La 12 ani rezolvă probleme de logică pentru studenţi

La 12 ani rezolvă probleme de logică pentru studenţi

Vladimir Vîntu şi Ştefan Stănişor, doi elevi în clasa a VI-a din Constanţa,şi-au uimit profesorii rezolvând subiectele de la un concurs universitar. „Chiar şi în somn mă gândesc la rezolvările unor exerciţii de la matematică. Atunci am mintea mai liniştită şi cine ştie ce soluţii îmi mai trec prin cap“, a spus Ştefan Stănişor.

Lăsaţi-i doar o oră la calculator!

Lăsaţi-i doar o oră la calculator!

Copiii de până în 14 ani nu trebuie să stea mai mult de o oră pe internet, pentru că devin dependenţi şi nesociabili, susţin psihologii. Un sport practicat cu regularitate, reducerea treptată a timpului petrecut pe calculator şi un program ordonat de viaţă îi pot feri pe cei mici de dependenţa de computer.  

Te baţi sau fumezi la ore? Vei avea cazier şcolar!

Te baţi sau fumezi la ore? Vei avea cazier şcolar!

Dosarul cu situaţia la învăţătură, caracterizările făcute de profesori şi toate abaterile de la disciplina şcolară îl vor însoţi permanent pe elev, din prima până în ultima zi de şcoală. Performanţele şi greşelile vor forma portofoliul şcolarului. Acesta va fi adus la cunoştinţa părinţilor şi va conta în proporţie de 70% la intrarea în liceu.

La 10 ani, elev de nota 10

La 10 ani, elev de  nota 10

Mihai Ciobanu (foto) are 10 ani şi este elev în clasa a III-a B, la Şcoala Generală nr. 7, din Târgu-Mureş. Băiatul stă la şcoală de la ora 8.00 până la 16.00, fiind inclus în programul „Şcoală după şcoală“ şi are numai calificative „foarte bine“.

Înscrierea la şcoală vine în cutia poştală

Înscrierea la şcoală vine în cutia poştală

Speriaţi că vor rămâne fără elevi la clasă şi nu-şi vor mai putea primi salariile, profesorii au împărţit pliante în scara de bloc. Într-o campanie fără precedent, directorii au încercat să-i atragă pe părinţi cu oferte inedite: afişe, pliante publicitare şi programe de After School. 

Tabelele în vigoare au 28-29 ore pe săptămână. Tabelele noi sar la 31. O cohortă are 170000 elevi, din care cam jumătate aleg filiera teoretică. 85000 ori 4 ani de liceu egal 340000 elevi. Deîmpărţit la 25 elevi în clasă egal 13600 clase. Deci, 13600-27200 ore în plus. Deîmpărţite la o medie de 18 ore / normă egal 750-1500 norme didactice noi. Ex-sindicalistul Liviu Pop tocmai a cumpărat pace sindicală, cu preţul elevilor. Tare!... Cinic!...

acum 20 zile · comentarii (2)

Este bună descentralizarea în educaţie. În felul acesta se ţine cont de diferenţele între comunităţi, uneori mari şi foarte mari, diferenţe economice, sociale, culturale, de tradiţii şi experienţă organizaţională. Dar asta nu înseamnă ca statul să rămână inert, impasibil, când profesori, directori, inspectori îşi bat joc de resursele financiare avute în gestionare.

acum 20 zile · comentarii (5)

Fără explicaţii şi dezbatere, fără un studiu de impact şi simulări, fără consultarea celor care lucrează în şcoli şi inspectorate,  guvernul a decis modificarea radicală a metodologiei de finanţare a şcolilor. Ordonanţa de Urgenţă nr. 90/2017 din 6 decembrie 2017 privind unele măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene, spune:

Finanţarea per elev introdusă de Legea 1/2011 a fost gândită la pachet cu ample măsuri de descentralizare. Consiliile de administraţie ale şcolilor ar fi putut decide angajări, ar fi putut organiza concursuri, inclusiv concursul de director de şcoală. Ceea ce, evident, nu li s-a permis. În materie de resurse umane, şcolile trebuie să lucreze cu profesori „repartizaţi”.

acum 3 zile · comentarii (1)

Nivelul de integrare al tinerilor aparţinând minorităţilor naţionale în societatea românească depinde şi de măsurile proaste pe care le iau funcţionarii din instituţiile statului. De exemplu, un regulament prost făcut de organizare a unei olimpiade îi poate discrimina pe elevii minorităţilor şi, în orice caz, le cultivă neîncrederea în statul român şi le dezvoltă sentimentul că ei nu aparţin acestei societăţi.

acum 6 zile · comentarii (29)

În ultimii ani, specialiştii şi-au spus adeseori opiniile referitoare la modernizarea arhitecturii curriculare. Pentru gimnaziu, de exemplu. N-au fost luate în seamă nici 1% din propunerile trimise. Probabil nici n-au fost citite. Planurile cadru pentru liceu sunt mai aproape de cerinţele unei concepţii curriculare moderne. Dar nu perfecte. Oricum, la fel de importante sunt şi programele şcolare, care decid cum se pun în operă planurile cadru.

acum 22 zile · comentarii (2)

2012. 2013. 2014. 2015. 1016. 2017. Acuşi vine 2018. Prostie? Nesimţire? Cinism? Impostură? Nepăsare? Frică? Aroganţă? Complex de inferioritate? Interes meschin? Negare? Câte puţin din toate? Oricum o dăm, oricum o sucim, în spaţiul şi timpul şcolii, testul acid al paradigmei sale comuniste sau necomuniste este, fără putinţă de tăgadă, TESTUL ARHITECTURII CURRICULARE. Aceasta va fi provocarea de fond a Educaţiei în România, în 2018.

luna trecuta · comentarii (1)

Numesc „dictatura părinţilor“ forma cea mai aberantă de manifestare, din partea acestora, a erorii fundamentale de atribuire. Pe româneşte: iese la iveală atunci când, conştienţi sau nu de performanţa slabă a copiilor pentru că, pur şi simplu, NU ÎNVAŢĂ pe bune, şi de prestaţia slabă a lor ca părinţi pentru că NU LE PASĂ pe bune, pun tunurile pe profesorii integri şi competenţi care au curaj să le pună în faţă oglinda propriilor lor neputinţe.

acum 2 luni · comentarii (11)

Periodic, ministrul Liviu Pop ne informează asupra unei situaţii dezastruoase: „În ultimii 10 ani, au finalizat liceul 1,9 milioane de copii şi aproape 900.000 dintre ei nu au luat examenul de bacalaureat. Dintre aceştia, 170.000 sunt pe filiera teoretică, 700.000 pe filiera tehnologică. Atunci, întrebarea simplă este ce facem cu filiera tehnologică. Este bine aşa cum e bacalaureatul? Sunt elevii slab pregătiţi?“

acum 2 luni · comentarii (9)

Comentăm o acţiune declanşată de Ministerul Educaţiei, într-un program bazat pe fonduri europene. Mai exact, în cadrul proiectului „Curriculum relevant, educaţie deschisă pentru toţi“ (CRED) se va realiza abilitarea curriculară a 55.000 de cadre didactice (15.000 din învăţământul primar şi 40.000 din învăţământul gimnazial) în vederea unei abordări metodologice centrate pe competenţe-cheie, în acord cu noul curriculum.

acum 2 luni · comentarii (0)

Ministrul Liviu Pop anunţă că săptămâna viitoare va prezenta în guvern proiectul Legii Manualului Şcolar, pe care îl şi publică pe pagina sa de Facebook. Trecem peste locul ciudat în care dl. ministru înţelege să-şi prezinte proiectele de lege şi încercăm să înţelegem care este logica iniţierii acestui proiect de lege.

acum 3 luni · comentarii (15)

Aceasta este o întrebare pe care mi-o pun de ceva timp şi cu siguranţă nu sunt singurul. Nu cred că există persoană care să fi trecut prin sistemul de învăţământ românesc şi căreia să nu i se fi cerut, măcăr o dată, să cotizeze cu bani pentru asigurarea cheltuielilor de funcţionare ale şcolii.

acum 3 luni · comentarii (7)

Am răsfoit manualul de biologie pentru clasa a V-a. N-am întâlnit o enormitate pedagogică şi educaţională mai mare decât acest manual. Aprobat şi girat de către Ministrul Educaţiei. Un munte de concepte şi noţiuni pe care nu le ştim nici noi, adulţii. Nu pot să nu adaug reacţia unui prieten după citirea draftului articolului: „bă, ăştia sunt nebuni?“.

acum 3 luni · comentarii (102)

Un fenomen distructiv, cauzat de absenţa planificării în sistemul de educaţie, a fost cel al necorelării cifrelor de şcolarizare cu piaţa muncii şi demografie. Ignorarea pieţei muncii a produs un sistem de învăţământ care a scos pe bandă rulantă politologi, sociologi, manageri, PRişti, adică şomeri.

acum 3 luni · comentarii (4)

Am mai scris un articol cu această temă. În curând se fac doi ani de la apariţia articolului şi lucrurile devin şi mai grave. În loc să se simplifice, cunoştinţele, exerciţiile pe care trebuie să le înveţe copiii de clasa a V-a devin tot mai grele, mai inaccesibile unor copii normali. Şi asta pentru că diriguitorii educaţiei sunt autişti, zac de zeci de ani în birouri ministeriale şi au pierdut orice legătură cu şcoala reală.

acum 3 luni · comentarii (71)

Deschiderea sistemului de educaţie către „externi“ bine pregătiţi, care au experimentat succesul, care au învăţat din propriile greşeli, poate fi oportunitatea de a avea cadre didactice care să susţină abordările inter şi transdisciplinare, inclusiv să contribuie, prin flexibilitate, la dezvoltarea reală de Curriculum la Decizia Elevului.

acum 3 luni · comentarii (7)

Când bătaia nu mai este ruptă din rai, mulţi dintre talibanii din educaţie încă sunt la posturi, chiar dacă au ieşit de ani buni la pensie! Sunt nemuritori în şcolile unde mai predau, chiar dacă nu mai folosesc bătaia drept principala armă a educaţiei. Dar sunt depăşiţi total, moral şi profesional. Nu au mai evoluat deloc în pas cu materiile pe care le predau. Sunt incapabili să mai progreseze.

acum 3 luni · comentarii (9)

Am fost şi sunt uluit în faţa superficialităţii şi indolenţei autorităţilor în a se adresa viitorului. Proiectele pe termen lung sunt scoase din uz. Totul se face de pe o zi pe alta, fără a ridica întrebări în privinţa viitorului. Aşa se face că toate ne iau prin surprindere: zăpezi, inundaţii, incendii etc.

acum 3 luni · comentarii (3)

Am fost provocată să descriu tabloul SWOT (puncte tari / puncte slabe / oportunităţi /ameninţări) + posibile soluţii pentru educaţie, pentru revista “Cariere” din septembrie. A fost o sarcină dificilă - vin din afara sistemului, cu un dram de optimism pentru a pune umărul, împreună cu alţi "nebuni frumoşi", la schimbarea de mentalităţi. Îndrăznesc să împărtăşesc aceste gânduri cu dvs., cu dorinţa de a merge mai departe.

acum 4 luni · comentarii (2)