Disponibilizările de la CFR Marfă au început în această săptămână. Ultimul om din cei 2.500 de disponibilizaţi pleacă până la finele lunii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

CFR Marfă a început în această săptămână procedurile de disponibilizare a 2.500 de angajaţi, care vor fi primi preavizele, plecările efective urmând să aibă loc în a doua parte a acestei luni, a declarat, marţi, directorul comercial al transportatorului feroviar de marfă, Ion Soare.

„Nu m-am ocupat personal de problema aceasta a disponibilizărilor, dar cunosc, pentru că lucrez în firmă, se urmează paşii legali. Săptămâna aceasta a demarat efectiv procesul de restructurare a celor 2.500 de salariaţi. (...) Oamenilor li se vor da preavize, se urmează paşii legali. Efectiv din firmă probabil că vor pleca în a doua parte a lunii iulie“, a declarat Ion Soare, director comercial al CFR Marfă, la o conferinţa despre transporturi.

El estimează că procesul de disponibilizare va fi finalizat până la sfârşitul acestei luni. Soare a mai spus că în urma plecării celor 2.500 de angajaţi nu vor fi afectate contractele în derulare ale transportatorului feroviar.

Guvernul a autorizat săptămâna trecută plata din bugetul asigurărilor pentru şomaj a venitului de completare pentru angajaţii care vor fi disponibilizaţi de la compania CFR Marfă, reprezentând aproape 30% din numărul actual de salariaţi.

Pentru cei 2.500 angajaţi care vor fi disponibilizaţi, Ministerul Transporturilor a calculat un necesar financiar, aferent doar acestui an, pentru venitul de completare de 16,9 milioane lei.

Compania are în prezent un număr de 8.577 de angajaţi, iar salariaţii disponibilizaţi vor fi protejaţi de prevederile OUG 36/ 2013 (privind aplicarea în perioada 2013 - 2018 a unor măsuri de protecţie socială acordată persoanelor disponibilizate), completată cu Legea 258/2013.

În funcţie de vechimea în muncă a salariaţilor, cei disponibilizaţi vor beneficia de 12 - 24 salarii compensatorii, în valoare maximă de 1.625 lei/lună.

Guvernul s-a angajat faţă de FMI la o restructurare agresivă a companiei CFR Marfă şi continuarea procesului de privatizare cu un investitor strategic.

Compania CFR Marfă, controlată de stat prin Ministerul Transporturilor, este cel mai mare transportator feroviar de marfă din România, cu o cotă de piaţă de peste 50%. Compania a încheiat anul trecut cu afaceri de 922,5 milioane de lei, în scădere cu 5% faţă de anul 2012.


Mai puteţi citi: 

Dan Şova, la Adevărul Live: „Instituţional, stăm mai bine decât Germania la căi ferate“. Instituţional, România stă mai bine decât Germania în privinţa căilor ferate, însă în ţara noastră companiile feroviare sunt pe pierderi şi sunt susţinute cu bani de la buget, astfel că atât CFR Marfă, cât şi CFR Călători ar trebui privatizate, a declarat, la Adevărul Live, Dan Şova, ministrul Transporturilor.

Companiile feroviare acuză guvernul de discriminare dacă returnează acciza doar către transportatorii rutieri. Cum e în alte state europene. Reprezentanţii transportatorilor feroviari spun că nu au fost consultaţi în legătură cu acciza suplimentară de 7 eurocenţi la litrul de carburanţi, iar decizia de returnare parţială a taxei doar către transportatorii rutieri este discriminatorie şi afectează competiţia pe piaţa de profil.

Ponta: Referirile la salariu minim şi privatizarea unui pachet minoritar la CFR Marfă, aflate în programul nostru de guvernare, sunt erori de redactare. Premierul Victor Ponta a precizat sâmbătă că referirile la salariu minim pe economie de 1.100 de lei şi la privatizarea minoritară a CFR Marfă, conţinute de programul de guvernare, reprezintă erori de redactare care vor fi îndreptate.

Una spune şi alta face: Guvernul îşi asumă cedarea unui pachet minoritar la CFR Marfă, dar în faţa FMI promitea privatizarea. Ponta cere modificarea. Guvernul vrea revitalizarea CFR Marfă printr-un management profesionist şi cedarea unui pachet minoritar, potrivit noului program de guvernare, deşi în scrisoarea de intenţie transmisă FMI şi-a asumat continuarea privatizării cu un investitor strategic, cu termen de finalizare în mai 2015.


Mai multe despre privatizarea CFR Marfă

Privatizarea CFR Marfă a eşuat. După trei ore de negocieri, GFR şi comisia de privatizare nu au ajuns la niciun acord Procesul de privatizare a CFR Marfă a eşuat după ce reprezentanţii Grup Feroviar Român (GFR) şi membrii comisiei de privatizare din Ministerul Transporturilor nu au ajuns la niciun acord privind transferul de acţiuni în proprietate privată. 

EDITORIAL: Semnificaţia eşecului privatizării CFR Marfă Nu că mi-aş fi făcut cine ştie ce iluzii. Constat doar, pentru a "n" oară, că aproape tot ce atinge statul se usucă.   În ciuda contextului internaţional dificil, de-ar fi să menţionăm doar criza financiară din America, guvernele României merg inconştient spre prăpastie.

Băsescu, despre privatizarea CFR Marfă: Prim-ministrul nu ar trebui să se teamă dacă a respectat legea Administraţia prezidenţială a reacţionat după afirmaţia premierului Victor Ponta, potrivit căreia funcţionarii statului s-ar teme deoarece preşedintele României ar fi dat ordin să fie anchetaţi de către DNA. Bogdan Oprea, purtătorul de cuvânt al lui Traian Băsescu, notează că niciun funcţionar al statului nu ar trebui să se teamă de justiţie dacă a respectat legea.

EXCLUSIV Privatizarea CFR Marfă: ce condiţii contractuale şi-au asumat, dar nu au îndeplinit instituţiile statului Lipsa unei poziţii clare de la Consiliul Concurenţei, întârzierea conversiei în acţiuni deţinute de stat asupra CFR Marfă şi lipsa avizului pe care Ministerul Transporturilor trebuia să-l obţină de la finanţatorii societăţii pentru schimbarea structurii acţionariatului sunt principalele piedici în calea privatizării transportatorului feroviar. Piedici puse de stat, nu de investitorul desemnat câştigător al licitaţiei de privatizare.

EXCLUSIV Negocieri dure pe CFR Marfă: comisia de privatizare vrea ca Gruia Stoica să plătească fără ca ministerul să-şi fi îndeplinit obligaţiile din contract În urma discuţiilor purtate timp de câteva ore astăzi, la Ministerul Transporturilor, au rezultat mai multe variante de lucru care converg către ideea ca ministerul să primească banii fără a-şi îndeplini obligaţiile.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite