Cum ne hotărâm între o maşină nouă şi una second-hand. Toate plusurile şi minusurile analizate de specialişti
0Vânzările de maşini în România au crescut, în primul trimestru al lui 2016, cu aproape 20%, atât în sectorul maşinilor noi, cât şi în cel al maşinilor second-hand. Specialiştii ne sfătuiesc să analizăm bine toate variantele, înainte să ne cumpărăm o maşină.
Numărul autoturismelor noi înmatriculate în aprilie 2016 în România a fost de 9.737 de unităţi, în creştere cu 19,9% faţă de aceeaşi lună din 2015, potrivit Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor.
Cea mai vândută marcă rămâne Dacia, cu o cotă de piaţă de 17,3% şi 1.685 de unităţi vândute în aprilie. Marca autohtonă este urmată în clasament de Skoda, care a vândut 662 de unităţi, Volkwagen - cu 540 unităţi, şi Renault, cu 458.
“Când vorbim de maşinile noi, unii producători dau garanţie de 5 ani fără limită de kilometri şi cred că majoritatea au inclus această garanţie. Pe de altă parte, la maşina nouă scade valoarea cu 30% cum a ieşit din reprezentanţă. Din punctul acesta se menţine cel mai bine Volkswagen, dar vine tare din urmă BMW-ul. Evident, maşinile scumpe se menţin, la fel, foarte bine”, ne-a spus Vali Neacşu, agent de vânzări din Târgovişte.
În topul celor mai înmatriculate mărci de autoturisme noi, în primele patru luni, se află: Dacia, cu 1.685 de unităţi (+0,84% faţă de aprilie 2015), urmată de Skoda (662 unităţi, +30,31%), Volkswagen (540 de unităţi, -6,74%) şi Renault (458 unităţi, +84,68%).
FOTO newcarselloff.com
Avantajul maşinii second hand - preţul
“În schimb, maşinile second-hand sunt o loterie. Nu ştii care a fost modul de funcţionare al maşinii, cum a fost întreţinută în anii anteriori. Ştim cum toţii că cei care vând încearcă să obţină cât mai mulţi bani pe maşina veche şi o măsluiesc, ascund defectele, dau kilometri înapoi. Singurul avantaj ar fi că este mai ieftină decât una nouă”, mai spune Vali.
Conform DRPCIV, la capitolul autoturismelor second-hand, în perioada ianuarie - aprilie din acest an, marca preferată a românilor a continuat să fie Volkswagen (25.040 unităţi, +18,22% faţă de primele 4 luni din 2015), urmată de Opel (14.608 unităţi, +15,95%) şi Ford (10.286 de unităţi, +20,35%).
Noul trand, maşinile nepoluante
Din urmă vin tare maşinile electrice. Numărul autoturismelor hibride şi 100% electrice vândute în România a înregistrat, în primele trei luni din 2016, o creştere de 113,6%, până la 126 de unităţi, faţă de 59 de unităţi în acelaşi interval din anul precedent, conform datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).