furnizând 14 milioane de astfel de blănuri în 2010.
În statele membre ale Uniunii Europene, există 6.000 de ferme de blană, o industrie cu o valoare estimată la 1,5 miliarde de euro şi cu 60.000 de locuri de muncă (cu normă întreagă).
Citeşte şi:
FOTO Reclamele şocante fac toţi banii în modă
FOTO Feţele care sfidează: cele mai controversate coperte ale revistelor din istoria muzicii