Cât costă refacerea drumului execrabil spre cea mai bogată comună din România şi cât vor dura lucrările
0Primăria Iaşi a anunţat că a încheiat un acord de asociere cu primăria Miroslava prin care se va putea moderniza drumul care leagă cele două zone, tranzitat zilnic de mii de oameni.
Şoseaua Iaşi – Voineşti, despre care „Adevărul“ a scris recent, va fi modernizată printr-un proiect al primăriilor Iaşi şi Miroslava. Potrivit celor din Primăria Iaşi, licitaţia pentru refacerea drumurlui va fi organizată de către municipalitate, acordul de asociere urmând a fi pentru 20 de luni, cu posibilitatea de prelungire în cazul în care este nevoie pentru perioada de implementare a proiectului.
Proiectul, care va fi dezbătut în următoarea şedinţă a Consiliului Local al Municipiului Iaşi, este o completare a acordului de asociere dintre cele două unităţi administrativ - teritoriale, acord care vizează extinderea reţelei de transport public de călători în Zona Metropolitană.
„Staţiile de transport vor fi realizate de cele două primării, fiecare pe teritoriul său administrativ. Odată cu demararea acestui proiect vom supune plenului Consiliului Local şi repararea tronsonului de drum care a rămas al nimănui, situat între cele două borne ale localităţilor. Nu este inventariat nici la Iaşi şi nici la Miroslava. Comuna Miroslava este un prim partener, dar nu singurul, cu care vrem să gândim şi realizăm un parteneriat cu o comună din apropiere. Parteneriatul cu Miroslava vine şi în contextul în care dorim extinderea curselor de autobuze, lucru pe care vrem să îl facem şi cu celelalte comune din jurul nostru. Vizăm dezvoltarea spre zonele Ciurea, Tomeşti, Bârnova şi, dacă va fi nevoie, Valea Lupului”, a declarat primarul Mihai Chirica, recent exclud din PSD
Potrivit acestuia, pentru refacerea tronsonului de drum, Primăria Iaşi va aloca 10,88 milioane lei, iar comuna Miroslava va veni cu 4 milioane lei, ambele sume incluzând TVA.
Filmare postată de Cătălina Gherasmi pe YouTube în mai 2017. De atunci nu s-a schimbat nimic pe acest drum
Practic, din cei 3,5 kilometri de drum, aproape o treime are un covor asfaltic, restul e plin de gropi şi denivelări. Mai mult, lipseşte un sistem de drenare a apei, astfel încât atunci când plouă şoseaua se inundă, iar şantierele deschise la zecile de blocuri şi case în zonă aduc pe arteră şuroaie de nămol. Există o singură bandă pe sens, lipseşte iluminatul public, nu sunt amenajate trotuare sau piste de biciclete, ceea ce face creşte riscul în trafic atât pentru pietoni şi biciclişti, cât şi pentru şoferi.
Citeşte şi:
Parc industrial gigantic construit în mediul rural. Cum a ajuns Miroslava cea mai bogată comună din România