FOTOGALERIE  “Facelift” de amploare la Gara Slatina

0
Publicat:
Ultima actualizare:

De aproape un an, gara din municipiul Slatina se află în plin proces de modernizare. Nu vorbim aici despre o banală spoială cu vopsea sau schimbarea tocăriei la ferestre, ci de un set complex de lucrări estimate la nu mai puţin de 250 miliarde lei vechi. Proiectul este însă unul mult mai amplu, în care mai sunt incluse alte două gări importante din sudul ţării, fapt ce ridică valoarea totală a proiectului la 1.000 miliarde lei vechi.

Perimetrul Gării Slatina se află sub “asediul” muncitorilor din vara anului trecut. Lansată la finele anului 2010, licitaţia pentru modernizarea Gării Slatina ar fi trebuit să decurgă astfel încât, în decembrie 2012, lucrările să fie terminate. Dar, potrivit prostului obicei împământenit la noi, câştigătorul licitaţiei a fost stabilit abia în primăvara anului trecut ca fiind asocierea de firme SC VEST CONSTRUCT SRL Braşov - SC DARIA CONST - SC Compania Construcţii Feroviare SA, valoarea totală a contractului fiind de 25.823.856,08 lei, cu T.V.A. inclus. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis pe 24 aprilie 2012, iar lucrările au demarat efectiv o lună mai târziu.

În prezent, lucrările sunt în toi. La o vizită pe şantier pot fi văzuţi trebăluind de zor muncitori şi utilaje. Holul central este deja complet închis, acolo urmând să aibă loc amenajări importante. În prezent, muncitorii extrag moloz din acest perimetru. Pe acoperiş este, de asemenea, forfotă. Peronul gării nu şi-a pierdut din “farmecul” cunoscut, făcând în continuare un tot unitar împreună cu pereţii exteriori decojiţi de vopsea şi tencuială. Sala de aşteptare, cu ai săi pereţi plini de igrasie, este şi ea încă deschisă puţinilor pasageri care mai folosesc singura linie de tren menţinută liberă pentru conectarea Slatinei la sistemul naţional de cale ferată.

Gara Slatina, licitată “la pachet”

Gara Slatina se numără printre 21 de staţii similare din ţară care, prin intermediul unui proiect cu finanţare europeană nerambursabilă din anul 2007 - „Modernizarea unor staţii de cale ferată din România”, proiect accesat de Căile Ferate Române, vor fi complet modernizate până în 2015.

Staţia de la Slatina a fost prinsă la pachet cu gările din Rm. Vâlcea şi Reşiţa-Sud, valoarea cumulată a proiectului pentru modernizarea tuturor celor trei gări fiind de aproape 1.000 miliarde lei vechi. Teoretic, lucrările la Gara Slatina ar trebui terminate până în vara anului viitor. După cum merg lucrările, este posibil ca termenul să fie îndeplinit.

“Vorbim despre un proiect deosebit de important, unde autoritatea de management a proiectului este Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, iar Autoritatea Contractantă este Compania Naţională Căile Ferate C.F.R. – SA. Contractul este cofinanţat de Comisia Europeană cu 69,25 %, prin Fondul European de Dezvoltare Regională, şi de Guvernul României cu 30,75%. Durata de valabilitate a contractului este de 48 luni calendaristice de la data atribuirii, distribuit astfel: 24 de luni perioada de execuţie de la data începerii lucrărilor, 24 luni - perioada de garanţie”, a declarat Oana Brânzan, purtător de cuvânt al Ministerului Transporturilor, pentru ADEVĂRUL.

Cum va arăta viitoarea Eurogară Slatina ?

Printre altele, proiectul vizează: reabilitarea sediului de aproape 1.500 mp, asigurarea unor condiţii civilizate şi sporirea confortului pentru călători, refacerea finisajelor interioare şi exterioare, reabilitarea liniilor de cale ferată, recompartimentarea spaţiilor astfel încât să se asigure spaţii adecvate pentru casele de bilete, bagaje, de informare şi de aşteptare călători, spaţii comerciale şi grupuri sanitare. De asemenea, au fost avute în vedere şi: înlocuirea parţială a instalaţiilor electrice, termice şi sanitare şi înlocuirea integrală a instalaţiilor de canalizare, ventilaţie şi telecomunicaţii; reconstrucţia peroanelor şi amenajarea unuia nou; construire copertină pentru peronul intermediar şi reabilitarea copertinei la peronul liniei 1.

Totodată, lucrarea vizează şi refacerea pasajelor de trecere la nivel, amenajare unui dispozitiv de linii, construirea de garduri de protecţie, dar şi construirea unei platforme pentru colectarea selectivă a deşeurilor.

Efectele aşteptate sunt: stoparea declinului traficului feroviar de călători şi inversarea tendinţei, îmbunătăţirea accesibilităţii la/în staţia de cale ferată şi asigurarea accesului pentru persoane cu dizabilităţi motorii, sporirea atractivităţii Gării Slatina şi stimularea dezvoltării urbane în această zonă, creşterea siguranţei în interiorul şi în zona gării, asigurarea unor condiţii civilizate şi sporirea confortului pentru călători / vizitatori şi personalul staţiei, dar şi dezvoltarea transportului intermodal.
 

Mai puteţi citi şi:

FOTO  Arteziană din Slatina, furată înainte de a fi montată

FOTO  Slătinenii, condamnaţi şi în acest an să petreacă vara între patru pereţi

Slatina



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite