Adevărul Live, despre florile cumpărate online: bărbaţii români nu au o cultură a florilor

Despre afacerile online cu flori. Cât de multe buchete cumpără românii 

Adevărul Live de la ora 15.00 l-a avut ca invitat pe Marius Dosinescu, CEO şi fondator FlorideLux.ro, magazinul online de flori. Suntem în perioada sărbătorilor de primăvară, iar românii caută cadouri pentru cei dragi.

Ştiri pe aceeaşi temă

Care vor fi cele mai vândute flori în această perioadă, ce caută românii pe internet şi cine alege să comande flori şi care a fost cea mai mare comandă?

Potrivit wall-street.ro, românii cheltuie în medie 36,5 euro pentru a comanda flori online. E o industrie în creştere, vânzările fiind estimate la 190 de milioane de euro, iar pentru 2014 se aşteaptă o majorare de 5%, datorită creşterii natalităţii şi numărului de căsătorii.

Ce cumpără românii? „Trandafiri. Bărbaţii nu au cultură a florilor în afară de trandafiri, dar observ un apetit crescut pentru lalele sau frezii româneşti. Preferăm florile de sezon în această perioadă. Noi promovăm foarte mult aranjamentele florale şi am observat că cei care comandă se uită mai mult la ansamblu, decât la florile dinăuntru“.

 Ce investiţii se fac la floridelux.ro? „Valorile merg la peste 10% din valoarea vânzărilor. Investiţia în logistică este una extrem de importantă. Importăm marfă din Europa şi asta creează nişte blocaje din punct de vedere financiar. În perioade de vârf ajungi la aproximativ 20% investiţie. În decembrie, personalul se măreşte până la 45 de oameni“.

Citeşte cele mai importante declaraţii ale lui Marius Dosinescu mai jos

  • 15:57
    S-a întâmplat ca florăria să primească cereri de coroane pentru morți livrate celor vii. În cazul acesta s-au făcut anchete oficiale și cei de la floridelux.ro au fost nevoiți să divulge numele celor care au dat comanda.
  • 15:55
    Comenzi ciudate: 1001 trandafiri, trandafiri într-o cameră de hotel și o inimă 3D din trandafiri cu propriul sistem de irigație.
  • 15:52
    „Florile sunt perisabile. Nu este un gest financiar, ci e sincer“
  • 15:51
    „Am învățat că florile sunt un gest al interesului. Sunt foarte puțini bărbați care oferă flori doar pentru că. Cumva mă regăsesc în acest comportament, vine din educația pe care am primit-o în copilărie. Suntem victimele acestui comportament de consum al părinților noștri. Am mai descoperit o categorie de bărbați care știu foarte bine ce vor și trimit flori când sunt plecați sau chiar înainte să ajungă acasă“, a spus Dosinescu.  
  • 15:46
    „Eu sunt un outsider al industriei. Am pornit de la o agenție de web-design. Noi voiam să facem un magazin online pentru a învăța acest lucru și să nu experimentăm pe spatele clienților. Ne-am lansat în noiembrie 2004 sub numele Flori de Lux. Până în 2007 am învățat despre industrie și abia atunci m-am dedicat cu totul acestui business“, a declarat directorul magazinului online.
  • 15:44
    „Vorbim despre o unificare a pieței și mediul online a devenit foarte important pentru toate florăriile“, a declarat Dosinescu.
  • 15:43
    Până în 2011 nu exista o concurență dintre florăriile online și cele ofline. De atunci, florăriile offline au început să migreze către online.
  • 15:41
    Cei de la floridelux.ro vor să crească personalul la 200 de metri și să tehnologizeze procesul de creație, mărind volumul de flori de cinci ori. 
  • 15:40
    Profitul anual este de aproximativ 20%, dacă nu se fac investiții mari în marketing sau dezvoltare. Profitul floridelux.ro este mai mic deoarece se fac investiții în dezvoltare, planul fiind făcut până la 2016. 
  • 15:38
    Ce investiții se fac la floridelux.ro? „Valorile merg la peste 10% din valoarea vânzărilor. Investiția în logistică este una extrem de importantă. Importăm marfă din Europa și asta creează niște blocaje din punct de vedere financiar. În perioade de vârf ajungi la aproximativ 20% investiție. În decembrie, personalul se mărește până la 45 de oameni“.
  • 15:36
    Cât de ușor este să deschizi un magazin de flori nou? „Aici există cei care trag un loz și poate e câștigător. Sunt cei care fac un site mic, copiază trei-patru produse de undeva, își fac niște reclamă și pot să scoată 100 de milioane pe sezon și ei zic că asta e afacerea. Eu îi numesc mercenari“. Ca să faci totul ca la carte, ar lua mai mult de o lună. Investiția inițială e de aproximativ 5000-6000 de euro. Această categorie este cea mai favorizată. 
  • 15:32
    Dosinescu susține că este nevoie de o educare a clienților.
  • 15:30
    Directorul floridelux.ro spune că piața se va maturiza în 2016-2017, deocamdată existând câteva probleme ce țin de legislație și de volabilitatea pieței.
  • 15:28
    „Categoria flori la fir este foarte importantă pentru companii. Sunt foarte mulți oameni care cumpără un braț de flori ca să împartă la colege, fără aranjamente“, a spus Dosinescu.
  • 15:23
    Ce cumpără românii? „Trandafiri. Bărbații nu au cultură a florilor în afară de trandafiri, dar observ un apetit crescut pentru lalele sau frezii românești. Preferăm florile de sezon în această perioadă. Noi promovăm foarte mult aranjamentele florale și am observat că cei care comandă se uită mai mult la ansamblu, decât la florile dinăuntru“. 
  • 15:22
    Cei de la floridelux.ro au trimis comenzi în peste 12.000 de localități din România.
  • 15:21
    Franciza floridelux.ro este prezentă în patru județe din România. Compania are un parteneriat cu Fan Curier pentru a asigura livrarea în stare bună la destinatar.
  • 15:19
    Echipa este formată din floriști principali și seniori. „O echipă bine pregătită îți aduce valoare și în extrasezon. Este o strategie de-a noastră de a antrena oamenii, participă la anumite cursuri interne și îi avem pregătiți. Stabilitatea floriștilor într-un singur loc este mică, dar volumele din această perioadă dau impresia că este un coșmar să lucrezi în floristică“, spune Dosinescu.
  • 15:16
    CEO-ul floridelux.ro subliniază și importanța vitezei de producție a buchetelor. Marius Dosinescu explică că sunt șase mese de lucru care lucrează ”la foc continuu” și realizarea unui buchet simplu se face în aproximativ șapte minute. 
  • 15:14
    „Produsele care sunt total atipice, care au nevoie de o ședință foto, planificare, promovare, este mult mai grea decât în cazul unui magazin IT“, explică Dosinescu diferența dintre magazinele online specializate în comerțul de electronice și cele specializate în vânzarea de flori. „Marfa e perisabilă și dacă nu o vinzi în 48 de ore, dacă nu o întreții cum trebuie, se pierde. Noi avem o pierdere de 5%. O florărie de pe stradă are pierderi de aproximativ 20%“, a declarat el.
  • 15:12
    Aprovizionarea se face masiv din ianuarie. Tot atunci se fac și estimările de vânzări. Pentru 8 martie a trebuit făcută o nouă aprovizionare, deoarece au fost făcute comenzi foarte mari.
  • 15:11
    Perioada aceasta este foarte grea pentru serviciile de acest gen. La floridelux.ro există șase floriști care lucrează în ture.
  • 15:10
    Până în 2009, florăriile online erau considerate un produs de lux, dar acest lucru s-a schimbat. Acum există o susținere reciprocă dintre online și offline.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările