Târgu-Mureşul îşi poate lua adio de la autostrada până la Iaşi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autostrada Târgu-Mureş-Iaşi are şanse minime de a fi construită
Autostrada Târgu-Mureş-Iaşi are şanse minime de a fi construită

Promisiunile şi planurile foştilor guvernanţi, care au iniţiat un proiect pentru construirea unei autostrăzi extrem de costisitoare, care ar traversa munţii şi ar uni Târgu-Mureşul de Iaşi, nu vor avea, se pare, finalitate. Guvernanţii USL aflaţi la putere nu sunt de acord cu proiectul şi cu suma uriaşă necesară construirii autostrăzii.

Conform site-ului Companiei Naţionale de Drumuri şi Autostrăzi, noua autostradă ar fi urmat să aibă 310 kilometri şi să fie împărţită pe trei tronsoane. Prmul tronson, între Târgu-Mureş şi Ditrău ar urma să aibă 91,6 kilometri, cel dintre Ditrău şi Târgu-Neamţ ar urma să aibă 118,1 kilometri, iar cel dintre Târgu-Neamţ şi Ungheni ar urma să aibă 100,6 kilometri.

Fostul ministrul al Transporturilor şi Infrastructurii Alexandru Nazare a declarat anul trecut că autostrada Iaşi-Târgu-Mureş va fi construită, întrucât Comisia Europeană a acceptat susţinerea din punct de vedere financiar a acesteia. Autostrada va trece pe lângă Alba Iulia şi face parte din traseul Timişoara – Sebeş – Alba Iulia – Turda – Târgu-Mureş – Iaşi – Ungheni. Comisia Europeană a aceptat la finanţare şi o altă rută din sudul ţării, Calafat – Craiova – Alexandria – Bucureşti. Ambele vor avea atât căi rutiere la nivel de autostradă, cât şi căi feroviare.

Prin introducerea secţiunii rutiere Borş – Zalău – Câmpia Turzii – Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni în reţeaua centrală europeană, vom avea o rută care scurtează conexiunea Est-Vest cu 300 kilometri“, a declarat ministrul.

De asemenea, tronsonul de autostradă va conecta jumătate din România la Piaţa Unică şi nu în ultimul rând va acoperi nevoile traficului proiectat, a arătat Nazare.

Timpul a trecut, iar dacă În timpul guvernării PDL, proiectul autostrăzii ajuns doar până în faza studiului de prefezabilitate, astăzi se pare că lucrările nu vor fi demarate prea curând, oricum, în nici un caz în timpul guvernării USL.

În urma calculelor făcute, specialiştii au ajuns la concluzia că şoseaua ar trebui să dispună de o investiţie uriaşă pentru a putea fi pusă în practică, şi anume de 9 miliarde de euro, iar guvernanţii nu sunt de acord cu o asemenea investiţie.

În urmă cu patru zile, Dan Şova, ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine, a întărit declaraţiile iniţiale ale prim-ministrului.

„Nu sunt un fan al autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş. Nu vreau să mă pronunţ că e sau nu un proiect fezabil", a declarat Dan Sova.

Ministru delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine a declarat că dacă Ministerul Transporturilor va obţine finanţarea pentru începerea lucrărilor şi construirea totală a autostrăzii, atunci instituţia pe care o conduce se va implica în aprobarea proiectului.

„Nu vreau să mă pronunţ dacă e sau nu un proiect fezabil, acesta al autostrăzii de la Târgu-Mureş la Iaşi. De fapt, discutia a fost, a ramas şi asa va fi: daca domnul Fenechiu găseşte finanţare, fireşte că va exista o colaborare între noi", a spus Şova, în cadrul emisiunii „Prim Plan” difuzate de TVR 1. Şansele ca acest lucru să se întâmple sunt teoretice, astfel că mureşenii îşi pot lua adio de la autostrada Târgu-Mureş - Iaşi.

Programul de constructie autostrazi
Târgu-Mureş



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite