Fonduri europene pentru aducerea elevilor la şcoală. Copiii vor primi masă caldă şi îmbrăcăminte
0În Vrancea se derulează două proiecte de orientare şcolară şi şanse de reintegrare în care sunt implicaţi aproape 500 de elevi şi profesori.
Inspectoratul Şcolar Vrancea este partener în proiectul „Vino la şcoală! Schimbă-ţi destinul!”, care are ca obiectiv reducerea abandonului şcolara elevilor aflaţi în situaţii de risc din judeţul Vrancea.
Proiectul are ca beneficiari direcţi 273 de elevi din Şcoala Gimnazială Vizantea Răzăşească, Şcoala Gimnazială Chiojdeni, Şcoala Gimnazială Jitia şi Şcoala Gimnazială „Regina Maria” Vintileasca.
Proiectul este finanţat din granturile Spaţiului Economic European şi norvegiene, iar elevii beneficiază de activităţi de tip „Şcoală după şcoală”, activităţi de consiliere şi orientare şcolară, primesc câte o masă caldă pe zi, iar la final vor primi câte un pachet cu îmbrăcăminte şi încălţăminte.
Un al doilea proiect cu fonduri europene în derulare este „Educaţia, calea spre viitor”, implementat de către Asociaţia Europeană pentru o Viaţă mai Bună în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Vrancea şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Mureş.
Acesta oferă copiilor, tinerilor şi adulţilor care au abandonat cursurile învăţământului primar sau secundar inferior înainte de finalizarea acestuia o nouă şansă de reintegrare în sistemul educaţional şi posibilitatea dobândirii calificărilor necesare pentru ocuparea unui post pe piaţa muncii.
Practic, sunt activităţi de tip „A două şansă” şi se adresează unui grup-ţintă format din 192 de elevi din Vrancea care desfăşoară cursuri la Şcoala Gimnazială Slobozia Bradului, Şcoala Gimnazială Tîmboeşti, Şcoala Gimnazială Vîrteşcoiu şi Colegiul Tehnic „Valeriu D. Cotea” Focşani. Cele două proiecte au o valoare de aproximativ 9 milioane de lei.
„Aceste două proiecte reprezintă o oportunitate pentru personalul din învăţământul preuniversitar al judeţului Vrancea de a-şi îmbunătăţi competenţele în vederea promovării unor servicii educaţionale de calitate, intensive şi structurate, axate pe nevoile elevilor şi ale unei şcoli de tip incluziv. Activităţile derulate îşi propun să influenţeze creşterea calităţii nivelului educaţional, să reducă şomajul şi inegalităţile sociale şi să sporească numărul elevilor care frecventează şcoala, descurajând astfel abandonul şcolar şi părăsirea timpurie a şcolii”, spune Daniela Marchitan, inspector general şcolar IŞJ Vrancea.
Vă mai recomandăm: