Cum să îţi cureţi corect vopseaua la maşină. Sfaturi utile pentru a cerui şi polişa maşina ca un profesionist

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Puţini posesori de maşini ştiu că vopseaua pentru autovehicule a fost mult îmbunătăţită, iar zilele când încă se folosea lac acoperit cu ceară şi pastă de carnauba au apus demult. Cei care mai folosesc compuşi pentru frecare, piele de căprioară şi hârtie de ziar pentru lustruit, ar fi cazul să renunţe la ele, dacă nu vor să îşi revopsească maşina.

Profesioniştii folosesc acum substanţe pentru curăţat vopseaua, cârpe din microfibră, piele din aloe reparatoare şi soluţii de curăţare chimice. Când vopseaua are o zgârietură care a ajuns până la tablă, singură modalitate de a o repara este şlefuirea şi umplerea zgârieturii cu vopsea folosind o pensulă pentru pinstriping.  Profesioniştii pot îmbina acest tip de reparaţie cu vopseaua dimprejur, dar pentru asta e nevoie de experienţă în domeniu, astfel că dacă nu pe pricepi, cel mai bine e să apelezi la un profesionist.

Folosiţi  aer comprimat pentru perierea dură a covoarelor maşinii

Posesorii de autoturisme pot folosi aerul comprimat pentru a sulfa murdăria de pe margini şi din crăpături spre mijlocul covorului, de unde se poate aspira uşor. Periile rigide curate, de asemenea, murdăria din covoare şi tapiţerie. Dacă aveţi tapiţerie din piele , cel mai indicat este să folosiţi balsam cu aloe.

Curăţă canalele de ventilaţie, ca să păstrezi mirosul de maşină nouă

Aerul comprimat dintr-un compresor portabil mic e un mod simplu de a sufla praful şi mizeria din conductele de aer condiţionat. ”Şmecheria este să foloseşti pistolul de aer comprimat pe pereţii aerotermelor şi în spatele grilajelor, unde praful şi murdăria emană mirosuri urâte. Dacă maşina ta are un filtru de polen, îl poţi schimba sau îl poţi scoate pentru a-l curata de praf şi de mizerie”, explică Marcel Boghian, inginer auto.

Foloseşte produse de curăţare fără acid

Profesioniştii folosesc în prezent soluţii speciale amestecate pentru a curăţa mizeria de pe anvelopele murdare şi rezidurile de pe anvelopele noi. Sfatul specialistului este să folosiţi produse nonacide. Soluţiile de curăţare acide pot cauza oxidarea sau deteriorarea jantelor din aliaje şi pot, de asemenea, determina schimbări de culoare la jantele vopsite.

Foloseşte un degresor pentru roţi, dar evită detergenţii, deoarece aceştia pot dauna vopselei. ”Ordinea corectă în care se curăţă diversele componente ale maşinii este următoarea: roţile şi anvelopele trebuie curăţate înainte de a trece la vopseaua maşinii”, detaliază inginerul Marcel Boghian.

Cea mai bună spălare a maşinii este cu mâna

Se recomandă spălarea cu mâna a maşinii. Mulţi şoferi chiar se distrează făcând asta. Nu este o corvoadă. Spălarea de mână îţi oferă şansa  să inspectezi şi să te familiarizezi cu suprafaţa maşinii.

Dar ca să nu ajungi ca 60% din posesorii de maşini, care folosesc detergent de vase pentru spălarea autoturismelor, e bine să ştii că acesta şterge în adâncime ceara de protecţie, expunând maşina la posibile zgârieturi. O soluţie specială pentru spălat maşini va păstra luciul pe care ţi-l doreşti la maşina ta.

Când apa se evaporă, ea lasă praful şi murdăria pe suprafaţa maşinii. Deci, după ce ai spălat maşina, usucă suprafaţa cu o racletă de spălat geamul. Poţi utiliza, de exemplu, o racletă mare de silicon, pe care o parte dintre fotografi o folosesc ca să usuce maşinile rapid în timpul şedinţelor foto.

 Vopseaua curată este luminoasă şi strălucitoare

Uneori, e nevoie de mai mult decât o simplă spălare ca să ai o vopsea curată la maşina ta. Găinaţul de păsări şi substanţele chimice provenite din poluare se vor impregna pe vopsea, iar după un timp veo constata că ceara şi soluţiile de curăţare pot ajunge în substratul de vopsea.

Sunt două moduri de curăţare a murdăriei, a stratului de ceară veche şi zgâriată, şi a vopselei: chimic sau  fizic, deşi recomandată este o combinaţie între cele două. Soluţiile de curăţat vopseaua elimină ceara şi primul strat de vopsea, curăţând astfel chimicalele nedorite din mediu care au aderat la vopsea. Soluţiile de curăţare pot, de asemenea, să şteargă micile zgârieturi, acei “sori” apăruţi pe suprafaţa lucioasă a maşinii.

A două metodă este să cureţi vopseaua prin frecarea cu un burete special pentru curăţare, dat cu ceară lichidă. Este un mod sigur să cureţi contaminanţii. Nu e nevoie de o persoană specializată sau de un aparat. Doar fii atent să nu foloseşti buretele după ce ţi-a căzut pe podea, deoarece vei zgâria vopseaua.

Foloseşte polishul pentru netezirea vopselei

Scopul polishului este să netezească suprafaţa vopsită, pe care o va face să strălucească şi va face maşina să arate ca nouă. Unele aparate de lustruit conţin ceară, care protejează vopseaua, dar nu ceara netezeşte suprafaţa prelucrată. Când polishezi vopseaua, poţi folosi un aparat de polishat oscilant. Profesioniştii folosesc aparate de polisare cu rotire, care funcţionează mai rapid, dar dacă nu ştii să foloseşti un astfel de dispozitiv, mai bine rămâi la ce ştii să faci, ca să nu strici vopseaua. Pentru cei care facă asta acasă, aparatele de polishat cu oscilaţii sunt cele mai potrivite.

Profesioniştii au un truc pentru a verifica cât de bune sunt rezultatele obţinute: ţin o riglă perpendicular pe suprafaţa maşinii, pentru a vedea cât de mult se vede reflecţia acesteia. Cu cât e mai mare numărul care se poate citi pe vopsea, cu atât polisharea a fost mai eficientă.

 Protejează vopseaua cu ceară

Maşina ta are un strat de protecţie când iese din fabrică, dar acest strat dispare în timp şi lasă vopseaua neprotejată în lupta cu intemperiile. Acesta este momentul în care se intervine ceară. Aceasta este o soluţie temporară, deoarece va dispărea în câteva luni, dar între timp va proteja vopseaua de zgârieturile fine. Unii şoferii preferă prefer ceară solidă, î n timp ce alţii consideră că ceara lichidă este mai bună. Alegerea uneia dintre cele două variante va ţine de preferinţa personală a fiecărui posesor de maşină, deoarece ambele produse îşi fac treaba bine.

”Profesioniştii folosesc de obicei două straturi de ceară. Scopul celui de-al doilea strat este să acopere suprafeţele care nu au fost acoperite cu primul strat. Nu pierde timpul încercând să aplici straturi adiţionale pentru mai multă protecţie. Nu vor adera şi vor fi şterse de tamponul de lustruit”, precizează inginerul Marcel Boghian.

 Aplică ceară în fiecare sezon

În timpul procesului de curăţare a vopselei şi aplicare a cerii, vei vedea că s-au adunat pete şi zgârieturi. Folosind spray cu ceară lichidă poţi retuşa imperfecţiunile, dar nu este un substituent pentru protecţia pe o perioadă mai lungă de timp. Cel mai bine este să oferi maşinii tale o ceruire  în fiecare sezon.

 Geamurile  să  strălucească

Geamurile autoturismului nu trebuie uitate. Foloseşte pentru curăţare o soluţie fără amoniac. Acesta este dăunător pentru tapiţeriile de vinil,  pentru bord şi, în plus, are un miros iinsuportabil .

Cele mai bune rezultate le vei obţine folosind un material din microfibră, care realizează o curăţare eficientă a geamurilor de reziduuri. Aceste reziduuri conduc în timp la formarea unor dungi şi pete pe interiorul geamurilor.

”Chiar şi geamurile trebuie polishate la un moment dat. Recomandarea mea este să vă adresaţi unui specialist, care va elimina mineralele  sedimentate  şi, la nevoie, va cerui geamurile, în special luneta maşinii”, ne sfătuieşte inginerul Marcel Boghian. 

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite