Specialist social media: Meta nu poate să trăiască fără utilizatorii europeni pentru că aceştia înseamnă bani
0În luna februarie a acestui an, Adevărul arăta care sunt motivele pentru care Meta ameninţă cu închiderea Facebook şi Instagram în Europa. Din august 2020, între Europa şi SUA există o neînţelegere pe stabilirea unui cadru legal referitor la transferul de date ale utilizatorilor europeni de Facebook şi Instagram.
În Europa, reţele sociale Meta sunt afectate de Regulamentul General de Protecţie a Datelor Personale, cunoscut ca GDPR. În acelaşi timp, Meta are probleme şi prin anularea celebrului Privacy Shield, care reglementa între SUA-UE a transferul de date personale.
Pe 7 iulie, Meta avertiza că, în cazul în care nu se ajunge cât mai rapid la o înţelegere care să asigure cadrul legal pentru transferul de date, este posibil ca serviciile Facebook şi Instagram să fie inchise in Europa.
Şi dacă Facebook şi Instagram se închid? Cum ar arăta lumea fără aceste reţele care au un rol major in afaceri, comunicare, media, în viaţa fiecărui utilizator, în parte? Care ar fi consecinţele? Ce impact ar avea pentru utilizatori, antreprenori, afaceri, branduri, profesioniştii in comunicare, instituţii media, publisheri? Care sunt reţelele sociale care ar putea înlocui Facebook şi Instagram?
Adevărul Live aduce răspunsuri la aceste intrebari, în ediţia Scenariul de criză: Facebook şi Instagram se închid în Europa?
Invitatul ediţie realizate de Antoaneta Banu a fost Robert Nicolae Feraru, specialist social media.
„Meta face puţină vâlvă pentru că oamenii pleacă de pe platformă. Cei de la companie sunt speriaţi pentru că fiecare utilizator este parte din business şi trebuie să rămână acolo. Meta nu poate să trăiască fără utilizatorii europeni pentru că aceştia înseamnă bani. Brandurile bagă bugetele aici, în aceste platforme, ori Meta nu îşi permite sa-i piardă. Ameninţarea cu închiderea reţelelor sociale in UE este doar presiune pe soluţionarea transferului de date, în aşa fel încât să fie tot in favoarea Meta" spune Robert Nicolae Feraru
Specialistul consideră că este totuşi un moment bun pentru antreprenori, afacerile online, profesioniştii din comunicare şi marketing, publisherii, media să lucreze pe un scenariu de criză, referitor la închiderea sau nefuncţionarea pe o perioadă de timp a Facebook şi Instagram.
Ce şi cum au de făcut pentru a nu pierde timp, clienţi şi evident bani, într-o astfel de situaţie şi pentru a evita o criză de comunicare, aşa cum s-a întâmplat în 4 octombrie 2021, când pentru 7 ore, Facebook a picat, creând panică mai ales în zona de business.
Feraru atrage atenţia că relevant este să se menţină vizibilitatea în orice condiţii şi in orice context. Iar aceasta este posibilă prin investiţia în propriile reţele:
- site ul şi newsletterul; indiferent că avem un site de brand personal sau unul de business, siteul este cel mai important.
-newsletterul este canalul de comunicare eficientă cu comunitatea strânsă in jurul unui brand;
-bugetele de marketing sunt viaţa unui business, a unui brand, indiferent că vorbim de social media, de PRul clasic, de prezenţa în media tradiţională, în OOH, DOOH;
-google şi diferitele tipuri de campanii ads;
Pentru publisherii, instituţiile media, într-o astfel de situaţie, Twitter şi Linkedin sunt reţelele de interes.
Şi important este crearea de content video pe care utilizatorul, cititorul îl poate avea şi accesa pe canalul de You Tube.
Specialistul în social media a oferit foarte multe sfaturi si informaţia valoroasă pe un scenariu de criză. Urmăreşte ediţia integral pentru a afla ceea ce ai de făcut .
Citeşte şi:
Motivul pentru care Facebook şi Instagram ar putea fi suspendate în Europa