Afacerile „verzi“ din Cluj-Napoca înfloresc şi pe timp de criză

0
Publicat:
Ultima actualizare:
50 de clienţi trec, în medie, pe săptămână, pragul unui magazin bio din Cluj-Napoca.
50 de clienţi trec, în medie, pe săptămână, pragul unui magazin bio din Cluj-Napoca.

Magazinele care comercializează exclusiv produse ecologice reuşesc şi pe timp de criză să-şi menţină clienţii. În ultimii ani, clujenilor li s-a oferit, prin aşa-numitele magazine bio, o alternativă sănătoasă la produsele comercializate în supermarketuri. În ciuda preţurilor mai mari practicate de aceste magazine, din ce în ce mai mulţi clujeni aleg să cumpere produse certificate bio.

Managerii afacerilor „verzi" din Cluj-Napoca spun că reuşesc să contracareze efectele crizei printr-o promovare susţinută a produselor agroalimentare 100% bio. „Desigur că se simt efectele crizei, ca în orice domeniu. Noi am fost primii care am deschis un astfel de magazin în Cluj-Napoca, la finele anului 2008. Produsele comercializate de noi provin din ferme din România şi Ungaria în care nu se folosesc pesticide şi îngrăşăminte chimice în cultivarea legumelor, iar animalele sunt crescute în curte, nu în hale", arată Roxana Pencea, unul dintre asociaţii care au inaugurat la Cluj-Napoca „Coşul Verde". În plus, produsele importate fac parte din reţeaua „FairTrade", care protejează micii producători.

Comenzi online, o alternativă comodă

Pe lângă magazinele clasice, pe piaţa produselor bio din Cluj-Napoca au avut succes şi cele online. „Pe lângă magazinul din Piaţa Avram Iancu, unde ne calcă pragul zilnic, în medie, aproximativ 50 de clienţi, am dezvoltat şi un site prin intermediul căruia clujenii pot face comenzi online. Lunar, primim în jur de 40 de comenzi, iar valoarea unui coş se cifrează în jurul valorii de 100 de lei", mai spune Roxana Pencea.

Pe lângă magazinele clasice şi cele virtuale, „Coşul Ţărănesc" a introdus pe piaţa clujeană de profil o a treia variantă. „Noi livrăm produse la domiciliu în baza unor abonamente, nu neapărat în urma comenzilor virtuale, cu toate că avem şi un site funcţional. Ţinând cont că am introdus pe piaţă acest concept la începutul acestui an, de criză, putem spune că lucrurile merg spre bine. La ora actuală, avem 37 de abonamente şi, pentru ca afacerea să înceapă să meargă pe profit, facem tot posibilul ca, până la finele anului, să ajungem la 100 de astfel de abonamente", explică managerul „Coşului Ţărănesc", Avram Fiţiu.

Premieră în Cluj: cafenea bio

Printre produsele bio certificate aflate la mare căutare se numără sortimentele de brânzeturi, carnea, legumele şi fructele. În plus, în premieră pentru Cluj, în maximum două săptămâni, „Coşul Verde" va inaugura prima cafenea bio din municipiu. „Clujenii vor putea servi băuturi nealcoolice 100% bio, avem reţete inedite, iar preţurile sunt, şi ele, de criză. Pe lângă asta, vom lansa şi o linie de patiserie, produsele fiind făcute exclusiv din materie primă certificată bio", completează Roxana Pencea.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite