Campanie Publicis, amendată pentru „conţinut misogin“ în România, premiată la Cannes, în Franţa

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Campania publicitară „Hai să facem centura greu de ignorat!“, realizată de agenţia Publicis, a câştigat medalia de bronz în cadrul celui mai important festival de publicitate, Cannes Lions 2015. În România această reclamă a fost considerată „misogină“ şi a fost sancţionată de Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD), scrie Paginademedia.ro.

Campania Publicis de educare a şoferilor care nu poartă centura de siguranţă, „Hai să facem centura greu de ignorat!“, a fost premiată cu medalia de bronz la categoria Promo&Activation/ Use of Social Audience, în cadrul festivalului de publicitate Cannes Lions 2015, care se desfăşoară în aceste zile la Cannes (Franţa). 

Campania are ca scop conştientizarea importanţei purtării centurii de sigurnaţă în trafic şi a fost creată pentru Automobil Clubul Român (ACR).

Totodată, campania „Donează Roşu pentru România“, creată de agenţia Geometry Global, pentru Observatorul Antenei 1 a fost recompensată cu medalia de argint, la categoria Promo&Activation, în timp ce campania „Bunici de duminică“, realizată de McCann, pentru Vodafone, a fost premiată cu bronz, mai scrie paginademedia.ro.

Campania Publicis, amendată pentru „conţinut misogin“

Campania „Hai să facem centura greu de ignorat“ sau #seatbeltb00bing, în care apar busturile mai multor vedete, între care Nicoleta Luciu, Gina Pistol şi Jojo, a fost considerată „misogină“ de către Consiliul Naţional pentru Combaterea Discrimănirii (CNCD), care a sancţionat cu 2.000 de lei Automobil Clubul Român.

Sancţiunea a venit după ce Coaliţia pentru Egalitate de Gen a semnalat că mesajele şi imaginile pe care le promovează această campanie lezează dreptul la demnitatea personală a femeilor din cauza conţinutului misogin al acestora.

Centrul Parteneriat pentru Egalitate (CPE), Societatea de Analize Feministe AnA, Asociaţia pentru Libertate şi Egalitate de Gen, Asociaţia pentru Drepturile Femeilor Rome E-Romnja şi Asociaţia Front au depus în luna decembrie 2014 o petiţie împotriva Automobil Clubul Român şi Publicis România semnalând că această campanie le pune pe femei într-o situaţie degradantă, umilitoare şi are un caracter pornografic care nu are nicio legătură cu siguranţa rutieră şi măsurile de respectare a acestora.

Coaliţia pentru Egalitate de Gen a sesizat că în clipul de promovare a campaniei, în care apar Nicoleta Luciu, Gina Pistol şi Jojo, se face o trecere în revistă a tipurilor de bust feminin, corelându-le cu fructe sau legume, în funcţie de formă sau mărime. În plus, femeile sunt încurajate să se fotografieze purtând centura, pentru a contribui la „sensibilizarea“ bărbaţilor. Campania a fost lansată în septembrie 2014, fiind creată de agenţia Publicis.

Răspunsul agenţiei Publicis: „Purtarea centurii de siguranţă nu ar trebui să ofenzeze pe nimeni“

Agenţia Publicis, cea care a realizat campania „Hai să facem centura greu de ignorat!“ pentru Automobil Clubul Român (ACR), sancţinată de Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD), a trimis un drept la replică prin care motivează felul în care a fost concepută acţiunea. Cu titlul „Purtatul centurii de siguranţă nu ar trebui să ofenseze pe nimeni“, Publicis arată cum campania s-a concetrat pe targetul reprezentat de femei şi cu mesajul transmis a fost acela de a transforma centura de siguranţă într-un trend şi într-un accesoriu „€œcool“. Totodată, Publicis demonstrează succesul campaniei atât în ţară, cât şi în afara ei şi dă exemplul altor campanii care nu au fost considerate ca fiind o ofensă.

Comunicatul integral emis de Publicis poate fi citit aici.

TV



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite