Cele mai proaste drumuri ale Banatului Montan

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Drumurile spre Muntele Mic şi Semenic, drumul judeţean Reşiţa-Grădinari, DN 57 Oraviţa-Moraviţa dar şi DN 57 de pe Clisura Dunării concurează pentru cele mai proaste drumuri ale judeţului Caraş-Severin. Nu trebuie uitate nici Variantele de Ocolire Domaşnea şi Caransebeş, care sunt mai mult închise pentru reparaţii decât deschise circulaţiei

Cel mai grav exemplu de proastă cheltuire a banului public este Varianta de Ocolire Domaşnea, realizată de firma greacă Pantechniki. Lucrările au început ăn 2002 dar nu au fost recepţionate niciodată. În decembrie 2011 secretarul de stat Alexandru Nazare inaugura lucrarea, deşi recepţia nu a fost făcută. În 2012 a avut loc o serioasă surpare de teren, la care se lucrează şi astăzi, timp de doi ani de zile Varainta de ocolire fiind tot timpul închisă. La vremea respectivă se vorbea că firma Pantechniki ar avea legături serioase cu fostul ministru al transportului Leonard Orban, dar dovezi în această direcţie n-au fost produse până astăzi.

DN 57 Moldova Nouă-Orşova

Un alt drum care stă mai tot timpul blocat sau restricţionat este DN 57 Moldova Nouă-Orşova. Zona Şviniţa şi Dubova este una cu probleme dese, căderi de stânci sau alunecări de taluz creînd săptămânal probleme. Circulaţia rutieră continuă să se desfăşoare cu dificultate în sectorul Sviniţa al DN 57 din cauza unor căderi masive de stânci care au blocat în ziua de 12 aprilie jumătate de carosabil pe o porţiune de aproximativ 50 metri. Din cauza volumului şi al dimensiunilor stâncilor ajunse pe jumătate din cale în zona kilometrului 40+700, la Şviniţa, traficul rutier este restricţionat. Iniţial drumarii au apreciat că vor putea înlătura stâncile de pe partea dreaptă a carosabilului până în 20 aprilie. Au prelungit acest termen până pe 26 aprilie. Este necesar să aducă un utilaj de capacitate pentru a redeschide circulaţia rutieră în zona afectată. Şi sectorul cuprins între kilometri 24+600 şi 24+700 continuă să fie restricţionat pentru autovehiculele cu masa totală maximă admisă mai mare de 7,5 tone, acestea putând să se deplaseze în localităţi din Clisura Dunării deviat pe următoarea ruta ocolitoare: DN 6 (kilometrul 364+700) Orşova - DN 6 (kilometrul 397+200) intersecţie cu DN 57: Oraviţa - Moldova Noua - Dubova.

Centura Caransebeşului închisă de cinci ori în ultimii doi ani

Traficul rutier, în zona municipiului Caransebeş, este îngreunat, la această oră, din cauza faptului că circulaţia a fost închisă pe DN6, pentru unele reparaţii la un pod de pe centura Caransebeşului. Pe centura ocolitoare a municipiului Caransebeş, ce face parte din DN 6, a fost închisă circulaţia rutieră, vineri, 15 mai, începând cu ora 12,00, pe tronsonul de la intersecţia cu DN 68, până în localitatea Buchin, pe tronsonul Jupa - Buchin, pentru executarea unor lucrări de reabilitare a unui pod. Autovehiculele de tonaj peste 3,5 tone pot tranzita Caransebeşul, doar dacă achită taxa de gabarit stabilită conform unei Hotărâri, emisă anul trecut, a Consiliului local al municipiului. Potrivit purtătorului de cuvânt al IPJ Caraş-Severin, Ancuţa Cărbunaru, rute ocolitoare pentru autovehiculele de mare tonaj sunt, pentru sensul Jupa către Bucureşti, prin localităţile Oţelu Roşu - Haţeg, iar pentru sensul Bucureşti, către Timişoara, prin localităţile Băile Herculane - Mehadia - Iablaniţa - Bozovici - Anina - Reşiţa - Timişoara. În zona municipiului Caransebeş, în scopul fluidizării circulaţiei rutiere, sunt prezente în trafic mai multe echipaje ale Poliţiei rutiere. Deocamdată Primăria Caransebeş nu acceptă devierea traficului greu prin oraş, aşa că transportul de mărfuri este deviat prin Reşiţa-Anina sau Haţeg. După ce anul trecut şoseaua de 12 kilometri a fost închisă pentru reparaţii în perioada mai-iulie, timp în care localnicii au avut de suportat praful şi zgomotul, constructorul Copisa vrea din nou să devieze, pentru două luni, traficul greu prin interiorul Caransebeşului şi a cerut acordul municipalităţii. Varianta ocolitoare se întinde pe 12 kilometri, are zece poduri, pasaje şi viaducte, sunt traversate râurile Sebeş şi Timiş, căile ferate CF 917 şi CF 900, DN 68, pârâurile Potoc şi Zlagna şi mai multe văi. Varianta de ocolire se desprinde din DN 6, la ieşirea din localitatea Buchin la km 448+300, traversează DN 68 la kilometrul 9+154 şi se închide la DN 6 la kilometrul 458+640. Perioada de garanţie este de 730 de zile. Valoarea contractului este de 30,22 milioane euro fără TVA. Pe traseul variantei de ocolire sunt prevăzute 10 poduri, pasaje şi viaducte de lungimi considerabile, fiind traversate râurile Sebeş şi Timiş, căile ferate CF 917 ţi CF 900, drumul naţional DN 68, pârâurile Potoc şi Zlagna, precum şi mai multe văi, 30 de podeţe, 4 noduri, 5 intersecţii amenajate în formă de sensuri giratorii şi un Centru de Întreţinere. Lucrările, date în funcţiune fără a fi finalizate, au costat 30 de milioane de euro, majoritatea sumei venind de la Guvernul României (22,8 milioane de euro) şi doar o mică parte de Uniunea Europeană (7,3 milioane de euro) deşi vorbim de un proiect finanţat pe programul ISPA.

Nici închis, nici reparat, DN 57 Oraviţa-Moraviţa scoate peri albi şoferilor

Programat să intre în reparaţii DN 57 Oraviţa-Moraviţa-Timişoara urma să fie închis la 1 aprilie până pe 15 mai, pentru reparaţii capitale. Ulterior Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara a revenit asupra deciziei, dar drumul aproape că nu se mai vede de gropi. Până la urmă DRDP Timişoara a făcut ceva cârpeli, dar până şi în peticele puse în luna mai au apărut adevărate cratere. Abonatul reparaţiilor la acest drum a fost cunoscutul Georgică Cornu, un apropiat al DRDP de la care a primit foarte multe lucrări de reparaţii în Caraş-Severin.

Drumul Caransebeş - Telescaun, fieful clientelei politice PDL

Reabilitat cu peste 4 milioane de euro pe vremea când Sorin Frunzăverde şi Constantin Ostaficiuc făceau parte din acelaşi partid lucrarea a fost primită de firma Tehnocer din Nădrag, a lui Dănuţ Măran, despre care presa a tot scris că era omul de casă al lui Ostaficiuc şi Frunzăverde. De altfel, administratorul firmei, Gheorghe Stoian are o fiică năşită chiar de Frunzăverde, scrie jurnalul.ro. Firma n-a făcut nici lucrările, cum n-a îndeplinit nici condiţiile de participare la licitaţie. Din păcate nici drumul spre Semenic, tot drum judeţean, nu arată mai bine. După eterne schimburi cu Primăria Reşiţa, drumul este tot plin de gropi în ultimii 5 ani. Consiliul Judeţean mai mult a cârpit decât asfaltat, dar firme precum Excav Prod, deţinută de unul dintre preferaţii DADPP a CJ, Axente Obrejan cunoscut şi ca „Arabela“ au tot lucrat şi cârpit. Pe bani grei, dar fără prea multe rezultate vizibile.

Reşiţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite