Deşi au aproape 60 de milioane de lei neconsumate în buget, autorităţile locale din Galaţi au făcut un împrumut de 100 de milioane de lei la BERD

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Liberalii gălăţeni acuză conducerea Primăriei Galaţi că nu a fost în stare în niciun an să consume bugetul destinat investiţiilor. În 2013 au rămas nefolosite 28 de milioane de lei iar în 2012 - 33,4 milioane  de lei.

Fostul viceprimar Nicuşor Ciumacenco, în prezent co-preşedinte al Organizaţiei Municipale a PNL Galaţi a acuzat autorităţile locale că au decis să facă un împrumut bancar masiv, în condiţiile în care majoritatea banilor destinaţi investiţiilor, zac necheltuiţi. 

„Astfel, în urmă cu o lună anunţau că, din cele 115,7 milioane de lei alocate în 2014 dezvoltării oraşului, s-a cheltuit doar o treime, respectiv 42,6 milioane. Mai mult, autorităţile locale preconizează că suma totală destinată investiţiilor, care nu va fi consumată, se ridică la 59 de milioane de lei! Au pregătit chiar un proiect de Hotărâre de Consiliu Local „privind repartizarea excedentului bugetului local în anul 2014”, prin care „se aprobă repartizarea excedentului bugetului local în anul 2014, în sumă de 58.864.287 lei”, spune liberalul gălăţean.

Aşadar, deşi au aproape 60 de milioane de lei neconsumate în buget, autorităţile locale au decis să facă un împrumut de 100 de milioane de lei la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD). Bani pentru care gălăţenii vor plăti, în următorii şapte ani, dobânzi. Cât anume, nu se ştie, pentru că Primăria Galaţi nu ne spune cu ce Dobândă Anuală Efectivă (DAE) a contractat împrumutul.

În plus, motivul pentru care l-a făcut, este cel puţin bizar: nu se urmăreşte vreo investiţie generatoare de locuri de muncă, cum ar fi finalizarea Parcului Industrial, ci „dezvoltarea infrastructurii de transport urban”. Din credit urmează să fie modernizate trei străzi: Mihai Bravu, Tecuci şi Anghel Saligny (pe tronsonul Basarabiei - Gh. Asachi). Doar că pe strada Tecuci nu circulă, cel puţin în prezent, mijloace de transport în comun.

Un alt motiv pentru care s-a luat creditul este că se va eficientiza transportul public local (implementarea unui sistem de emisie, vânzare şi reîncărcare a titlurilor de călătorie). Acest sistem de ticketing a fost anunţat însă în mai multe rânduri ca făcând parte din zona investiţiilor şi putea fi făcut din bugetul local necheltuit, nu din bani împrumutaţi, pentru care plătim dobânzi.

„De altfel, Primăria Galaţi nu a fost în stare în niciun an să consume bugetul destinat investiţiilor. În 2013 au rămas nefolosite 28 de milioane de lei iar în 2012 - 33,4 milioane  de lei! Bani cu care se puteau repara străzi, construi grădiniţe, un Parc Industrial sau chiar un sediu nou de primărie, pentru a nu se mai plăti în prezent o chirie de aproape 200.000 de euro pe an”, a mai spus Nicuşor Ciumacenco. 

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite