Oamenii de ştiinţă au detectat cea mai mare explozie din istoria Universului

Imaginilei galaxiei Ophiuchus par să confirme explozia FOTO NASA

Explozia s-a produs în constelaţia Opiuchus, aflată la 390 de milioane de ani lumină de Pământ, iar anvergura ei a fost de 5 ori mai mare decât tot ce s-a observat până acum.

Ştiri pe aceeaşi temă

Constelaţia Opiuchus este o mega-galaxie ce conţine un conglomerat de planete şi găuri negere, iar astronomilor li s-a părut că în ultima vreme arată ciudat.

Aceştia au descoperit „peretele” unei cavităţi create în gaz de emisiile provenind de la o gaură neagră din centru. Acestea „absorb materie, dar în acelaşi timp, ele degajează cantităţi de materie şi energie sub forma unor jeturi. Degajareade energie ar fi fost generată de o gaură neagră  aflată la 390 de milioane de ani-lumină de Pământ. În urma erupţiei, în constelaţia Ophiuchus a rămas o gaură imensă, scrie BBC.

Astronomii s-au îndoit iniţial de ipoteza lor, cavitatea este uriaşă - ar încăpea înşiruite 15 galaxii Calea Lactee în ea. Orice explozie a găurii negre ar fi însemnat o degajare inimaginabilă. Energia creată de o asemenea explozie ar fi fost de cinci ori mai mare decât MS 0735+74, numele sub care este cunoscută cea mai mare şi mai puternică explozie din Univers. Descoperirea a fost publicată în Astrophysical Journal.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: