Piaţa auto: Volkswagen s-a înecat cu fumul „Dieselgate“, iar Toyota rămâne cel mai mare producător de maşini din lume

Piaţa auto: Volkswagen s-a înecat cu fumul „Dieselgate“, iar Toyota rămâne cel mai mare producător de
maşini din lume

Toyota îşi păstrează, pentru al patrulea an consecutiv, coroana de regină a industriei auto mondiale, reuşind să vândă 10,15 milioane de maşini în 2015. În urma scandalului „Dieselgate“, Volkswagen a pierdut avansul anunţat în primul semestru al anului trecut. Iar pe cea de-a treia treaptă a podiumului a urcat General Motors.

Ştiri pe aceeaşi temă

Toyota este primul constructor care a reuşit să depăşească bariera de 10 milioane de unităţi produse într-un an. A făcut-o pentru prima dată în 2012, an în care a şi detronat pentru prima dată Volkswagen şi General Motors. Acum, niponii produc vehicule sub cinci branduri, Toyota, Lexus, Scion, Hino şi Ranz, şi deţine participaţii la Daihatsu, Isuzu, Yamaha şi Tesla.

 

În 2014, Volkswagen a suflat în ceafa Toyota, cu 10,14 milioane de unităţi vândute, faţă de 10,23 milioane. Iar în primele şase luni din 2015, rezultatele indicau o posibilă răsturnare a ordinii mondiale. Scandalul Dieselgate, al softului ce măsluia emisiile de noxe la testele de laborator, a zdruncinat însă destul de puternic constructorul german, mai ales pe pieţele din SUA şi Europa Centrală. Prin umare, bilanţul VW pe 2015 arată o scădere cu 2% faţă de 2014, până la 9,93 milioane de unităţi.

O scădere a înregistrat şi numărul trei mondial, General Motors, care a vândut 9,8 milioane de unităţi anul trecut, faţă de 9,92 milioane în 2014. 

citeste totul despre: