Am testat micuţul Nissan Note în versiunea sa de top, cu motor pe benzină supraalimentat de 1.2 litri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O maşină de familie nu trebuie să fie în mod special foarte mare. Dacă sunteţi doi sau trei, un mini-MPV precum noul Nissan Note poate fi tot ce îţi trebuie.

Iată-ne din nou în lumea maşinilor de clasă mică. Doar că aici nu vorbim despre segmentul tipic Fiesta/Corsa/Polo/Fabia şi aşa mai departe, ci despre un segment oarecum diferit, cu modele puţin mai…modulare. Este vorba de aşa-zisele mini-MPV. Pe lângă Nissan Note, în acest segment mai găsim modele precum Honda Jazz sau KIA Venga, însă în opinia mea, Note-ul oferă un plus de spaţiu interior cât şi un exterior mai plăcut, sau poate pur şi simplu mai modern decât rivalii săi.

În 2014, Note a primit o infuzie tehnologică iar acum se poate lăuda cu nivelul său de echipare de top în faţa oricărui rival. Sistemul Around View Monitor permite o vedere de 360 grade atunci când efectuezi o manevră de parcare, în timp ce sistemul Safety Shield include avertizare pentru unghi mort, avertizare pentru depăşire involuntară de bandă şi avertizare obiect în mişcare. Aceste gadget-uri sunt extraordinare şi sunt de apreciat până şi pe modele mult mai scumpe. Faptul că acum le avem pe un automobil de clasă mică, este aproape un răsfăţ.

Pentru mine, Note a fost o surpriză plăcută. Este uşor de condus, spaţios pentru dimensiunile sale (mai ales în spate) şi are un aspect reuşit indiferent de echipare. Dar haideţi să le luăm pe rând.

În materie de aspect exterior, nu am nimic de reproşat. Îmi place filozofia de design Nissan. În momentul de faţă aceştia au nişte modele foarte frumoase iar Note nu face deloc excepţie. Formele sale arată aproape ca venite din viitor, iar dacă am fi văzut maşina asta acum 6-7 ani, probabil că nu ne-ar fi venit să ne credem ochii. Nu încerc să exagerez, ci doar să scot în evidenţă cât de departe am ajuns în ultimii 7 ani (din punct de vedere al modelelor produse în serie).

image

Îmi plac farurile, îmi place grila frontală, dar stopurile…îmi plac la nebunie. Arată grozav! Au o formă deosebită, care arată bine indiferent de unghiul din care le priveşti. Pe lângă aspectul reuşit, pregăteşte-te să nu te mai stresezi cu locurile de parcare. Note are o lungime de numai 4.1 metri – practic la fel cât are şi un model obişnuit de clasă mică, doar că spre deosebire de acestea, Note vine şi cu o cabină mai încăpătoare – despre care vorbim mai încolo.

Modelul pe care l-am testat a venit echipat şi cu aceste jante din aliaj frumoase de 16″, plus un kit exterior (praguri, spoilere sport şi eleron) – kit care face parte din nivelul de echipare Tekna.

Cabina lui Note este foarte încăpătoare. Poziţia la volan este excelentă din punct de vedere al vizibilităţii, comenzile sunt ergonomice – da chiar şi cele de la climatizare aşezate într-un cerc. Iniţial te vei uita de două ori unde să apeşi, dar te obişnuieşti repede. Butoanele sunt mari, scris-ul este clar – aşa că iarna cu mănuşile pe mâini nu vei avea probleme. Acelaşi lucru nu-l putem spune şi despre butoanele de la navigaţie, care au funcţie dublă (stânga-dreapta) şi ai nevoie de mai multă atenţie şi precizie pentru a le apăsa.

image

Materialele utilizate la interiorul lui Note sunt bune, însă nu impresionează atunci când atingi feţele uşilor sau planşa de bord superioară. În schimb volanul mi-a plăcut foarte mult cu design-ul său sportiv, îmbrăcat pe margini în piele perforată.

Ca spaţiu, ai destul în spate pe banchetă. Am fost extrem de surprins, în special la spaţiu pentru genunchi. În rest, portbagajul oferă 325 litri (sau 1495 litri cu bancheta rabatată), ceea ce nu este foarte mult, dar similar cu ceea ce oferă şi Honda Jazz de exemplu.

image

În cazul modelului testat, cel mai impresionat am fost de dotările sale. Şi deja observ un mic obicei aici, întrucât toate modelele Nissan pe care le-am testat anul acesta au fost excepţional de bine echipate. Sau cu alte cuvinte, echipate mai bine decât te-ai aştepta de la nişte automobile non-premium. La acest Note am avut: Oglinzi încălzite, geamuri electrice faţă/spate, ABS, EBD, airbag şofer + pasager, airbag-uri laterale şi cortină, ESP, proiectoare ceaţă, aer condiţionat automat, faruri automate, senzori de ploaie, Around View Monitor, Nissan Connect 2.0 (navigaţie cu SD card, ecran color touch-screen 5.8″, radio cd cu mp3 şi 6 boxe, port USB, cameră pentru marche arriere), Nissan Safety Shield, scaun şofer şi volan reglabile pe înălţime, schimbător şi volan îmbrăcate în piele, cotieră pentru şofer (mică şi nu foarte confortabilă) şi tapiţerie mixtă textil-piele.

image

Aşa cum spuneam şi la început, sisteme precum Around View Monitor şi Safety Shield sunt genul de lucruri pe care te aştepţi să le vezi într-un automobil premium. Note este deja o maşină mică şi uşor de parcat, iar faptul că ai asistenţă 360 grade pe cameră, nu face decât să te ajute şi mai mult. Dacă ar fi să fac o declaraţie neoficială, aş spune că Nissan Note cu Around View Monitor este poate cea mai uşor de parcat maşină pe care am …parcat-o vreodată. Oarecum, mai uşor de parcat şi decât un smart sau o Toyota iQ, pentru că te uiţi mai puţin de jur împrejur şi te bazezi pe camerele video.

image

Totuşi, gadget-ul meu preferat pe acest Note a fost sistemul de avertizare pentru unghiul mort (care face parte din Safety Shield). Credeţi-mă, conduci cu mai puţin stres atunci când nu trebuie să te asiguri decât odată că nu ai o maşină în unghiul mort. Cu cât este mai mare maşina, cu atât apreciezi mai mult aceste tehnologii care îţi fac viaţa mai uşoară. Dar este valabil şi pentru maşini mici.

Nissan Note 1.2 DIG-S este propulsat de o unitate pe benzină de 1.2 litri şi 98cp. Motorul mai dezvoltă şi un cuplu maxim în valoare de 147Nm, disponibili de la 4400rpm. Timpul 0-100km/h nu este spectaculos la doar 11.8 secunde însă reprizele sunt decente iar cutia manuală cu 5 trepte este plăcut de exploatat din punct de vedere al timoneriei. Viteza maximă este de 181km/h.

Consumul este foarte bun, atât în oraş cât şi la viteze de autostradă. Fişa tehnică indică 5.2 litri/100km consum urban şi 3.8 litri/100km extra-urban – şi sunt convins că te poţi apropia foarte mult de aceste cifre, mai ales la drum lung. Urban este mai dificil dar aşa sunt şi drumurile noastre, alături de traficul nostru cu care ne luptăm în fiecare dimineaţă şi seară.

image

În ciuda faptului că Note nu este o maşină foarte lată, stabilitatea de care dă dovadă este foarte bună, atât pe viraje cât şi la viteză. Nu am fost surprins de acest lucru întrucât ştiam că Note stă pe aceeaşi platformă tehnică pe care sunt construite şi modele puţin mai mari din gama Nissan, precum a doua generaţie de Nissan Tiida.

Per total o maşină foarte uşor de condus şi de parcat, dar şi foarte economică. Ceea ce în ultima vreme spunem din ce în ce mai des atunci când vorbim despre motoare pe benzină. Note 1.2 DIG-S este un exemplu foarte bun, care reuşeşte în acelaşi timp să ofere pasagerilor săi un drum liniştitor din punct de vedere acustic, întrucât propulsorul său supraalimentat este foarte silenţios.

Un Nissan Note 1.2 DIG-S cu transmisie manuală porneşte de la 14.200 euro în versiunea sa de bază (Acenta). Un model precum cel care l-am testat aici, adică versiune de top (Tekna), costa 18.300 euro cu tot cu TVA. Oglinzile şi mânerele uşilor (cromate) nu fac parte din ofertă.

În concluzie, Nissan Note este o opţiune foarte bună în segmentul său. Şi din multe puncte de vedere (siguranţă activă, confort pasageri, aspect exterior) poate chiar cea mai bună opţiune.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite