Reşiţa, în alte secole. Imagini spectaculoase din oraşul în care s-a scris istoria metalurgiei!
0
Reşedinţa judeţului Caraş-Severin are o importantă tradiţie industrială. În 1771, oraşul a devenit locul de întemeiere acelui mai vechi centru metalurgic din Europa.
În anul 1872, în uzinele din Reşiţa s-au produs macarale, rezervoare pentru castele de apă şi piese pentru locomotive. Mai apoi, în anul 1872, uzina a produs şi prima locomotivă, destinată transporturilor din uzină. În 1920, începe proiectarea şi construcţia mai multor tipuri de locomotive.
Daţi CLICK pentru GALERIE FOTO!

Faimoasa locomotivă cu abur „Regele Ferdinand", prima construită în România, s-a produs tot în Reşiţa, în anul 1926. Între anii 1926 şi 1960, în România s-au construit 1207 locomotive cu abur. Dintre acestea, la Reşiţa s-au fabricat 797. În 1960, producţia locomotivelor cu abur s-a sistat, în favoarea producţiei de locomotive diesel şi electrice. De asemenea, în Reşiţa s-a produs şi oţelul din care a fost făcut Turnul Eiffel, din Paris.