FOTO: Altfel de poveşti, spuse digital la Biblioteca Judeţeană

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cursanţii s-au pus deja pe treabă
Cursanţii s-au pus deja pe treabă

Participanţii vor învăţa să utilizeze metodologia DigiTales  pentru a crea altfel de poveşti, folosind instrumente bazate pe calculator.

Participanţii vor învăţa să utilizeze metodologia DigiTales  pentru a crea altfel de poveşti, folosind instrumente bazate pe calculator.

În săptămâna 8 – 12 aprilie 2013, la Centrul de Formare Profesională al Bibliotecii Judeţene Vrancea se desfăşoară cursul ”DigiTales – Altfel de poveşti” pentru bibliotecarii şcolari şi cadrele didactice din judeţul Vrancea. Cursul are loc în cadrul parteneriatului încheiat la începutul acestui an, de Biblioteca Judeţeană ”Duiliu Zamfirescu” Vrancea şi Casa Corpului Didactic ”Simion Mehedinţi” Focşani.

Astfel, Stela Stănoiu, bibliotecar la Casa Corpului Didactic ”Simion Mehedinţi” Focşani, Păuna Ceacă, bibliotecar la Liceul de Artă ”Gh. Tattarescu” Focşani, Ciprian Olariu, profesor documentarist la Şcoala Gimnazială din comuna Vizantea-Răzăşeasca, Liliana Leonte, bibliotecar la Şcoala ”Anghel Saligni” Focşani, Claudia Enache, profesor metodist la Casa Corpului Didactic ”Simion Mehedinţi” Focşani, Doina Dima şi Luminiţa Turbatu, educatoare la Grădiniţa cu PP Nr. 18 Focşani şi Rodica Leica, educator la Grădiniţa cu PN Nr. 4 Focşani vor şti să răspundă, după această săptămână, la mai multe întrebări legate de ce înseamnă Digitales şi ce este aceea o povestire digitală.

"Pentru că ne permite să îi invităm pe alţii să ne fie părtaşi la ceva şi să reflectăm asupra trecutului nostru, construind astfel comunităţi, în jurul gândurilor şi ideilor împărtăşite.
„Pentru că toată lumea are multe povesti de spus iar ritualul de a împărtăşi descoperiri despre viaţă poate fi extrem de valoros atât pentru cei care vorbesc dar şi pentru cei care poartă mărturie.  Oamenii se pot vedea, auzi şi pot percepe lumea în moduri diferite. Aceasta înseamnă că formulările şi abordările pe care le iau pentru a spune poveşti sunt, de asemenea, foarte diferite.

image

Foto

image
image

Pentru că permit păstrarea digitală a identităţii culturale a comunităţilor, alfabetizarea digitală,  incluziunea digitală a unor grupuri vulnerabile dar şi pentru că această metodologie poate contribui la îmbunătăţirea actului educaţional şi la extinderea serviciilor pe care bibliotecile le pot oferi comunităţilor”, a precizat Teodora Fîntânaru, director al Bibliotecii Judeţene Vrancea.

Povestirile pot varia în lungime, dar cele mai multe poveşti pot avea, de obicei, între două şi zece minute. Acestea pot fi utilizate în materie de învăţământ, sănătate publică, asistenţă medicală, servicii sociale şi dezvoltarea internaţională, muzee, biblioteci şi prin partajare pot duce la schimbări pozitive în viaţa oamenilor.
 

Mai puteţi citi:

Bibliotecarii din şcolile judeţului învaţă să scrie poveşti digitale

Proiectul european DigiTales are două câştigătoare din Vrancea VIDEO

Focşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite