Timișoara are cea mai mare finanțare europeană. Banii, folosiți la modernizarea completă a flotei de transport local

0
Publicat:

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrație a comunicat aprobarea celei mai mari finanțări pe proiect european din istoria Timișoarei. Este vorba de 308 milioane de lei, prin PNRR. 

Tramvaiul turcesc Bozankaya în Timișoara FOTO Primăria Timișoara
Tramvaiul turcesc Bozankaya în Timișoara FOTO Primăria Timișoara

Timișoara, capitala Timișului și a Banatului, își înnoiește complet flota de transport în comun. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrație a aprobat un proiect de 308 milioane de lei, prin PNRR, pentru achiziționarea a 55 de mijloace de transport în comun, toate electrice: 30 de autobuze, 17 tramvaie și opt troleibuze. 

Din toate proiectele depuse la nivel național, cam un sfert este absorbită de această finanțare pentru Timișoara. 

Cele 55 de vehicule se adaugă la cele 44 de autobuze noi care vor veni tot printr-un proiect al Ministerului Dezvoltării, la cele 23 de tramvaie noi și 25 de troleibuze, achiziționate tot din fonduri europene. 

În total, în cei patru ani cât sunt eu primar, vom avea toată flota înlocuită. Vom avea 150 de mijloace de transport noi în Timișoara, toate electrice. Asta schimbă radical fața transportului comun în Timișoara. În sfârșit, transportul în comun devine din nou coloana vertebrală a traficului din Timișoara. Este un proiect strategic de importanță istorică. Niciun oraș din Europa nu reușește să facă față traficului auto, decât dacă investește masiv în transportul în comun în calitatea lui, în siguranța și confortul lui. Știm din sondaje că pentru timișoreni aglomerația în trafic este cea mai dureroasă problemă. Vom încuraja timișorenii să folosească transportul în comun”, a declarat Dominic Fritz, primarul Timișoarei. 

Dominic Fritz spune că această finanțare a fost obținută de o echipă extrem de dedicată, care în ultimii doi ani a depus proiecte în valoare de peste 800 de milioane de lei.  

Sunt bani europeni. Nu bani care pică din cer. Sunt munciți de o infirmieră din Suedia, de un șofer în Spania, de un medic din Germania. Acești bani munciți care ajung la Timișoara, să îmbunătățească viața din Timișoara, reprezintă solidaritatea europeană. E o finanțare istorică. Nu va dispărea traficul auto - dar este vorba de un echilibru. Multe orașe europene au spus că nu se poate, dar dacă investești, se poate. Noi investim și în infrastructură, acum refacem trei linii mari, refacem stații, aducem 150 de mijloace noi, facem o transformare și în STPT, împreună cu Banca Mondială, nu am nicio îndoială că transportul în comun va fi mult mai de calitate în Timișoara. Trebuie ca o comunitate locală să credem, să lucrăm la ea și atunci e posibil”, a spus Fritz. 

Urmează semnarea contractului de finanțare, apoi vor fi lansate licitațiile.  

Primarul spune că dacă avem puțin noroc, până la finalul anului 2023 vor apărea primele mijloace de transport în comun din cadru acestui proiect. 

Analizăm inclusiv varianta de a ne prevala de o clauză din contractul cu Bozankaya, să luăm tramvaie în continuare de la ei. Fără să mai facem încă o licitație. Juriștii noștri vor vedea dacă acest lucru este posibil”, a mai spus Fritz. 

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite