Aproape 40% dintre utilizatorii reţelelor sociale ar renunţa la acestea pentru a-şi asigura confidenţialitatea datelor pentru restul vieţii

Aproape 40% dintre utilizatorii reţelelor sociale ar renunţa la acestea pentru a-şi asigura confidenţialitatea datelor pentru restul vieţii

FOTO via IrishTimes

Temerile legate de protejarea confidenţialităţii datelor în mediul digital i-au făcut pe utilizatori să fie mai preocupaţi de utilizarea şi distribuirea informaţiilor lor personale pe internet.

Ştiri pe aceeaşi temă

Un studiu recent realizat de Kaspersky arată că patru din zece utilizatori ar renunţa la conturile de pe reţelele de socializare pentru a fi siguri că datele lor rămân private pentru tot restul vieţii.

Reţelele de socializare ca Facebook, Instagram sau Twitter au devenit o parte semnificativă a vieţii noastre şi, conform raportului Kaspersky, 82% dintre persoane le folosesc în prezent. În schimbul unor date despre utilizatorii lor, platformele de socializare le oferă oamenilor ocazia să se exprime, să comunice cu prietenii şi familiile lor, precum şi să descopere noutăţi, idei şi tendinţe.

Însă, în ciuda acestor avantaje, unii ar renunţa la reţelele de socializare dacă acest lucru i-ar ajuta să-şi recupereze confidenţialitatea datelor din mediul digital şi să o păstreze pentru totdeauna.

Cei 12% care îşi dau informaţiile personale ca să se înregistreze pentru chestionare distractive, cum ar fi celebritatea cu care seamănă sau felul de mâncare preferat nu ar mai putea face acest lucru. Ar putea fi mai problematic, însă, pentru cei 58% care nu şi-ar mai putea folosi datele conturilor de social media pentru a se autentifica rapid şi comod pe diferite site-uri sau servicii.

Poate chiar mai surprinzător, într-un moment în care numărul utilizatorilor de telefoane mobile creşte cu 2% anual, 19% ar fi gata să-şi ia rămas bun de la telefoanele lor pentru a garanta că datele lor rămân private pentru tot restul vieţii.

Reţelele de socializare se află într-o etapă în care calitatea experienţei utilizatorului se bazează în mare măsură pe furnizarea unei cantităţi mari de informaţii personale, fie că sunt financiare, despre localizare, obiceiuri de cumpărături, preferinţe alimentare sau statut al relaţiei. Prin urmare, poate că nu este deloc de mirare apariţia în prim plan a nostalgiei după o confidenţialitate aparent pierdută.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: