Probleme uriaşe pe şantierul primei autostrăzi finanţate prin PNRR. „Soluţiile nu dau rezultate” VIDEO
0Un tronson aflat în lucru al Autostrăzii Transilvania, Nădăşelu - Zimbor, dă mari bătăi de cap constructorului din cauza alunecărilor de teren. În zonă au mai apărut astfel de probleme şi pe tronsonul Gilău - Nădăşelu, unde porţiuni de sute de metri s-au surpat în repetate rânduri.
Şantierul primei autostrăzi din România finanţate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) , mai exact tronsonul Nădăşelu - Zimbor, este afectat din plin de o alunecare masivă de teren. Potrivit Hotnews, care citează Asociaţia Pro Infrastructura, antreprenorul general, UMB, nu a reuşit încă să găsească soluţii, în ciuda unei mobilizări excepţionale.
Nu este prima dată când pe A3 apar astfel de probleme. Adevărul a scris de-a lungul timpului despre alunecările de teren care au afectat aproape în fiecare an tronsonul Gilău-Nădăşelu.
„Déjà-vu pe Autostrad Transilvania între Nădăşelu şi Zimbor: o alunecare masivă la km 11+300 şi numeroase zone cu sol instabil care au dat bătăi de cap şi constructorilor anteriori - Bechtel a sărit peste acest tronson şi a început lucrările dincolo de Suplacu de Barcău spre graniţă şi Maltauro căruia i s-a reziliat contractul înainte de a pune o cupă de excavator în teren după ce a cerut costuri suplimentare imense”, informează Pro Infrastructura.
Vina nu aparţine constructorului. Potrivit sursei citate, actualul antreprenor general, UMB, în ciuda mobilizării excepţionale, nu scapă de problemele majore de consolidare, iar execuţia în aceste zone cu instabilitate este fie blocată, fie înregistrează întârzieri şi, desigur, costuri în plus.
„Deşi constructorul actual depune toate eforturile pentru consolidarea versanţilor, soluţiile aplicate până acum nu par a avea rezultate favorabile. Experţi desemnaţi de UMB şi de CNAIR caută împreună soluţii, luându-se în calcul inclusiv schimbarea traseului”, mai notează Asociaţia Pro Infrastructura.
Tronsonul de autostradă Nădăşelu - Zimbor, parte a Autostrăzi Transilvania, are o lungime de 30 de kilometri, iar lucrările au început în februarie 2021. Constructor este UMB, care a câştigat şi licitaţia pentru realizarea următorului segment, Zimbor - Poarta Sălajului, pe o lungime de 12 kilometri.
Vă mai recomandăm şi: