„Minune” de tip Caracal la Galaţi: constructorii au îngustat trotuarul unei străzi până când stâlpii reţelei electrice au ajuns să fie pe carosabil

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O parte din stradă este deja asfaltată, însă oficialii spun că stâlpii vor fi desfiinţaţi, aşa că traficul nu va încurcat. Totuşi, deoarece stâlpii vor fi scoşi după ce lucrarea de modernizare e aproape gata, strada nouă va fi din start deja cârpită. Specialiştii spun că problemele vor apărea în scurt timp după inaugurare.

Situaţie ca-n bancurile cu „minuni” de tip Caracal, la Galaţi. Lucrările de modernizare a străzii Basarabiei (arteră rutieră care conectează centrul oraşului cu E87 şi cu DN 26) au scos la iveală faptul că se lucrează cam haotic şi în dispreţ faţă de banul public. Este de spus că lucrările sunt făcute de asocierea Tancrad SRL-Lemacons SRL, contractul total având o valoare de peste 175 milioane de lei (pentru lucrările pe toată lungimea străzii).

După ce, în toamnă, constructorii au fost fotografiaţi turnând asfalt pe o ploaie intensă, de data aceasta au făcut o boacănă şi mai mare (sesizată primăriei chiar de un consilier local - Oana Iurescu), care ar putea provoca necazuri în scurt timp.

Mai precis, după cum se poate observa din fotografiile ataşate acestui articol, stâlpii de la reţeaua electrică au ajuns pe carosabil după ce trotuarele au fost îngustate conform proiectului. După cum dă asigurări constructorul, stâlpii nu vor rămâne în stradă, ci vor fi în cele din urmă scoşi deoarece în locul lor au fost montaţi deja alţii, metalici, în zona trotuarelor.

Marea problemă este că deja s-a făcut fundaţia carosabilului şi a trotuarului, ba chiar s-a şi turnat primul strat de asfalt (rezistenţa), ceea ce înseamnă că stabilitatea străzii va fi compromisă la scoaterea stâlpilor, iar cârpelile ulterioare se vor transforma în puncte vulnerabile. O confirmă un specialist.

„Se poate observa că stâlpii au rămas conectaţi la reţeaua electrică, ceea ce înseamnă că dacă vor fi scoşi ulterior se va săpa în dreptul fiecăruia o groapă serioasă. Dacă nu vor fi scoşi, ci doar retezaţi la nivelul asfaltului, acolo se va forma un punct de fractură în asfalt, căci elasticitatea fundaţiei străzii va fi diferită. Cu alte cuvinte, e o cârpeală care va face pagube în viitorul apropiat”, ne-a explicat inginerul constructor Iulian Ariton.

Mai mult decât atât, şi o parte dintre gurile de canalizare care erau pe trotuar au ajuns acum să fie jumătate pe carosabil. Refacerea lor va crea o mare problemă. Dacă vor fi lăsate la nivelul trotuarului, atunci partea de pe stradă va fi cu vreo 10-15 centimetri mai sus decât nivelul asfaltului. Dacă vor fi coborâte la nivelul străzii, pe jumătatea aflată pe trotuar va fi, practic, o groapă de care se vor impiedica trecătorii.

„Este un exemplu tipi de lucru fără logică. Firesc era ca înainte de a începe lucrarea să rezolve mutarea gropilor de canal, astfel încât să fie ori pe trotuar, ori pe carosabil. Aşa, juma-juma, este o tâmpenie ce nu are nicio legătură cu ingineria”, spune specialistul.

Stâlpi pe stradă la Galaţi FOTO Oana I.

Imagine indisponibilă

Modernizarea străzii Basarabiei este, de altfel, o poveste plină de gafe. Strada a fost refăcută acum mai puţin de un deceniu, cu respectiva ocazie fiind modernizate liniile de tramvai şi reţeaua de apă. Din motive neclare, nu s-a intervenit şi la reţeaua de canalizare (veche de peste 80 de ani) şi nici la alte reţele de utilităţi.

Strada a început să aibă din nou probleme după nici doi ani, fiind nevoie de mai multe cârpeli, aşa că în 2015 Primăria Galaţi a plătit 140.000 de lei firmei ADD Global Service SRL pentru documentaţia de avizare a unor noi lucrări de modernizare. Proiectul pentru prima etapă a lucrărilor a fost făcut în 2016 de către Proiect SA şi a costat 120.000 de lei.

În 2017, însă, documentaţia a trebuit refăcută, deoarece municipalitatea a decis să renunţe la liniile de tramvai. Refacerea proiectului a fost făcută tot de Proiect SA, iar răzgândeala edililor a costat 67.000 de lei.

Lucrările au început în iunie 2018 şi vor dura, în prima etapă, până în septembrie 2019. Ulterior, modernizarea va continua, pe axa urbană ext-vest, până când culoarul care leagă E87 de centura Galaţiului (şi ea în proced de modernizare) va fi gata. În final, se presupune că oraşul va putea fi traversat, de la intrarea dinspre vama cu Republica Moldova până la ieşirea către DN25 şi DN2B, în doar 10-12 minute.

Până atunci, însă, se înmulţesc reclamaţii făcute de cetăţeni cu privire la calitatea lucrărilor. Dincolo de problemele despre care am amintit deja, există sesizări că trotuarele sunt strâmbe, că gurile de canalizare n-au fost reaşezate la nivel (sunt ba mai sus, ba mai jos de nivelul trotuarului), că se lucrează de mântuală, că se fură materiale şi multe altele.
 

Galaţi



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite