Vicepremierul Liviu Dragnea, la Slatina: „Vor fi două autostrăzi ce vor străbate Slatina”
0Prezent la Slatina vineri - 11 aprilie, unde a participat la instalarea noului tandem prefect-subprefect în judeţ, Liviu Dragnea, vicepremier şi ministru al Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, a ţinut să potolească nemulţumirile legate de tergiversarea anunţării câştigătorului licitaţiei pentru autostrada Craiova-Slatina-Piteşti, ce trebuia dat publicităţii din decembrie 2013, şi a spus că aceasta nu a fost uitată de guvernanţi.
Vicepremierul Dragnea a ţinut să desfiinţeze zvonurile potrivit cărora autostrada Craiova - Slatina – Piteşti ar fi intrat într-un “con de umbră” pentru autorităţile de la Bucureşti, în favoarea unei alte autostrăzi ce ar urma să străbată judeţul condus anterior ani buni de vicepremier, Teleorman. Oficialul guvernamental a precizat că ambele autostrăzi vor avea legătură directă cu Slatina şi că realizarea lor nu este condiţionată în niciun fel de una dintre ele.
“În luna iunie-iulie am înţeles de la dl. ministru Şova că va fi anunţat câştigătorul licitaţiei pentru autostrada Craiova - Slatina – Piteşti. Nu este adevărat faptul că această autostradă nu va mai fi realizată sau a că ar fi fost lăsată de-o parte pentru a face loc unei autostrăzi care va trece prin judeţul Teleorman. Cele două căi rutiere sunt proiecte diferite şi nu depind una de alta, adică nu se pune problema că vom face autostrada ce trece prin Teleorman şi nu mai facem varianta Craiova - Slatina - Piteşti. Aceste două proiecte vor trece amândouă prin Slatina, diferenţa dintre ele fiind că una va fi realizată cu fonduri europene – respectiv cea care străbate Teleormanul, iar cealaltă – din fonduri provenind dintr-un parteneriat public-privat”, a declarat Liviu Dragnea, care, apoi, a devenit ironic, deşi tema era cât se poate de serioasă: "Că eu am aranjat să treacă pe la mine prin curte (Alexandria, Teleorman - n.a.) mi se pare şi normal - fiecare vrea să aibă o autostradă prin curte, şi o fac şi rulantă".
Acesta a precizat că “Autostrada Sudului”, respectiv cea care ar urma să străbată judeţul Teleorman, va trece prin oraşele Bucureşti – Alexandria – Slatina – Craiova – Calafat, realizarea sa urmând să se facă din fonduri europene, respectiv din Fondul European de Coeziune, deoarece această rută face parte din Reţeaua Europeană Principală de Transport. O altă posibilitate de realizarea a unei autostrăzi din fonduri europene ar fi Fondul European de Dezvoltare Regională, care finanţează proiecte rutiere ample dacă traseele cu pricina sunt incluse în Reţeaua Europeană Secundară de Transport.
“Autostrada Craiova - Slatina – Piteşti se încadrează pe un al treilea mod prin care se poate finanţa realizarea unei autostrăzi, adică parteneriatele publice-private. Cum autostrada Craiova - Slatina – Piteşti nu se află nici pe reţeaua europeană principală şi nici cea secundară de transport, ea va fi finanţată pe baza unui asemenea parteneriat public-privat, deci realizarea ei nu este influenţată de începerea sau neînceperea Autostrăzii Sudului Bucureşti – Alexandria – Roşiori - Slatina – Craiova – Calafat”, a mai spus Dragnea, care s-a ferit să avanseze vreun termen de finalizare a vreunuia dintre cele două proiecte.
Din amânare-n amânare, pân’ la marele anunţ
Reamintim că oficialii guvernamentali au declarat în mai multe rânduri, anul trecut, că firma câştigătoare a licitaţiei pentru construcţia autostrăzii Craiova-Slatina-Piteşti urma să fie făcută în luna decembrie 2013. Termenul a fost apoi amânat pentru luna aprilie a.c., apoi – pentru lunile iunie/iulie a.c. Autostrada Craiova-Slatina-Piteşti va fi prima cale rutieră din ţara noastră ce va fi amenajată cu fonduri private şi va avea o lungime de 121,8 kilometri, cu patru benzi de circulaţie, câte două pentru fiecare sens de mers. Constructorul îşi va recupera investiţia din taxa de intrare pe şoseaua de mare viteză, taxa de traversare fiind estimată la 5 euto/autovehicul. Câştigătorul licitaţiei îşi va asuma proiectarea, construcţia şi întreţinere autostrăzii pe o perioadă de maximum 30 de ani, lucrările fiind estimate a dura circa 24 de luni.
Guvernanţii de la Bucureşti vor alege câştigătorul licitaţiei dintre firmele care au îndeplinit condiţiile de eligibilitate anul trecut, şi aici vorbim despre un consorţiu românesc format din companiile Spedition UMB şi Tehnostrade, precum şi alte câteva asocieri străine: Obrascon Huarte Lain - OHL ZS (Spania), China Communications Construction Company - Dogus Insaat Ve Ticaret (Turcia) - Egis Projects (Franţa), Strabag (Austria) - Vinci (Franţa) - Aktor (Grecia) şi Impregilo - Salini (Italia).
Vă mai recomandăm, din acelaşi ciclu:
Autostrada Craiova-Slatina-Piteşti, din nou pe tapet: contractul se va semna până-n vară
Lucrările la autostrada Craiova – Slatina – Piteşti ar putea începe anul viitor