„Inventează-ţi viitorul” cu Fundaţia „Dinu Patriciu”. A mai rămas o săptămână până la finalizarea programului de inscriere

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Termenul limită pentru înscrirea în acest program de burse pentru liceeni şi studenţi expiră pe 15 martie 2011.Perioada de înscriere în programul naţional de burse „Inventează-ţi viitorul", cel mai important program de acest gen din România, se apropie de final.

Elevii şi studenţii care doresc să devină bursieri în acest program în anul şcolar/universitar 2011-2012 pot trimite dosarele de candidatură prin poştă (cu confirmare de primire), până la data de 15 martie 2011, pe adresa: Fundaţia „Dinu Patriciu", bulevardul Barbu Văcărescu nr. 301-311, Clădirea Lakeview, Sector 2, Bucureşti, cod poştal 020276.

Fundaţia Dinu Patriciu oferă lunar, pe durata întregului an şcolar sau universitar 5.000 de burse pentru liceeni, 500 de burse pentru studenţi şi 100 de burse lunare pentru studenţii din Republica Moldova care studiază în România.

Cuantumul unei burse pentru liceeni este de 200 de lei pe lună, iar pentru studenţi de 300 de lei.

Până acum, în cei patru ani de la lansarea programului au fost sprijiniţi 15.017 bursieri din rândul elevilor şi 1.644 bursieri studenţi.

Bugetul total investit până în prezent în burse este de 31.469.400 lei noi, echivalentul sumei de 7.391.173 euro.

Fundaţia Dinu Patriciu este o organizaţie

neguvernamentală care sprijină şi promovează educaţia în toate formele ei. Cu un buget anual de peste 7 milioane USD, fundaţia dezvoltă programe ample, susţine peste 5700 de bursieri şi îşi propune să contribuie la revitalizarea valorilor sistemului educaţional românesc.

Cine poate solcita bursă

Solicitantii burselor programului „Inventeaza-ti Viitorul!" trebuie sa fie cetăţeni români, inmatriculati in anul scolar/universitar curent ca elevi in clasele VIII-XII, (la cursuri de zi) in scolile si liceele din reteaua educatiei nationale sau ca studenti in ciclul de licenta in reteaua de universitati romanesti (la cursuri de zi) si trebuie sa indeplineasca simultan doua conditii de eligibilitate:

1. sa aiba rezultate scolare bune, adica o medie a ultimilor doi ani de studii cel putin egala cu 9.00, si mediile semestriale la purtare in ultimii doi ani de studiu incheiati egale cu 10 si

2. sa aiba o situatie sociala modesta, respectiv sa provina din familii cu o medie a venitului lunar pe membru de familie in ultimele trei luni inferior pragului de 400 RON.

Programul Inventeaza-ti Viitorul! este destinat doar acelor elevi care doresc si intentioneaza sa dobandeasca o formatie preuniversitara si universitara completa. Prin urmare, nu sunt eligibili elevii de clasa a VIII-a care nu intentioneaza sau nu reusesc sa-si continue studiile la liceu, sau elevii de clasa a XII-a care nu doresc sau nu reusesc sa isi continue studiile la facultate.

Dosarul să conţină

a) Fisa de inscriere completata on-line, imprimata si apoi semnata;

b) copie a cartii de tale identitate (se accepta si copie dupa certificatul de nastere daca nu ai implinit inca 14 ani);

c) adeverinta de la scoala sau facultate din care sa reiasa clasa sau anul de studiu in care esti inscris;

d) adeverinta de la scoala sau facultate (sau copie dupa foaia matricola) din care sa reiasa mediile pe ultimii doi ani de studiu incheiati;

e) copie dupa cartile de identitate ale tuturor membrilor familiei (sau dupa certificatele de nastere ale celor care nu au implinit inca 14 ani);

f) documente care sa probeze venitul parintilor sau sustinatorilor tai legali si al fratilor majori necasatoriti in ultimele trei luni care preced depunerea candidaturii:

-adeverinta de salariu (in cazul celor care realizeaza venituri din salarii);

-copie cupoane pensie sau somaj (in cazul pensionarilor sau somerilor);

-adeverinta fiscala care sa ateste veniturile din agricultura (in cazul celor care realizeaza venituri din agricultura);

-adeverinta fiscala care sa ateste veniturile din activitati independente (in cazul celor care realizeaza venituri din activitati independente);

-declaratie pe onoare (in cazul celor care nu realizeaza niciun venit, inclusiv declaratiile fratilor majori necasatoriti care locuiesc si gospodaresc impreuna cu familia);

-adeverinta de elev/student (pentru fratii aflati in aceasta situatie).

g) un eseu care sa descrie scoala in care ti-ai dori sa studiezi (cum ti-ai dori sa fie profesorii, ce ti-ar placea sa studiezi - discipline/domenii de studiu, cum ti-ar placea sa iti fie predate lectiile, cum ai dori sa fii evaluat, care ar trebui sa fie dotarile scolii etc). Eseul trebuie sa fie scris de mana si sa nu fie mai mic de o pagina A4. Nu sunt acceptate eseuri de cateva randuri.

h) dupa caz, la dosar mai trebuie anexate si alte documente:

-copie dupa diplomele obtinute la olimpiade sau alte concursuri scolare precum si dovezi ale implicarii in activitati de voluntariat (in cazul in care ai mentionat acest lucru in fisa de inscriere);

-copie dupa sentinta de divort sau copie dupa certificatul de deces (pentru a dovedi componenta familiei);

-alte documente care justifica venitul (in cazul in care veniturile realizate sunt altele decat cele salariale, cele din pensie sau din ajutor de somaj);

-documente care sa ateste calitatea de reprezentat legal a persoanei care raspunde pentru tine - daca esti minor, in cazul in care aceasta nu este unul dintre parinti (tutori, curatori, asistenti maternali);

-adeverinta de la centrul de plasament sau copie dupa decizia de plasament in cazul in care te afli intr-o astfel de situatie.

La rubricile referitoare la venitul pe membru de familie in ultimele trei luni care preced depunerea dosarului de candidatura, trebuie sa imparti suma veniturilor nete ale tuturor membrilor familiei in fiecare din cele trei luni precedente inscrierii la numarul membrilor familiei (parinti si copii aflati in intretinerea acestora).

Focşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite