O viaţă pierdută în accidente auto costă statul român 130.000 de dolari. Deputaţii vor să pună la plată şoferii prinşi băuţi sau drogaţi la volan
0Iniţiativa legislativă îi aparţine deputatului ieşean Tudor Ciuhodaru. Conform statisticilor, trei şoferi sunt amendaţi în fiecare zi în România deoarece conduc sub influenţa băuturilor alcoolice.
Bilanţul extrem de grav al accidentelor rutiere petrecute în România în minivacanţa de 1 Mai şi Paşte, când şi-au pierdut viaţa 22 de oameni, iar alţi 80 au fost răniţi, i-a pus în mişcare pe parlamentarii români, care iau în calcul discutarea unui pachet legislativ vizând înăsprirea sancţiunilor aplicate şoferilor indisciplinaţi.
Deputatul ieşean Tudor Ciuhodaru a elaborat o propunere legislativă care vizează înăsprirea măsurilor referitoare la conducerea sub influenţa alcoolului sau substanţelor psihotrope. "Acest proiect prevede ca cei surprinşi în trafic în astfel de situaţii vor plăti atât actul medical (evaluarea clinică, recoltarea de probe biologice şi determinările toxicologice), precum şi intervenţia poliţiei (deplasare, alcooltest). Am speranţa că aceasta prevedere legislativă îi va descuraja pe şoferi să se urce la volan după ce au băut, în contextul în care, de la 1 ianuarie 2012, noua limită a alcoolemiei este de 0,50 g/l alcool pur in sange)", a precizat Tudor Ciuhodaru.
Potrivit statisticilor, trei şoferi sunt amendaţi zilnic în România după ce au fost surprinşi băuţi în trafic, iar fiecare viaţă pierdută în accidente rutiere costă statul român, conform Băncii Mondiale, 130.000 de dolari. Aceeaşi sumă trebuie decontată şi pentru o victimă rănită grav în accidente.
Un studiu al Institutului pentru Cercetarea şi Prevenirea Criminalităţii (ICPC) din Inspectoratul General al Poliţiei Române arată că procentul şoferilor aflaţi sub influenţa băuturilor alcoolice (44,5 %) implicaţi în accidente rutiere este aproape dublu faţă de cel al conducatorilor auto care n-au fost niciodată implicaţi in accidente (24,5 %).
Cheltuielile colaterale suportate de contribuabilii români ţin de intervenţia Poliţiei, alcooltestele, deplasarea la spital, intervenţia unei echipe medicale, recoltarea de probe biologice şi determinări toxicologice.
"De multe ori, aceşti şoferi produc disfunctionalităţi în activitatea serviciilor de urgenţă, crează probleme prin agresivitate verbală sau fizică, iar evaluarea clinică, recolatarea de probe biologice şi determinările toxicologice presupun deturnarea de resurse umane şi materiale care sunt destinate asigurării terapiei pacienţilor aflaţi în stare gravă", a adăugat Ciuhodaru.