Un nou pod rutier peste Prut la Ungheni: statul aşteaptă oferte pentru studiul de fezabilitate, care va costa 611.000 de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În 2016 am putea avea un nou pod peste Prut
În 2016 am putea avea un nou pod peste Prut

CNADNR aşteaptă oferte pentru realizarea unui studiu de fezabilitate necesar construcţiei unui pod rutier către Republica Moldova, peste Prut, la Ungheni. Costul pentru acest studiu este estimat la 2,69 milioane de lei (611.000 de euro), cu TVA.

"Proiectul are ca scop crearea unei căi de comunicaţie modernă cu implicaţii în dezvoltarea regională a zonei, a fluidizării traficului, creşterea siguranţei utilizatorilor, micşorarea timpilor de parcurs, scăderea poluării la toate nivelele în zonele în prezent tranzitate, scurtează legăturile rutiere cu Republica Moldova, Ucraina şi Rusia. Pe lângă valenţa internaţională, podul peste Prut la Ungheni va deservi în bune condiţii traficul de pe teritoriul României", se arată în caietul de sarcini.

De la Ungheni la... Ungheni

Ungheni este o localitate din judeţul Iaşi, pe malul vestic al râului Prut, în dreptul oraşului omonim din Republica Moldova, cu care a alcătuit în trecut aceeaşi localitate.

Contractul pentru realizarea studiului este evaluat la 1,84 milioane de lei fără TVA, sumă la care se vor raporta ofertanţii în alcătuirea propunerii financiare.

Ulterior, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) poate opta pentru achiziţia unor servicii suplimentare de 334.647 de lei, astfel încât valoarea estimată totală a contractului este de 2,17 milioane de lei, fără TVA.

Ofertele se pot depune până la 29 octombrie

Termenul pentru finalizarea proiectului este de 12 luni de la data atribuirii.

Serviciile, finanţate de la bugetul de stat, vor fi adjudecate prin licitaţie deschisă, pentru preţul cel mai scăzut, iar termenul pentru primirea ofertelor a fost stabilit la 29 octombrie.

Discuţiile dintre România şi Republica Moldova privind construcţia unui pod la Ungheni se duc de aproape un deceniu.

În perioada interbelică, peste Prut existau mai mult de 20 de poduri, atât rutiere, cât şi de cale ferată, însă cele mai multe au fost distruse în al doilea Război Mondial.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite