Neamţ: Pasarele suspendate şi parcări subterane (CAMPANIE)
0
Acestea vor rezolva în următoarele două decenii problema traficului din oraş.
Citeşte şi:
Spune-le edililor cum ţi-ar plăcea să arate Piatra Neamţ peste 20 de ani (CAMPANIE)
Rute ocolitoare pentru deblocarea traficului
Parcări etajate pentru deblocarea traficului
Maşinile de mare tonaj nu vor mai circula prin centrul oraşului peste 20 de ani. Asta promit edilii, care vor să amenajeze până atunci rute ocolitoare.
Reprezentanţii instituţiilor din administraţia locală speră ca peste două decenii Piatra Neamţ să-i poată uimi pe turişti atât prin aspect, cât şi prin organizare. Deşi starea drumurilor, blocajele din trafic şi intersecţiile aglomerate dau dureri de cap pietrenilor, autorităţile privesc situaţia cu calm şi preconizează investiţii majore în infrastructură. „Peste 20 de ani, văd parcări subterane şi supraterane etajate, chiar între blocuri, cu lift pentru urcarea maşinilor“, declară optimist viceprimarul Dragoş Chitic.
Şosea de centură în 2010
Numărul mare de maşini şi străzile la fel de înguste ca în urmă cu două decenii au făcut ca traficul din Piatra Neamţ să devină o corvoadă pentru şoferii profesionişti, taximetrişti şi chiar pentru instructorii auto. Dacă pietrenii de rând găsesc greu soluţiile pentru fluidizarea traficului, specialiştii sunt cu un pas înainte. „Peste 20 de ani nu mai văd să fie posibilă circulaţia maşinilor de trafic greu prin oraş. Pentru aceasta vor trebui realizate centuri ocolitoare“, adaugă Dragoş Chitic. Lucrările la prima arteră, care va devia circulaţia maşinilor de mare tonaj, vor începe în perioada următoare. Este vorba de drumul Roznov-Girov, care va fi reabilitat cu fonduri europene.
„Sperăm ca în luna mai, anul viitor, când este termenul de predare a lucrării, să circule pe acest drum primele maşini şi biciclete. Cu acest nou drum, vom scoate în evidenţă potenţialul turistic al zonei, aşa cum ne-am dorit“, declară Vasile Pruteanu, preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ.
Pasarelă peste Bistriţa
Cei care nu cred în existenţa proiectelor de viitor ale Primăriei trebuie să afle că specialiştii comisiei rutiere s-au gândit să exploateze orice metru de teren. Pentru a nu distruge spaţiile verzi, edilii au luat în calcul construcţiile supraetajate. „Pentru relaţia Bicaz-Bacău şi Bicaz -Târgu Neamţ trebuie făcute nişte pasarele, ori tunel, ori o combinaţie. Mă gândesc la o pasarelă peste râul Bistriţa şi peste dealul Cârlomanu“, explică viceprimarul.