Nemulţumiţi de starea jalnică a DN 73, transportatorii de la Dacia ameninţă cu blocarea lui
0Peste 2000 de camioane vin şi pleacă săptămânal din Uzină. Firmele de transport spun că dacă drumul nu va fi reabilitat până în toamnă vor trece la blocarea lui, folosind trailerele, în semn de protest.
Starea jalnică a drumului naţional 73 care leagă Piteştiul de Câmpulung a devenit de nesuportat pentru firmele de transport care au legătura cu Uzina Dacia. Acestea se plâng că ies în pierdere din cauza reparaţiilor pe care trebuie să le facă la TIR-uri şi trailerele cu care transport materia primă către Uzină şi maşinile produse aici.
Reprezentanţii Dacia şi ai firmelor de transporturi au avut o discuţie pe această temă luni cu primarul oraşului Mioveni pentru a trage un semnal de alarmă cu privire la situaţia DN 73. Edilul este şi el nemulţumit că lucrurile bat pasul pe loc pe acest tronson de drum, în timp ce pentru reabilitarea Transfăgărăşanului s-au găsit bani de la bugetul de stat.
"Dânşii acuză autorităţile locale şi judeţene că nimeni nu face nimic pentru cei 5 kilometri. Transportatorii nu vor să mai vină la Mioveni. Pe Transfăgărăşan circulă trei maşini pe săptămână, iar la Dacia vin şi pleacă din uzină 1100 de camioane în 24 de ore”, spune Ion Georgescu, primarul Mioveniului.
Din toamnă DN 73 ar putea fi blocat
Transportatorii au ameninţat chiar că dacă până la sfârşitul perioadei de remont a Uzinei (25 iulie-25 august), drumul nu va fi reabilitat vor trece la blocarea lui.
“Transportatorii au anunţat că vor bloca DN 73 după ieşirea din vacanţă pentru că Dacia plăteşte puţin pe un transport, iar costul de întreţinere al unei maşini nu asigură profitul”, a adăugat edilul.
Transportul vehiculelor realizate la Dacia Mioveni se face preponderent pe cale rutieră, 52 % şi 48% pe tren. Săptămânal sunt expediate circa 550 de camioane cu vehicule.
Mii de camioane parcurg acest drum
“În Dacia există 4 entităţi diferite care se aprovizionează cu piese : Uzina Vehicule Dacia, Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia, International Logistics Network şi Centrul de Piese de Schimb. Pentru UVD piesele sunt folosite în producţia de vehicule, pentru UMCD în producţia de motoare şi cutii, pentru ILN aceste piese se expediază către toate uzinele care produc vehicule din gama Logan din întreaga lume şi pentru CPS piesele sunt distribuite în reţeaua comercială. Săptămânal pentru toate cele 4 entităţi sunt recepţionate peste 1750 de camioane. Pe tren aprovizionarea este făcută doar pentru materia primă, respectiv tablă. Săptămânal se aprovizionează în jur de 45 – 50 vagoane cu tabla”, a declarat Luiza Domnişoru, purtător de cuvânt Dacia.
Printre firmele de transport care au contract cu Uzina Dacia se numără Gefco, Lazăr Company, Lagermax, Willi Betz, Avtologistika şi Omsan.
Drumul nu pare să fie reabilitat prea curând pentru că licitaţia a fost contestată de nenumărate ori în instanţă. “Din câte ştiu eu contestaţia se judecă la Consiliul Naţional de Soluţionare a contestaţiilor. Pe Dn 73 se lucrează momentan doar între km 7 şi 11, iar porţiunea de la Piteşti până la intersecţia către Mioveni nu a fost prinsă în proiect. Poate la o rectificare bugetară să fie propusă pentru reabilitare”, spune Sebastian Aldea, şeful Direcţiei Drumuri Naţionale Piteşti.