Organizatorii Untold, după „scandalul Gheboasă”: „Fiecare artist își asumă mesajele și e responsabil de conținutul livrat”

0
Publicat:

Un scandal uriaș a izbucnit după ce trapperul Gheboasă a cântat, la Untold, împreună cu adolescenții din public, piese pline de obscenități și înjurături. Directorul de comunicare al festivalului, Edy Chereji, a intervenit și a făcut public punctul de vedere al organizatorilor.

Gheboasă a cântat pe o scenă secundară a festivalului de la Cluj. FOTO Captură Youtube
Gheboasă a cântat pe o scenă secundară a festivalului de la Cluj. FOTO Captură Youtube

Trapperul Gheboasă a susținut un concert pe scena Alchemy, una dintre scenele secundare ale festivalului Untold, care a avut loc între 3 și 6 august la Cluj. Chiar și așa, la concert au asistat câteva mii de fani, majoritatea adolescenți, care au rezonat cu el și au cântat la unison versuri vulgare și rasiste, dar și mesajele care îndeamnă mai mult sau mai puțin direct la consumul de droguri. 

Directorul de comunicare al Untold, Edy Chereji, a reacționat după scandalul care a lovit, indirect, în festivalul clujean. El a amintit că Gheboasă este doar unul dintre cei peste 250 de artiști care au cântat la Untrold și spune că va urma o analiză detaliată a tot ceea ce s-a întâmplat, urmând a se decide calea de urmat.

Gheboasă este exponentul curentului trap, care are o priză tot mai mare în România și în străinătate, la publicul tânăr. Pe de alta parte Gheboasă reprezintă doar unul din cei peste 250 de artiști, la o scena secundară, care a fost invitat la multe evenimente din țară, în acest an. Vom face o analiză să vedem care e cea mai potrivită cale între libertatea actului artistic și impactul pe care l-ar putea avea mesajele lui din timpul concertului. Nu ne putem preface că nu există un întreg gen muzical când el este atât de popular în România cât și în străinătate, în rândul tinerilor. Cred că este la fel de important și ce le mai oferim acestor tineri în festival și cum mergem noi în întâmpinarea lor. Ei ajung în festival cu o anumită cultură muzicală, dar noi îi expunem la multe alte genuri muzicale și experiențe pozitive. Expunerea este în ambele sensuri, acești tineri vin în festival pentru un gen muzical sau pentru un artist, dar au ocazia să descopere zeci de artiști din alte genuri muzicale”, spune Chereji

Fiecare artist e responsabil de mesajul pe care îl transmite

El mai spune că organizatorii nu intervin în actul artistic din respect pentru libertatea de exprimare. Altfel spus, fiecare artist e responsabil de mesajele pe care le transmite, adaugă Chereji.

În imagine, Edy Chereji, directorul festivalului Untold FOTO Facebook
În imagine, Edy Chereji, directorul festivalului Untold FOTO Facebook

„În același timp, dacă există participanți la festival deranjați de genul trap, ei au posibilitatea de a alege oricare din celelalte scene, cu genuri muzicale diferite. Aș mai menționa și faptul că noi nu am intervenit niciodată în actul artistic, deoarece credem în libertatea de exprimare. Fiecare artist își asumă mesajele si este responsabil de conținutul pe care îl livrează.”

Edy Chereji a vorbit și despre promisiunea Untold, unul dintre cele mai apreciate festivaluri la nivel mondial, câștigător de premii internațional, precum „Best Major European Festival” în 2015.

Aș încheia reamintind care a fost promisiunea UNTOLD din acest an, pe care am reușit să o îndeplinim până la ultimul detaliu: 250 de artiști, artiști de top internațional - unii dintre ei prezenți pentru prima dată în România, cea mai impresionantă producție de festival din România, sute de mii de participanți aflați în maxima siguranță, străini veniți din toate colțurile lumii, emoții si viață schimbată în bine pentru mulți oameni, mai spune el.

Scandalul care i-a împărțit pe români

Imaginile din concertul lui Gheboasă au ajuns în spațiul public și au provocat un scandal de proporții. Românii au fost practic împărțiți în două tabere. Prima, cea a acuzatorilor, care i-au pus la zid inclusiv pe organizatorii festivalului.

O a doua tabără, cea a moderaților, a atras atenția că astfel de concerte au loc în întreaga lume în ultimii zeci de ani. Fenomenul hippie din Occidentul anilor 60-70, cu artiști de calibru, dar care aveau versuri destul de asemănătoare, precum și concertele din România anilor 1990 și 2000, cu trupe ca BUG Mafia sau Paraziții, au promovat în nenumărate rânduri mesaje similare, susțin cei din a doua tabără.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite