Şase medii de 10 la Admitere în Olt. Află cum e cel mai bine să completezi fişa de opţiuni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Elevii însoţiţi de părinţi se prezintă de astăzi la şcoli pentru a completa fişele cu opţiuni, în funcţie de media din anii de gimnaziu şi de cea a examenului de evaluare naţională. Liceele vocaţionale au făcut publice listele cu admişii.

Admiterea la liceu a început, liceele care au avut locuri pentru care în perioada 25-28 mai 2016 s-au susţinut probe de aptitudini afişând astăzi lista candidaţilor admişi şi pe cea a celor respinşi. Candidaţii respinşi vor urma mai departe procedura generală de admitere la unul din cele 20 de licee din judeţ.

De astăzi şi până în 12 iulie are loc completarea opţiunilor în fişele de înscriere de către absolvenţii clasei a VIII-a şi de către părinţii acestora, asistaţi de diriginţii claselor a VIII-a, completarea fişelor de înscriere de către absolvenţii clasei a VIII-a proveniţi din alte judeţe, precum şi introducerea în baza de date computerizată a datelor din fişele de înscriere.
Părinţii au la dispoziţie cinci zile, în perioada 9-13 iulie, să verifice fişele editate de calculator, urmând ca erorile să fie corectate în baza de date computerizată şi să se listeze fişele corectate.
Cele 12 centre de admitere au sarcina să transmită, până în 14 iulie, la centrul judeţean baza de date cu elevii care participă la repartizarea computerizată, dar şi cu cei care nu participă. Până în 19 iulie, când are loc repartizarea computerizată, de la nivelul fiecărui judeţ datele ajung la comisia naţională, au loc ultimele corecturi, se predau fişele originale de opţiuni etc.
56 elevi la Pedagogic, 27 la Arte
Colegiul Naţional Vocaţional „Nicolae Titulescu“ Slatina este unul dintre cele cu locuri pentru care s-au susţinut probe aptitudinale. Astăzi, după ce din centrele de admitere au fost anterior transmise mediile de admitere, s-a afişat lista candidaţilor admişi. Sunt 57 elevi admişi la profilul Pedagogic (un loc este pentru elevii de etnie romă) şi 27 la clasa de Arte, însă peste 20 de elevi figurează pe lista celor respinşi, aceştia urmând procedura generală de admitere în perioada următoare.
Şcoala Gimnazială „Eugen Ionescu“ din Slatina este, la rândul său, centru de admitere, aici fiind arondate alte 11 şcoli. De aici au plecat datele elevilor care au optat pentru filiera vocaţională, iar de astăzi au început să vină şi ceilalţi elevi, însoţiţi de părinţi, care completează fişele de înscriere în procedura obişnuită. De la centrul de înscriere vor pleca la şcoala de provenienţă cu fişa-martor (fişa galbenă), urmând să revină pentru  eventualele corecturi în termenul legal.

Şase medii de 10 la admitere

La nivelul judeţului Olt sunt organizate 12 centre de admitere, dintre care unul pentru elevii care vin din alte judeţe. Ministerul Educaţiei a dat publicităţii, joi, 7 iulie, şi lista cuprinzând ierarhia elevilor după media de la Evaluarea Naţională 2016 şi mediile din anii de gimnaziu, în Olt şase elevi având media de admitere 10. Aceştia sunt: Antonescu Maria Cristina – Şcoala Gimnazială „Vlaicu Vodă“ Slatina, Coconu Taisia Maria – Şcoala Gimnazială „Nicolae Titulescu“ Caracal, Dindere Mihaela Elisabeta – Şcoala Gimnazială Dăneasa, Podaru Andrei Alexandru – Colegiul Naţional „Radu Greceanu“ Slatina, Stanciu gabriel Ciprian – Şcoala Gimnazială nr. 3 Slatina şi Vîrban Iulia Maria – Şcoala Gimnazială „Eugen Ionescu“ Slatina.
În aceeaşi bază de date cei interesaţi regăsesc toate liceele din judeţ, cu specializările şi ultima medie de admitere din 2015, astfel încât să se orienteze luând în calcul toate informaţiile cu greutate în luarea deciziei. Pe site-ul www.edu.ro este disponibil, de altfel, şi ghidul completării opţiunilor pentru Admiterea 2016.

Important în completarea fişelor 

Redăm mai jos cele nouă menţiuni din ghidul amintit:
„1. Completarea opţiunilor pe fişa de admitere se face în ordinea preferinţelor candidaţilor.

2. Completează pe primele locuri opţiunile pe care le doreşti cel mai mult, chiar dacă nu eşti sigur că media îţi permite să intri la aceste opţiuni. Nu vei fi dezavantajat. Continuă cu opţiuni care ţi-ar plăcea, apoi opţiuni la care nu te-ar deranja să fii repartizat. Încheie cu opţiunile cele mai puţin dorite, dar pe care trebuie să le enumeri pe fişă, pentru siguranţă. Este preferabil să intri la un liceu care nu îţi place decât să nu intri deloc ! Nu completa o opţiune nedorită înaintea unei opţiuni dorite ! Prima opţiune este şi prima luată în considerare pentru fiecare elev.

3. Ţine cont de mediile de admitere din anii precedenţi pentru a-ţi calcula şansele de intrare la fiecare dintre opţiunile exprimate.

4. Completarea unui număr mare de opţiuni pe fişa de admitere NU îţi poate dăuna în nici un fel–oricum intri la prima opţiune a ta la care mai sunt locuri. În schimb, un număr prea mic de opţiuni îţi poate diminua serios şansele de a fi admis! Există riscul de a nu avea o medie suficient de bună pentru nici una din opţiunile exprimate. Nu există nici un “număr magic” de opţiuni care trebuie completate pe fişă: important este ca acest număr să fie suficient de mare ca să permită repartizarea şi să fie ordonate – de la cea mai dezirabilă la cea mai puţin dezirabilă.

5. Statistic, mediile de admitere sunt de la un an la altul puţin mai mari, un motiv în plus pentru a completa cât mai multe opţiuni pe fişă! Este posibil ca anul acesta media de intrare la una din opţiuni să fie mult mai mare decât anii trecuţi, la fel cum este posibil să fie mai mică. Mediile anilor trecuţi sunt orientative.

6. Validarea fişelor este o operaţiune simplă, dar obligatorie pentru toţi candidaţii - eventualele greşeli apărute în transcrierea mediilor din cataloagele şcolare pe fişa de opţiuni, în completarea numelui candidatului sau scrierea neciteaţă a codurilor liceelor pot cauza neplăceri. Computerul “nu ştie” că un elev a completat codul 115 dar de fapt îl interesează specializarea cu numărul 151, sau că media de absolvire nu este 5,75 ci 7,55 ! Pentru a evita neplăcerile cauzate de transcrierea greşită a datelor de pe fişă, procedura necesită tipărirea fişelor aşa cum au fost introduse ele în baza de date. Fişa astfel tipărită, numită “fişă martor” se transmite la şcoala de provenienţă. În cele câteva zile rămase între introducerea fişei în computer şi data limită, diriginţii sunt cei care convoacă la şcoală toţi elevii însoţiţi de părinţi, care verifică opţiune cu opţiune corespondenţa fişei de martor cu fişa originală, semnând pentru conformitate. Neconcordanţele între fişa completată şi fişa martor trebuie semnalate imediat conducerii şcolii, care revine la centrul de colectare a datelor pentru a se face corecţia.

7. Între momentul validării fişei şi repartizarea computerizată, fişele sunt centralizate în bazele de date judeţene şi de aici în baza de date naţională de la Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice.

8. După verificări multiple şi corectarea erorilor semnalate are loc repartizarea computerizată.

9. Algoritmul de repartizare ordonează elevii descrescător după media de admitere, repartizându-i pe rând, începând de la elevul cu cea mai bună medie. Pentru fiecare elev, se caută prima opţiune de pe listă unde mai sunt locuri libere şi elevul este repartizat la acea opţiune. Dacă la un moment dat se găseşte un elev la care opţiunile exprimate în fişă nu îi permit să intre la nici un liceu (pentru că locurile au fost deja ocupate de cei cu medie mai mare decât el), elevul respectiv rămâne nerepartizat.

Pentru a înţelege mai uşor algoritmul, luăm următoarele exemple:
1. Presupunem că elevul are media 10. El este cel mai bun din judeţ, este repartizat primul, deci la prima sa opţiune. El este primul care ocupă primul loc din judeţ.
2. Presupunem că elevul are media 9 şi la prima sa opţiune s-au ocupat 14 locuri de către 14 elevi cu medii mai mari decât media lui. El va fi al 15-lea repartizat la prima sa opţiune.
3. Presupunem că elevul are media 8 şi la prima sa opţiune s-au ocupat toate locurile de către elevi cu medii mai mari decât a lui. Dacă la a doua sa opţiune mai există locuri libere, el va repartizat la a doua sa opţiune. Altfel, se verifică a treia opţiune de pe fişa sa, şi următoarele, în ordine, până la găsirea primei sale opţiuni la care mai sunt locuri libere. De notat că nu se poate întâmpla ca „locul tău” să fie ocupat de către cineva cu medie mai mică decât a ta, pentru că tu eşti repartizat înaintea lui !
4. Presupunând că elevul A are media de admitere 8.93 şi opţiunea X pe locul 2 în fişa de opţiuni, iar elevul B are media de admitere 8.91 şi opţiunea X pe locul 1 în fişa de opţiuni, candidatul A are prioritate la repartizarea pentru opţiunea X (în cazul în care candidatul A nu a fost repartizat la opţiunea de pe primul loc), având media mai mare decât B. “

CITIŢI ŞI: Rezultate Evaluare Naţională 2016. Oltul, locul 10 pe ţară şi primul loc în regiunea S-V Oltenia. Care a fost proba care a adus mai multe note de 10

VIDEO Rezultate Evaluare Naţională 2016. Lacrimi la aflarea notelor. Elevii, între „bravo, mami, foarte bine!“ şi „nu-i nicio tragedie, facem contestaţie!“

Slatina



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite