Oraşul care investeşte peste 100 de milioane de euro în troleibuze, autobuze şi tramvaie moderne. Cei mai mulţi bani provin din fonduri nerambursabile UE

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ultimele troleibuze cumpărate de CTP Cluj sunt marca Astra Iveco Town 118 şi au fost fabricate la Arad. Foto: Andrei Pintea
Ultimele troleibuze cumpărate de CTP Cluj sunt marca Astra Iveco Town 118 şi au fost fabricate la Arad. Foto: Andrei Pintea

Un oraş din România achiziţionează sute de mijloace de transport în comun pentru care va plăti peste 100 de milioane de euro. Licitaţiile au fost deja lansate pentru 50 de troleibuze, 30 de autobuze electrice şi 22 de troleibuze care vor fi luate pe fonduri europene. Alte 85 de autobuze diesel euro 6 vor fi cumpărate cu credit bancar.

Clujul va achiziţiona pe fonduri europene un număr de 50 de troleibuze lungi, articulate, cu o lungime de 18 metri. Licitaţia a fost deja lansată şi a fost publicată pe 15 februarie pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).

Mijloacele de transport ecologice sunt eligibile pe axa 4.1 a Programul Operaţional Regional (POR 2014-2020). Proiectul de achiziţie este finanţat în proporţie de 85% din fonduri europene, iar 13% din bani vor veni din bugetul de stat. Bugetul local va suporta abia 2% din valoarea troleibuzelor. Ofertele vor fi evaluate până la data de 22 iunie, când se va şti numele firmei câştigătoare.

Troleibuzele ar urma să fie livrate în mai multe etape,  ultimele urmând să ajungă la Cluj în termen de 48 de luni de la data semnării contractului. În total, cele 50 de troleibuze ar urma să coste aproximativ 97 de milioane de lei, fără TVA, iar cu tot cu TVA ar ajunge, în euro, la suma de 25 de milioane.

Clujul a cumpărat ultima dată troleibuze în 2016. Atunci s-au achiziţionat 20 de troleibuze lungi din bugetul local cu aproximativ 10 milioane de euro. Troleibuzele, marca Astra Iveco Town, au fost fabricate în România, la Arad.

Primele 11 autobuze electrice vor ajunge la Cluj în aprilie

Primăria Cluj-Napoca  a organizat deja o licitaţie pentru 30 de autobuze electrice şi a semnat în vara anului trecut un acord-cadru cu firma Solaris, care va livra până în luna aprilie primele 11 autobuze. Banii pentru acestea provin din fondurile puse la dispoziţia Clujului de Guvernul Elveţiei. Celelalte 19 autobuze vor fi cumpărate din fonduri europene. Preţul unui singur autobuz electric ajunge la o jumătate de milion de euro, astfel că în total vor fi plătite aproximativ 15 milioane de euro pentru aceste vehicule.

image

Autobuzele electrice marca Solaris vor ajunge în Cluj peste două luni. FOTO: solarisbus.com

De asemenea, autorităţile din Cluj au demarat în urmă cu o săptămână o altă licitaţie, pentru achiziţia a 22 de tramvaie. Acestea vor fi cumpărate tot din fonduri europene şi ar urma să coste 190 de milioane de lei fără TVA. În total, acestea ar urma să coste, exprimat în euro, aproximativ 45 de milioane. Clujul a cumpărat ultima dată tramvaie cu fonduri din bugetul local în 2012. Licitaţia a fost atunci câştigată de polonezii de la Pesa, iar preţul pentru fiecare tramvai livrat a fost de 1,6 milioane de euro.

85 de autobuze diesel euro 6 vor fi luate pe credit

Altă licitaţie, pentru 60 de autobuze diesel euro VI, se află în derulare, iar numele firmei câştigătoare ar trebui să fie anunţat până la sfârşitul acestei luni. Autobuzele ar urma să coste 63 de milioane de lei. Recent, 15 autobuze, de data aceasta lungi de 18 metri, articulate, au fost achiziţionate de la Mercedes şi vor ajunge la Cluj la începutul lunii următoare.

autobuze iveco cluj foto andrei pintea

Clujul a cumpărat în 2014 şi 2015 50 de autobuze Solaris şi Iveco. FOTO: Andrei Pintea

În sfârşit, Compania de Transport Public Cluj ar ruma să mai lanseze o licitaţie pentru 10 midibuze, autobuze ceva mai scurte cu lungime de 9-10 metri (faţă de 11 metri, lungimea standard). În cazul autobuzelor diesel, banii provin dintr-un credit acordat de o bancă, în valoare de 20 de milioane de euro.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite