FOTO Povestea inventatorului român care vrea să călătorim cu Farfuria Zburătoare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aristide Balcu, fost şofer de autobuz, care are doar şapte clase, a obţinut brevet de invenţie pentru o maşinărie de zbor care seamănă cu un OZN, după patru decenii în care a făcut sute de schiţe.

Focşăneanul Aristide Balcu (71 de ani) este deţinătorul unei invenţii pe care o consideră revoluţionară,  brevetată de Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM). Invenţia, denumită „Aeronavă cu dislocarea fluidului prin învârtire”, este, în fapt, o farfurie zburătoare, menită, în opinia creatorului ei, să ofere mai multă siguranţă în zbor decât avioanele.

„Aparatul este format dintr-un ansamblu de turbine cuplat la un complex de axe concentrice, astfel că maşina  pluteşte în aer, deplasându-se prin rotire. Îi ia doar o secundă pentru o întoarcere la 180 de grade şi oferă foarte multă siguranţă celor care o folosesc, nefiind nevoie de pistă de aterizare sau de un aeroport. Farfuria zburătoare este prevăzută cu cabină pentru pilot, rotativă, pentru a asigura o vizibilitate cât mai bună, dar şi cu o sală pentru călători, în care pot intra de la zeci până la sute de persoane”, ne spune inventatorul maşinăriei.

În rest, farfuria zburătoare porneşte cu un motor clasic, pe motorină sau benzină, înălţimea de zbor fiind nelimitată.

Ideea i-a venit din joacă

Aristide Balcu, fost şofer, spune că a muncit la proiect mai bine de patru decenii, însă în primii opt ani a finalizat 99% din planuri. Bărbatul a terminat doar şapte clase, neavând bani să mai meargă la şcoală, dar se consideră un bun autodidact, pasionat de fizică.

Ideea construirii „OZN-ului” i-a venit încă din copilărie, după ce a aruncat o bucată de tablă în aer şi a văzut că străpunge aerul cu mai multă forţă decât orice.

„Nu m-am împăcat niciodată cu ideea să rămân doar un şofer. Nu mi-au plăcut avioanele, cum le vedeam eu pe sus. Cu elicea afară, aerul care se înfiletează, ce mai, dezavantaje mari! Acest lucru m-a pus într-o dilemă. M-am apucat de proiect, care avea deja o formă concretă când aveam 26 de ani. Ulterior, am mai venit cu îmbunătăţiri. Când m-am apucat de lucrat la ea nu auzisem de farfurii zburătoare, nu erau televizoare, nici măcar aparat de radio nu, dar s-a întâmplat să semene bine cu un OZN”, ne-a spus Aristide Balcu.

I-a scris lui Ceauşescu

Inventatorul susţine că, în vremea comunismului, „farfuria zburătoare” a fost declarată „strict secret cu importanţă deosebită”, din acest motiv fiind luat în colimator de fosta Securitate.

Mărturiseşte că ar fi dorit să breveteze invenţia încă de atunci, dar autorităţile l-au luat în râs, ceea ce l-a determinat să ceară o audienţă la fostul dictator. „I-am scris lui Nicolae Ceauşescu o scrisoare să fiu primit într-o audienţă cu caracter economic, politic şi strategic. Ceauşescu a trimis scrisoarea spre rezolvare la primul secretar al judeţului, care m-a chemat la partid să afle despre ce este vorba. I-am lăsat documentaţia, iar dosarul a fost direcţionat la secţia de documente secrete. Mi-am dat seama că nu are rost să insist, că aşa era regimul”, ne mai spune Aristide Balcu.

image

Invenţia a pus-o din nou pe tapet abia după Revoluţia din decembrie 1989, însă spune că s-a luptat cu morile de vânt din prima perioadă de tranziţie spre democraţie, fiind băgat în seamă abia după legiferarea actelor privind drepturile de autor. În anul 2011, reprezentanţii OSIM au declarat proiectul său ca fiind viabil şi au brevetat invenţia.

Un aparat sigur

Aristide Balcu consideră că maşina sa de zbor le poate oferi călătorilor o siguranţă ridicată, fără riscuri de producere a unor accidente majore. „Ce ziceţi dacă v-aş pune inima în palmă şi ficatul în genunchi, ar fi bine? Păi toate organele principale ale unui avion, elicea, motorul, rezervoarele, toate sunt cu risc, pentru că sunt în afară. În aparatul meu toate sunt în interior: direcţie, motoare, sunt la locul lor şi apărate. Sunt trei turbine care se învârtesc. Dacă loveşti o turbină, prin forma ei geometrică, chiar dacă tragi cu arma, glonţul se respinge prin tangenţă. Pe când la un avion şi o pasăre poate să spargă fuselajul”,  spune convins Aristide Balcu.

image

Sponsori pentru definitivarea operei

Din calculele lui Aristide Balcu, prototipul unei astfel de maşinării ar costa în jur de 300.000 de euro, în funcţie de materialele din care se doreşte a fi confecţionat „OZN-ul”.

De preferat sunt materiale uşoare şi rezistente. Spune că s-ar înhăma la o asemenea muncă, de transpunere în realitate a proiectului său, cu condiţia să-şi aleagă singur colaboratorii cu care să construiască aparatul şi să aibă bani să-i plătească.

Cu alte cuvinte, speră că se vor găsi sponsori să fie interesaţi să-i finanţeze opera, fiind convins că într-o zi pe cer vor zbura aparate care să fie folosite în special în cazurile de urgenţă.

„Poate fi folosit în toate domeniile. SMURD-ul ar trebui să fie dotat cu aceste aparate, poşta, supravegherea circulaţiei, transportul de medicamente şi alimente perisabile. Este un aparat care poate ateriza oriunde şi merge extrem de rapid. Nu se întâmplă absolut nimic, pentru că aterizează pe vertical”, conchide Aristide Balcu.

Mai puteţi citi:

Focşăneanul Umberto Sorani, inventatorul aparatului de curăţat cartofi şi a echipamentelor pentru submarine

Românul care a inventat „turbina-ciuline” vrea să ia cu asalt şi sectorul irigaţiilor din 2014

Focşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite