Primul pod hobanat din județul Galați se apropie de finalizare. Construcția e înaltă cât un bloc cu 24 de etaje

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primul pod hobanat din județul Galați se apropie de finalizare. Constructorii vor începe zilele acestea asfaltarea lui, au anunțat autoritățile județene. Podul face parte din Drumul de Centură, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani din Galați.

Podul Hobanat din Galați FOTO: CJ Galați
Podul Hobanat din Galați FOTO: CJ Galați

Podul Hobanat este cea mai complexă construcţie realizată de la Revoluţie din Galați. Pentru construirea celor două rampe ale podului hobanat s-au utilizat peste 35.000 de metri cubi de material, având în vedere că ele au aproape șase metri înălțime în zona de conectare cu podul.

„Astăzi (n. red. 22 martie 2024) se toarnă primul strat de asfalt și pe cea de-a doua rampă a podului. (...) Pas cu pas, primul pod hobanat din județul Galați, cel construit pe Centura modernizată, se apropie de finalizare. S-a realizat și cea de-a doua tensionare a hobanelor, se lucrează la profilarea și turnarea betonului pentru trotuare, se montează parapeți de siguranță și se toarnă asfalt pe rampa de acces dinspre blocurile ANL. Totul pentru ca în curând să fie turnat și primul strat de asfalt pe pod”, a transmis Costel Fotea, președintele CJ Galați.

Construcţia va avea înălţimea de 62 de metri şi lungimea de 500 de metri. Podul hobanat va avea o lungime de aproximativ 500 de metri liniari şi este prevăzut cu patru benzi de circulaţie. La final, podul va fi luminat ambiental, pentru a fi pus în valoare.

„Va avea patru benzi şi va fluidiza foarte mult traficul în zonă, deoarece conducătorii auto nu vor mai fi forţaţi să intre prin oraş pentru a-şi continua drumul pe Centura Galaţiului”, a subliniat Costel Fotea.

Se asfaltează podul hobanat FOTO: CJ Galați
Se asfaltează podul hobanat FOTO: CJ Galați

Podul Hobanat face parte din Drumul de Centură Galați, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani. Investiţia prevede modernizarea a 10,45 km de drum și piste pentru biciclişti, cu o lungime totală de 6,5 km. Vor fi realizate, de asemenea, cinci sensuri giratorii.

La finalul lucrărilor, Drumul de Centură va avea patru benzi de circulaţie de la intersecţia cu bulevardul Brăilei şi până la ieşirea în bulevardul George Coşbuc, respectiv, două benzi de circulație pe tronsonul cuprins între strada Alexandru Măcelaru și strada Basarabiei

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite