Cum funcţionează recenziile pe Google Maps

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Recenzie review Google maps turism FOTO Shutterstock
Recenzie review Google maps turism FOTO Shutterstock

Atunci când explorăm locuri noi, recenziile de pe Google Maps sunt acele informaţii „a la terre” ce ne pot ajuta să găsim locul potrivit - un restaurant, un loc cu muzică live sau un obiectiv turistic.

În fiecare zi, oameni din toată lumea publică milioane de recenzii pe Google, de aceea efortul de a menţine informaţia relevantă şi exactă este unul non-stop.

Cea mai mare parte a muncii de prevenire a conţinutului nepotrivit în recenzii este realizată în „în spatele scenei”. Google ridica cortina şi prezintă ce se întâmplă după ce este apăsat butonul „publică” al unei recenzii.

Recenziile sunt guvernate de politici stricte de conţinut. Google se asigură astfel că recenziile au la bază experienţe reale şi nu permite apariţia comentariilor irelevante şi jignitoare pe Google Business Profiles. Aceste politici evoluează odată cu lumea din jurul nostru, pentru a proteja locurile şi afacerile de conţinut jignitor sau off-topic (care nu este la subiect), atunci când există un potenţial risc de abuz. De exemplu, o astfel de situaţie a apărut atunci când guvernele şi afacerile au început să ceară dovada vaccinării anti-COVID pentru accesul în anumite locuri. În acest caz, Google a adăugat reguli suplimentare pentru a înlătura recenziile care criticau afacerile pentru politicile de protecţie a sănătăţii sau pentru respectarea reglementărilor privind vaccinarea.

După ce o persoană scrie o recenzie, ea este automat trimisă în sistemul Google de moderare, pentru a verifica dacă aceasta respectă sau nu politicile care guvernează recenziile. Putem vedea acest sistem de moderare ca pe un agent de securitate care opreşte intrarea în clădire a persoanelor neautorizate - în cazul nostru, agenţii de securitate opresc publicarea conţinutului nepotrivit pe Google.

Ţinând cont de volumul mare de recenzii primit în orice moment, este nevoie atât de înţelegerea nuanţată a oamenilor, cât şi de capacitatea de scalare pe care o oferă maşinile, pentru a modera conţinutul adăugat de utilizatori. Fiecare sistem are punctele lui forte, iar Google investeşte enorm în amândouă.

Maşinile sunt în prima linie a apărării pentru că sunt foarte eficiente în identificarea modelelor. Acestea ajută maşinile să valideze sau nu conţinutul. În acest fel, majoritatea conţinutului fals sau incorect este eliminat înainte de a fi publicat şi citit. Computerele analizează recenziile din mai multe unghiuri, precum:

· Conţinut: Recenzia cuprinde conţinut off-topic sau jignitor?

· Contul de pe care s-a scris recenzie: Are antecedente de comportament suspect?

· Locul recenzat în sine: a fost observată activitate necaracteristică acestuia, precum o creştere rapidă a numărului de recenzii într-o perioadă scurtă de timp? A generat atenţie recent prin apariţie în ştiri sau social media, ceea ce ar explica un val de recenzii incorecte?

Harta Bucuresti Google Maps

Pregătirea unui computer să facă diferenţa între ce este acceptabil şi conţinutul care încalcă regulile necesită un echilibru delicat. De exemplu, uneori cuvântul „gay” este folosit cu sens peiorativ, lucru care nu este tolerat în recenziile Google. Dacă modelele Google de machine learning ar lua doar acest context pentru cuvântul „gay”, atunci spaţiile legate de comunitatea LGBTQ+ ar avea de suferit. Prin adaptarea modelelor de înţelegere a modurilor în care anumite cuvinte sau fraze sunt utilizate, Google îmbunătăţeşte capacitatea sistemului de a opri conţinutul care încalcă regulile şi reduce şansele de a bloca în mod greşit recenziile îndreptăţite de a fi publicate.

Dacă sistemul Google nu identifică nicio încălcare a politicilor, recenzia este publicată în câteva secunde. Însă analiza nu se opreşte odată cu publicarea recenziei. Sistemele Google continuă să analizeze conţinutul adăugat de utilizatori şi urmăreşte apariţia de modele îndoielnice. Acestea pot fi orice: de la un grup de persoane care lasă comentarii pentru acelaşi grup de profile de business, până la o afacere sau un loc care primesc un număr ciudat de mare de recenzii de 1 sau 5 stele într-o perioadă scurtă de timp.

Parte a efortului de a preveni abuzurile în recenziile de pe Google Maps o constituie posibilitatea oamenilor de a raporta orice recenzie care încalcă politicile. Oricine crede că vede o recenzie de acest fel pe Google Maps este încurajat să o raporteze. Afacerile pot raporta recenziile de pe profilul lor aici, iar persoanele aici.

Echipa de operatori umani este activă oricând şi analizează conţinutul raportat. Când identifică recenzii care încalcă regulile, acestea sunt eliminate şi, în unele cazuri, este suspendat contul utilizatorului care le-a scris sau chiar este posibilă deschiderea unui litigiu.

Pe lângă analiza recenziilor raportate, echipa umană identifică proactiv riscuri de abuzuri potenţiale, pentru a reduce posibilitatea unui succes a acestora. De exemplu, când urmează un eveniment care va stârni un interes semnificativ - precum alegerile, Google implementează sisteme suplimentare de protecţie pentru locurile asociate evenimentului şi alte afaceri pe care oamenii ar putea să le caute pe Maps. Google continuă să monitorizeze aceste locuri şi afaceri până când riscul de abuz scade, obiectivul fiind acelaşi: de a publica doar recenzii autentice şi de încredere.

Investiţia Google în analiza şi înţelegerea modului în care conţinutul contributorilor poate fi abuzat a fost esenţială pentru a ne menţine cu un pas înaintea actorilor rău intenţionaţi. Cu peste 1 miliard de persoane care intră pe Google Maps în fiecare lună pentru a naviga sau explora, Google se asigură că informaţiile pe care oamenii le văd - în special recenziile - sunt de încredere.

Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite