Dispare dieselul din Europa? Maşinile pe motorină, interzise în fieful Mercedes-Benz şi Porsche

Dispare dieselul din Europa? Maşinile pe motorină, interzise în fieful Mercedes-Benz şi Porsche

Producătorii auto germani se confruntă cu un nou şoc, după ce o instanţă din Stuttgart a decis să interzică tehnologia diesel în oraşul de origine al Mercedes-Benz şi Porsche.

Ştiri pe aceeaşi temă

La aproape doi ani de la apariţia scandalului Dieselgate al cărui protagonist a fost grupul Volkswagen AG, lucrurile sunt departe de a se aşeza pentru producătorii de maşini alimentate cu motorină. După ce mai multe autorităţi naţionale au anunţat că vor să interzică folosirea maşinilor diesel - piaţă ocupată în mare măsură de producătorii germani -,  un judecător din Stuttgart dă o lovitură de graţie unor constructori ca Mercedes-Benz şi Porsche care au sediile centrale chiar în oraş. 
Judecătorul Wolfgang Kern a interzis conducerea vehiculelor diesel, considerând că aceasta ar fi sungura soluţie pentru curăţarea rapidă a aerului. Decizia lui Kern poate influenţa şi alte procese similare din Germania.
 
"Din 2010 până în prezent, autorităţile nu şi-au îndeplinit datoria de a reduce nivelurile de emisii", a spus Kern. "Restricţiile de conducere sunt executorii din punct de vedere legal şi în opinia instanţei o măsură proporţională, deoarece protecţia sănătăţii depăşeşte dreptul la proprietate şi libertatea de a acţiona pentru proprietarii de vehicule", a spus acesta, citat de bloomberg.com.
 
Producătorii de automobile, guvernul federal şi unele state germane încearcă să evite interdicţiile, anunţând în schimb retrageri pentru îmbunătăţirea emisiilor. 
Joi, ministrul transporturilor, Alexander Dobrindt, a luat, însă, o poziţie fermă faţă de Porsche, acuzând producătorul de maşini sportive că a folosit un dispozitiv de falsificare a emisiilor la modelul  Cayenne şi a forţat producătorul să  cheme în service mii de SUV- uri.

Curtea Federală
 
"Interdicţiile de conducere nu reprezintă în esenţă o soluţie", a declarat, in replică,  purtătorul de cuvânt al Daimler, Joerg Howe, adăugând că o astfel de mişcare va afecta mediul economic. "Există şi alte măsuri care ar putea reduce mai uşor, eficient şi mai rapid, particulele şi oxidul de azot", a spus acesta.
 
Judecătorul Kern a declarat că orice recurs va duce cazul  în faţa instanţei administrative superioare federale. O hotărâre a unui judecător federal ar da altor oraşe precum München şi Berlin, unde instanţele locale au în lucru, la rândul lor, plângerile grupului de avocaţi Deutsche Umwelthilfe, să ia măsuri asemănătoare sau să pună la punct un plan de măsuri proprii de combatere a emisiilor.
 
"Judecătorul a recomandat în Stuttgart să interzică folosirea motorului diesel - acesta este un mesaj adresat producătorilor de automobile care vând maşini diesel „murdare", a declarat Juergen Resch, şeful Deutsche Umwelthife, după hotărâre. "Autovehiculele diesel trebuie să fie modernizate indiferent de scandalul emisiilor poluante măsluite”, a  mai spus acesta.
 
Daimler a rechemat 3 milioane de maşini
 
În timp ce producătorii germani susţin că trebuie să continue să utilizeze motorina ca un pas intermediar spre utilizarea maşinilor electrice pe scară largă, criza cu care se confruntă tehnologia diesel s-a aprins în ultimele două săptămâni. Daimler AG şi-a anunţat intenţia de a rechema în mod voluntar 3 milioane de vehicule diesel în Europa pentru a-şi îmbunătăţi tehnologia. 
Joi, VW a declarat că va extinde o retragere la aproximativ 4 milioane de automobile pentru a actualiza software-ul motorului.
Dezbaterea naţională privind motorina, a dus la o scădere a vânzărilor. Anul trecut acestea au reprezentat numai 46% din livrările de autoturisme. 
În plus, VW şi Daimler sunt, de asemenea, prinse într-un alt scandal alături de  BMW AG în care sunt acuzate că au complotat în problema emisiilor măsluite.
 
Vânzarea maşinilor diesel şi pe benzină ar putea fi interzisă în Marea Britanie până în 2040
 
Anterior, Guvernul britanic anunţa că ia în calcul interzicerea vânzării tuturor noilor autovehicule diesel şi benzină până în 2040, în încercarea de a încuraja oamenii să treacă la vehicule electrice şi hibride, scrie telegraph.co.uk. 
În paralel, Marea Britanie ar putea impune noi taxe de poluare în conformitate cu planurile guvernamentale, luându-se în calcul şi impunerea unor restricţii dure asupra celor mai poluante vehicule diesel, din 2020, pentru a reduce nivelul emisiilor nocive de dioxid de azot.
 
Şi Franţa vrea să interzică vânzările de autoturisme pe benzină şi motorină până în 2040
 
Recent, ministrul francez al Mediului, Nicolas Hulot, anuţa că Franţa intenţionează să interzică vânzările de autoturisme pe benzină şi motorină până în 2040.
 
"Anunţăm sfârşitul livrărilor de maşini pe benzină şi motorină până în 2040", a afirmat Hulot, la 6 iunie, dând exemplul producătorului suedez de automobile Volvo care a anunţat că toate modelele sale lansate din 2019 vor fi electrice sau hibride.
 
Oficialul francez a anunţat că proprietarii de vehicule vor primi stimulente pentru a înlocui maşinile pe motoare diesel fabricate înainte de 1997 şi cele pe benzină fabricate înainte de 2021 cu automobile care poluează mai puţin.
 
Ce alte ţări vor să renunţe la diesel
 
Norvegia, care are cea mai mare rată de penetrare a maşinilor eletrice din lume, şi-a setat drept ţintă permiterea numai a vânzărilor de maşini 100% electrice sau hibride plug-in până în 2025.
 
Olanda a solicitat o interdicţie până în 2025 a autovehiculelor cu motorină şi benzină, iar unele state federale din Germania sunt dornice să renunţe la ele până undeva în jurul anului 2030.
 
India, unde zeci de oraşe sunt afectate de poluarea periculoasă a aerului, se grăbeşte să nu mai vândă maşini pe benzină sau diesel până în 2030 şi a declarat că vrea să introducă maşinile electrice „într-un mare fel”.
 
China cumpără jumătate din vehiculele electrice din lume, în mare parte pentru că guvernul exercită presiune pozitivă în acest sens, prin subvenţii. 
Chiar şi în Statele Unite ale Americii, naţia maşinilor 4X4, o camionetă electrică este cea mai bine vândută maşină, datorită creditelor fiscale federale generoase şi a programelor de stat, care împing producătorii să dezvolte mai multe vehicule electrice până în 2025.  
 
Studiu: 29 milioane maşini poluante în Europa
 
În toamna anului trecut, ONG-ul britanic Transport&Environment (T&E) afirma într-un studiu că, în Europa, circa 29 milioane de automobile cu motor diesel emit gaze poluante în cantităţi ce depăşesc mult limitele autorizate. Potrivit studiului, având în vedere norma Euro5, automobilele Renault-Dacia, Land Rover, Hyundai, Opel-Vauxhall şi Nissan poluează chiar mai mult decât modelele de la Volkswagen.
 
citeste totul despre: