Ambarcațiune cu vele, în pericol de răsturnare pe Marea Neagră. Opt persoane, la bord

0
Publicat:

O ambarcațiune cu vele, care risca să se răstorne în Marea Neagră, în zona Mangalia, a solicitat sprijinul Agenției Române de Salvare a Vieții Omenești pe Mare (ARSVOM). La bordul acesteia se aflau opt oameni.

Ambarcațiunea a fost remorcată la mal FOTO: captură ARSVOM
Ambarcațiunea a fost remorcată la mal FOTO: captură ARSVOM

ARSVOM a intervenit joi, 15 septembrie, cu nava de căutare şi salvare SAR Teya pentru aducerea în siguranță, la țărm, a ambarcațiunii cu vele. 

„În urma solicitării MRC Constanţa, nava SAR Teya aparţinând ARSVOM, acostată în portul Mangalia, a intervenit la o ambarcaţiune cu vele ce se afla în pericol în largul portului Mangalia. Marea este agitată și exista pericolul de răsturnare a ambarcaţiunii", a transmis ARSVOM.

Ambarcațiunea a fost remorcată în Portul Mangalia. 

ARSVOM, între Transporturi și Interne

Agenția Română de Salvare a Vieții Omenești pe Mare (ARSVOM) este o instituție publică al cărui statut este incert, ca urmare a unei decizii legislative de transfer de la un minister la altul.

La 18 mai, Senatul a votat Legea 281 pentru stabilirea unei ordonanţe de urgenţă sau reglementare a drepturilor privind transferul ARSVOM-ului din cadrul Ministerului Transporturilor la Ministerul de Interne, mai precis la IGSU. Camera Deputaţilor este cameră decizională. Acest lucru este contestat de către angajații Agenției.

„Se urmăreşte de mult timp această organizare a IGSU, au preluat şi Salvamontul, şi Aviaţia, se doreşte şi Ambulanţa să o preia pentru a organiza acea Agenţie Naţională a Situaţiilor de Urgenţă. Am avut întâlniri cu domnul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, în luna ianuarie, în martie, când a venit la Constanţa, s-a pus problema desfiinţării ARSVOM-ului şi ni s-a comunicat că va ţine cont de doleanţele angajaţilor. Nu ni s-a comunicat nimic, nu ne bagă nimeni în seamă, nici din cadrul Ministerului de Interne, nici de la Ministerul Transporturilor”, susţine preşedintele sindicatului ARSVOM, Boris Lucian. 

Sindicaliştii spun că trecerea în cadrul IGSU ar însemna pierderea unor locuri de muncă, mai ales în rândul angajaţilor TESA. 

„În primul rând, personalul TESA ar fi vizat datorită faptului că IGSU nu cred că are nevoie de personal TESA pentru că funcţionează pe alte sisteme, iar personalul navigant, unde proporţia este de peste 80% în cadrul acestei agenţii, este deja depăşit din punct de vedere al vârstei datorită faptului că media de vârstă este peste 45 de ani în cadrul ARSVOM, iar IGSU la 45 ani, în cadrul Ministerului de Interne se pensionează”, spune preşedintele Federaţiei Sindicatelor Trans-Conex Portul Constanţa, Silviu Stanciu.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite