Premierul Ponta a fost la sediul BNR unde a discutat cu guvernatorul Isărescu despre schema de reducere a ratelor pentru românii cu venituri mici

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Premierul Victor Ponta se află la sediul Băncii Naţionale a României, unde are o discuţie cu guvernatorul Mugur Isărescu
Premierul Victor Ponta se află la sediul Băncii Naţionale a României, unde are o discuţie cu guvernatorul Mugur Isărescu

Premierul Victor Ponta a fost joi după-amiază la sediul Băncii Naţionale a României (BNR), unde a avut o discuţie cu guvernatorul Mugur Isărescu pe tema schemei de reducere a ratelor la credite pentru românii cu venituri mici. La discuţie au participat ministrul Finanţelor, Daniel Chiţoiu, precum şi conducerea Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).

UPDATE Ponta spune că a discutat cu Isărescu despre ratele la bănci

Înjumătăţirea ratelor la creditele bancare este benefică, deoarece băncilor li se disponibilizează lichiditatea, iar oamenii au bani mai mulţi de cheltuit, a spus premierul Ponta, precizând că a discutat pe această temă cu Isărescu şi punctând că măsurile Guvernului au fost mereu sprijinite de BNR.

"Din punct de vedere bancar, economic, este o măsură benefică, pentru că, pe de-o parte, băncilor li se disponibilizează acea lichiditate, oamenii au bani mai mulţi de cheltuit, asta înseamnă taxe mai multe, TVA şi toate celelalte, şi înseamnă activitate economică. Noi, 2013, am avut creştere pe agricultură, pe creşterea producţiei industriale, şi în 2014 trebuie să mai avem şi consum, adică oamenii să aibă bani de cheltuit", a spus Ponta, după discuţia avută, joi, la sediul Băncii Naţionale a României, cu guvernatorul Mugur Isărescu.


Joi, înainte de întrevederea cu şeful Guvernului, Isărescu a arătat că relaţia de cooperare dintre instituţiile de supraveghere din domeniul financiar-bancar trebuie formalizată cât mai repede din punct de vedere legal, iar principala problemă o va reprezenta riscul reputaţional, care poate genera panică în întreg sistemul financiar.

„Legat de ASF. În mod normal noi trebuie să avem un cadru de cooperare, care este cel european. La nivel europena este Comitetul Europena de Risc Sistemic, despre care am mai vorbit chiar în perioada în care era în formare ASF (...) Acest comitetul naţional de risc sistemic, de data asta, face parte BNR, ASF, şi MFP. În trecut erau cele trei instituii de supraveghere care au dus ulterior la formarea ASF. Din păcate nu avem încă ordonanţa sau legea care să formalizeze acest lucru, dar în cadrul acestui CERS românesc, să-i zic aşa, comitet româenesc de atacare a riscului pricipala preocupare este cea a schimbului de informaţii şi de experienţă, în măsura în care experineţa supravegherii bancare este semnificativă pentru supravegherea pieţei de capital, de exemplu. Şi evaluarea riscului sistemic, în ce măsură o problemă pentru o zonă, cum este piaţa de capital, are implicaţii în sistemul bancar şi ramificaţii care să ducă risc pentru tot sistemul financiar", a spus Isărescu întrebat cum vede implicaţiile pentru sistemul financiar al situaţiei de la casa de brokeraj Harinvest, în care este implicată şi divizia de brokeraj a unei bănci.

Întrebat dacă amânarea despăgubirii investitorilor de la Harinvest până la finalizarea anchetei demarată la cererea Autorităţii de Supraveghere Financiară nu ar putea să genereze neîncredere şi în rândul deponenţilor în bănci care sunt asiguraţi de Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare, guvernatorul BNR a arătat că este de acord cu faptul că orice eveniment din domeniul poate genera un risc reputaţional care să se extindă şi în alte sisteme financiare.

La finele anului trecut, Autoritatea de Supraveghere Financiară a retras autorizaţia de funcţionare a Harinvest, a aplicat amenzi de 618.500 de lei în cazul fraudei şi a interzis mai multor angajaţi să mai activeze pe piaţa de capital între 3 şi 5 ani.


MAI PUTEŢI CITI: 

Acciza suplimentară de 7 eurocenţi va propulsa România în topul preţurilor UE la benzină şi benzină. România se află acum pe ultimul loc în clasamentul european al preţurilor la benzină şi pe 23 din 28 la motorină. De la 1 aprilie, preţul motorinei ne va plasa în top 10.

Guvernul „ciupeşte“ 7 eurocenţi în plus prin mărirea accizei la motorină, dar de fapt va ieşi în pierdere. Şoferii ştiu de ce. Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită anularea accizei suplimentare de 7 eurocenţi la motorină, arătând că, în caz contrar, şoferii vor cumpăra carburanţi dinafara ţării, fapt care ar duce la scăderea încasărilor bugetare din această taxă.

Ponta: „Nu se poate renunţa la acciza de 7 eurocenţi la carburant, asta i-a spus FMI şi lui Băsescu. Nu se poate redeschide bugetul“. Guvernul nu poate renunţa la introducerea accizei de 7 eurocenţi la carburanţi deoarece bugetul deja aprobat nu poate fi redeschis şi nici închis fără această taxă, afirmă premierul Victor Ponta, care susţine că acest punct de vedere i-a fost transmis şi preşedintelui Traian Băsescu de către reprezentanţii Fondului Monetar Internaţional (FMI) şi ai Comisiei Europene (CE).

Băsescu: Între mine şi FMI nu e o dispută, sunt un susţinător al continuării acordului. Nu vreau să punem taxe inutile pentru a face cheltuieli inutile. Preşedintele Traian Băsescu se declară un susţinător al continuării acordului cu FMI şi a anunţat că între el şi instituţia financiară internaţională nu este o dispută, însă respinge accizarea suplimentară a carburanţilor, care este folosită pentru "cheltuieli inutile".

Băsescu poate bloca acordul cu FMI din cauza accizei de 7 eurocenţi. Acordul cu FMI este din nou în pericol, după ce preşedintele Traian Băsescu a anunţat joi că nu semnează memorandumul dacă acciza suplimentară de 7 eurocenţi este aplicată.

Oamenii de afaceri cer Guvernului o politică de dezvoltare în detrimentul celei de austeritate, promovate de FMI. Scutirea impozitului reinvestit, pe listă. Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România (AOAR) solicită Guvernului să susţină în cadrul următoarelor negocieri cu FMI scutirea impozitării profitului reinvestit, creşterea finanţării unor programe care generează locuri de muncă şi reducerea impozitării salariilor pentru dezvoltarea economică.

Cât pierde statul din revoluţia şoferilor: amânarea introducerii accizei de 7 eurocenţi la motorină produce o gaură de aproape 125 de milioane de euro în buget. După ce a cedat la presiunile transportatorilor de marfă aflaţi în grevă şi a amânat cu trei luni supraaccizarea motorinei, statul va încasa cu peste 120 de milioane de euro mai puţin la buget.

Comisia Europeană: Propunerile alternative la acciză trebuie să aibă acelaşi impact bugetar.Alternativele pe care le propune România în locul accizei de 7 eurocenţi la motorină trebuie să aibă acelaşi impact bugetar ca această taxă, a declarat, marţi, purtătorul de cuvânt al CE, Simon O’Connor.

Tom Bugeţel, cu acciza la Bruxelles. Pe când se potcovea acciza cu 99 de ocale de fier şi se dădeau economiştii Guvernului peste cap să spuie năzdrăvănia că vaca bugetară va da mai mult lapte păscând pe lângă staţia de benzină, Victor Ponta ce-mi făcea?

Liviu Voinea, ministrul Bugetului: Se putea face bugetul pe 2014 şi fără acciza de 7 cenţi pe combustibil. Ministrul Bugetului, Liviu Voinea, a explicat astăzi, la emisiunea „După 20 de ani“, modul în care a fost construit bugetul pe 2014. Voinea a precizat că în timpul negocierilor cu FMI s-a luat în calcul majorarea cotei unice de la 16% la 18%.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite