Publicis, despre campania amendată pentru „conţinut misogin“: Mesajul a fost de a transforma centurile de siguranţă într-un trend şi într-un accesoriu cool
0„Purtatul centurii de siguranţă nu ar trebui să ofenseze pe nimeni“, specifică agenţia Publicis, după ce Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a sancţionat campania realizată de aceasta pentru Automobil Clubul Român (ACR) în care apar busturile mai multor vedete. Campania are ca scos conştientizarea purtării centurii de sigurnaţă în trafic.
Agenţia Publicis, cea care a realizat campania „Hai să facem centura greu de ignorat!“ pentru Automobil Clubul Român (ACR), sancţinată de Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD), a trimis un drept la replică prin care motivează felul în care a fost concepută acţiunea. Cu titlul „Purtatul centurii de siguranţă nu ar trebui să ofenseze pe nimeni“, Publicis arată cum campania s-a concetrat pe targetul reprezentat de femei şi cu mesajul transmis a fost acela de a transforma centura de siguranţă într-un trend şi într-un accesoriu „cool“. Totodată, Publicis demonstrează succesul campaniei atât în ţară, cât şi în afara ei şi dă exemplul altor campanii care nu au fost considerate ca fiind o ofensă.
În continuare, comunicatul integral trimis de Publicis.
„O cauză importantă necesită o abordare curajoasă. În cazul nostru, un mesaj de impact, menit să arate oamenilor o altă perspectivă asupra importanţei purtării centurii de siguranţă. Suflul media şi social media din ultimele două zile ne-au arătat amploarea subiectului campaniei #seatbeltb00bing.
Publicis vrea să schimbe percepţia despre centura de siguranţă
Deşi România are cel mai mare număr de morţi cauzate de accidentele rutiere în Europa, totuşi 6 din 10 şoferi nu poartă centură de siguranţă. Ţinerii şoferi români (dintre care 53% sunt implicaţi în accidente rutiere) consideră purtatul centurii de siguranţă ca fiind pentru «fraieri», ceva «uncool» pentru că «le strică ţinutele». Unii consideră chiar că centurile de siguranţă transmit un mesaj greşit, şi anume lipsa încrederii în sine.
Într-o ţară în care toată lumea ignoră centurile de siguranţă, am încetat să ne adresăm tuturor şi ne-am concentrat direct pe jumătate din target - cea mai receptivă jumătate la mesajele de responsabilizare socială - femeile. Astfel, am creat #seatbeltb00bing a hashtag-ul care încurajează şoferiţele să îşi facă selfie-uri în timp ce poartă centură de siguranţă şi să le posteze pe social media, cu scopul de a amplifica mesajul şi de a transforma centurile de siguranţă într-un trend şi într-un accesoriu «cool».
Campanie apreciată la nivel mondial
Federaţia Internaţională a Automobilului (FIA), una dintre cele mai active organizaţii în domeniul siguranţei rutiere a sportului auto, a apreciat în mod special această campanie, premiind-o şi aclamând-o la nivel mondial. Campania a fost apreciată atât în ţară, cât şi în lume, devenind hashtag-ul pentru cauze sociale numărul unu în România.
Am atins şapte milioane de români (aproximativ 68% din românii de pe internet), beneficiind de sprijinul celor mai mari staţii TV, al bloggerilor şi al presei online şi offline, care au contribuit pro-bono la dezvoltarea campaniei. Campania a generat 197.405.629 de media impressions, iar headline-ul s-a rostogolit în 15 ţări, pe patru continente (inclusiv pe Euronews, CBS, Yahoo sau GQ, printre altele). Însă, cel mai important, efectele încep să se observe pe străzi.
Există multe campanii internaţionale de mare succes care arată fapte reale, şocante, cu insight-uri autentice, chiar prin folosirea unor soluţii extreme. Însa acele puncte de vedere nu par a ofensa pe nimeni vezi Hold a Coke in Your Boobs Challenge şi Sweetie / Terre des Hommes video case)“, au scris reprezentanţii Publicis în comunicat.
CNCD: „Femeia este pusă într-o situaţie degradantă“
CNCD a amendat ACR cu 2.000 de lei pentru campania „Hai să facem centura greu de ignorat!“, ce foloseşte un spot video în care sunt prezentate busturile unor vedete precum Nicoleta Luciu, Gina Pistol şi Jojo, din cauza conţinutului considerat „misogin“. Potrivit hotărârii Consiliului Director al CNCD pentru „a realiza o campanie de conştientizare a importanţei purtării acestui dispozitiv de siguranţă, nu este nevoie să pui o categorie de persoane, respectiv femei, într-o situaţie jenantă, degradantă, explicitând prin obiecte şi gesturi bustul acestora (...). În stabilirea cuantumului amenzii contravenţionale s-a avut în vedere modul în care s-a realizat clipul de conştientizare a purtării centurii de siguranţă, respectiv folosirea de obiecte şi gesturi cu tentă sexuală, prin care femeia este pusă într-o situaţie degradantă“.
În România, mulţi bărbaţi nu îşi cuplează centura de siguranţă când se urcă la volan, astfel că şase din zece conducători auto nu poată dispozitivul. Bărbaţii au cu 77% mai multe şanse de a-şi pierde viaţa întrun accident auto decât femeile. Anul, de trei ori mai mulţi bărbaţi decât femei îşi pierd viaţa în accidente auto.