Conform unui comunicat de presa din 7 Martie 2019, semnat de Nathaniel Gleicher, şeful pentru cyber-security al Facebook, au fost eliminate mai multe Pagini, grupuri şi conturi care s-au implicat într-un comportament fals coordonat pe Facebook şi Instagram. Cele două operaţiuni interne descoperite au provenit din Marea Britanie şi România. Nu s-a găsit nicio legătură între aceste seturi de activităţi, dar au folosite tactici similare prin crearea de reţele de conturi pentru a-i induce în eroare pe alţii despre cine erau şi despre ce făceau.

Lucrăm în mod constant pentru a detecta şi a opri acest tip de activitate, deoarece nu vrem ca serviciile noastre să fie folosite pentru a manipula oamenii. Am eliminat aceste pagini şi conturi pe baza comportamentului lor, nu a conţinutului pe care l-au postat. În fiecare dintre aceste cazuri, oamenii din spatele acestei activităţi s-au coordonat unul cu celălalt şi au folosit conturi false pentru a se prezenta în mod eronat, aceasta fiind motivaţia demersului nostru. În timp ce facem progrese în eradicarea acestui abuz, aşa cum am spus mai devreme, este o provocare continuă, deoarece persoanele responsabile sunt hotărâte şi bine finanţate. În mod constant trebuie să ne îmbunătăţim procedurile pentru a le putea veni în întâmpinare. Aceasta înseamnă construirea unei tehnologii mai bune, angajarea mai multor persoane şi colaborarea mai strânsă cu autorităţile, experţii în securitate şi alte companii. Colaborarea cu ei a fost esenţială pentru aceste investigaţii“, a declarat Nathaniel Gleicher.

In 7 Martie 2019 au fost eliminate 137 de conturi, pagini şi grupuri Facebook şi Instagram pentru implicarea într-un comportament fals coordonat ca parte a unei reţele concentrate pe piaţa internă din Marea Britanie. Persoanele din spatele acestor conturi s-au prezentat ca activişti de extremă dreaptă sau de anti extremă dreaptă, au schimbat frecvent nume de Pagini şi de Grupuri şi au operat conturi false pentru a se angaja în discursuri de ură şi pentru a împărtăşi idei de divizare pentru ambele părţi ale dezbaterii politice din Marea Britanie. În ciuda denaturării identităţii lor, Facebook a constatat că aceste Pagini, Grupuri şi conturi au fost conectate. Ele au publicat frecvent despre ştiri locale şi politice, incluzând subiecte precum imigrarea, libera exprimare, rasism, teme LGBT, politica de extremă dreapta, relaţia dintre India şi Pakistan şi credinţe religioase incluzând islamism şi creştinism.

Prezenţa pe Facebook şi Instagram: 23 pagini, 74 conturi Facebook, 5 grupuri şi 35 de conturi Instagram.
Urmăritori: Aproximativ 175.000 de conturi au urmărit una sau mai multe dintre aceste Pagini, iar aproximativ 4.500 de conturi au urmărit unul sau mai multe dintre aceste conturi Instagram.
Publicitate: Aproximativ 1.500 de dolari cheltuiţi pentru reclamele de pe Facebook plătite în dolari SUA şi în lire sterline. Prima reclamă a fost difuzat în decembrie 2013, iar cea mai recentă reclamă a fost postată în octombrie 2018. Nu s-a finalizat o revizuire a conţinutului organic provenit din aceste conturi.

Am identificat aceste conturi şi Pagini printr-o investigaţie internă privind comportamentul neautentic coordonat în Regatul Unit. Analiza noastră a beneficiat de raportarea autorităţilor din Marea Britanie. Am împărtăşit informaţii despre ancheta noastră cu autorităţile responsabile cu respectarea legii, cu factori de decizie politică din Marea Britanie şi parteneri din industria noastră.

Separat, au fost eliminate de către Facebook şi 31 de pagini, grupuri şi conturi Facebook pentru implicarea într-un fals comportament coordonat, ca parte a unei reţele care a funcţionat în România şi a folosit o combinaţie de conturi false şi câteva conturi autentice pentru a-i induce în eroare pe alţii despre cine erau şi despre ce anume făceau. Administratorii de pagini şi deţinătorii de cont au postat de obicei despre ştiri locale şi probleme politice, cum ar fi noutăţi părtinitoare publicate sub semnături false. Ei au împărtăşit, de asemenea, conţinut care incita la dezbinare şi au promovat conţinut găzduit de câteva domenii care se prezentau ca site-uri de ştiri.

Prezenţa pe Facebook şi Instagram: 4 pagini, 26 conturi Facebook şi 1 grup.
Urmăritori: Aproximativ 1.550 de conturi Facebook au urmărit una sau mai multe dintre aceste Pagini.
Publicitate: Aproximativ 650 de dolari au fost cheltuieli pentru anunţurile de pe Facebook plătite în USD, EUR şi LEI. Prima reclamă a fost difuzată în decembrie 2013, iar cea mai recentă reclamă a fost în februarie 2019. Nu s-a finalizat o revizuire a conţinutului organic provenit din aceste conturi.