Ce poţi face dacă ai cumpărat online un produs care nu-ţi place. Termenul în care poţi returna marfa fără să dai explicaţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
O comparaţie pe baza datelor venite de la magazinele care au vândut de Black Friday arată că vânzările online le-au depăşit pe cele din comerţul tradiţional FOTO

Cifrele comerţului online sunt în creştere de la un an la altul, dar odată cu creşterea numărului de clienţi creşte şi numărul celor care sunt nemulţumiţi de produsele cumpărate de pe internet. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului a realizat un ghid util cumpărătorilor online.

Clienţii magazinelor online sunt protejaţi prin lege, iar actul normativ care reglementează drepturile consumatorilor la achiziţiile online este OUG 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii. Potrivit datelor dinsponibile pe site-ul ANPC, clienţii magazinelor online trebuie să se asigure că site-ul de pe care se fac cumpărăturile afişează toate informaţiile despre principalele caracteristici ale produselor şi serviciilor comercializate, inclusiv preţul total al acestora, pentru a putea fi siguri că acestea sunt ceea ce vă trebuie.

ANPC atrage atenţia că prin legislaţie dispuneţi de 14 zile în care puteţi să vă răzgândiţi. „Trebuie să returnaţi produsele la adresa indicată de comerciant, achitând taxa de transport şi fără să motivaţi renunţarea la achiziţie. Ţineţi cont că operatorul economic trebuie să vă pună la dispoziţie – în format electronic – un formular de retragere sau să vă ofere posibilitatea de a completa orice altă declaraţie prin care să vă exprimaţi decizia de retragere din contract”, este sfatul ANPC.

Autoritatea Naţională de Protecţie a Consumatorilor mai arată că în cazul în care comerciantul nu a furnizat în mod clar informaţii despre dreptul de retragere din contract, perioada în care puteţi returna produsul se prelungeşte la un an. Perioada de retragere se calculează din momentul în care consumatorul  primeşte produsele.

„Pentru produsele care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid sau produsele sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator, produsele care au fost executate după specificaţiile consumatorului, ziarele sau periodicele care nu au fost livrate în baza unui abonament nu este aplicabil dreptul de retragere din contract. De asemenea, furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă livrarea a început cu acordul expres al consumatorului. Despre toate aceste produse exceptate de la dreptul de retragere, comerciantul trebuie să vă informeze chiar din pagina de prezentare a produselor”, mai arată reprezentanţii ANPC.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite