UPDATE Pasajul Unirii din Capitală, blocat de un TIR FOTO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La scurt timp de la redeschiderea după o reabilitare de 12 milioane de euro, Pasajul Unirii din Capitală a fost blocat joi, 8 septembrie, de un TIR care a acroșat limitatorul de înălțime. În patru zile de la redeschidere, acesta este cel de-al treilea incident înregistrat. Joi dimineață, Pasajul Unirii este blocat de un TIR, iar traficul este blocat pe sensul dinspre Tineretului spre Universitate, relatează hotnews.ro.

Camion blocat la intrarea în Pasajul Unirii FOTO Inquam Photos/Octav Ganea
Camion blocat la intrarea în Pasajul Unirii FOTO Inquam Photos/Octav Ganea

UPDATE:  Tirurile au accesul interzis în Pasajul Unirii, iar regula era valabilă și înainte de reabilitarea acestuia a precizat Marius Coaje, coordonatorul lucrărilor de reabilitare din partea Primăriei Sectorului 4, la Europa FM.

Tirurile n-au intrat niciodată prin pasajul Unirii și nici acum nu circulă. Autotrenul de azi avea undeva la 4 metri 20 înălțime iar pasajul avea undeva la 3,90, deci niciodată n-aveam cum să intre în acest pasaj.

Potrivit lui, și înainte de reabilitare au avut loc incidente similare, dar în interiorul pasajului. 

Automatizările respective au fost făcute așa cum se fac pe zona centrală, iar ca ele să nu fie agățate au fost placate pe plafon. S-a coborât undeva la 15 centimetri de la plafonul inițial al pasajului cu această placare. El în momentul de față în zona cea mai joasă din pasaj are 3,70, dar proiectantul a decis ca poarta de gabarit să fie la 3,50. Înainte, poarta de gabarit arăta 3,70 dar ea era ridicată la 3,80, deci și în trecut rămâneau dar rămâneau în pasaj înfipte nu în porțile de gabarit”, a detaliat reprezentantul Primăriei sectorului 4.

Pasajul Unirii a fost reabilitat în ultimele luni, traficul fiind închis. Înainte să fie redat circulației, coordonatorul lucrărilor spune că s-au făcut teste inclusiv cu autobuzele Societății de Transport București, care nu întâmpină.

Noi, înainte să dăm drumul la acest pasaj, am introdus și am făcut teste cu cel mai mare și cel mai înalt și mai lung autobuz de la STB, intră fără nicio problemă.”

Știrea inițială: STB a anunțat că a deviat autobuzele liniei 381, care circulă acum pe deasupra pasajului Unirii, prin Piața Unirii.

Acesta nu este singurul incident care a avut loc după marea modernizare, realizată de Primăria Sectorului 4.  În primele două zile de la inaugurare, două autocare s-au blocat în indicatorul pus la intrarea în Pasajul Unirii și care arată și verifică înălțimea maxim admisă.

Camion blocat la intrarea în Pasajul Unirii FOTO Inquam Photos/Octav Ganea
Camion blocat la intrarea în Pasajul Unirii FOTO Inquam Photos/Octav Ganea

Primarul Daniel Băluță a precizat la acel moment că șoferii nu au respectat indicatorul care arăta înălțimea maxim admisă, însă un consilier general s-a întrebat dacă după reabilitare pasajul nu este mai mic.

Potrivit indicatorului, înălțimea maximă permisă în pasaj este de 3,5 m, cum era și înainte de reabilitare.

Camion blocat la intrarea în Pasajul Unirii FOTO Inquam Photos/Octav Ganea
Camion blocat la intrarea în Pasajul Unirii FOTO Inquam Photos/Octav Ganea

Reabilitarea a costat 12 milioane de euro

Circulația prin Pasajul Unirii s-a redeschis duminică, 4 septembrie, la ora 20.00, după ce a fost închis timp de două luni pentru lucrări de punere în siguranță. Lucrările au fost făcute de Primăria Sectorului 4 și au costat 12 milioane de euro.

Urmare a unei investiții de 12 milioane de euro, Pasajul rutier Unirii, cu o lungime de aproximativ 900 de metri, a devenit cel mai sigur tunel rutier, din punct de vedere al infrastructurii din România, dar și cel mai tehnologizat din țară”, arată primăria într-un comunicat de presă, de sâmbătă, 3 septembrie.

498 corpuri de iluminat au fost montate pentru a crește vizibilitatea

Mai mult, pentru a crește vizibilitatea în tunel, au fost montate 498 de corpuri de iluminat și bandă LED pe o suprafață de 4 kilometri, mai transmite administrația locală.

Totodată, la suprafață au fost instalați 30 de stâlpi de iluminat precum și 150 de proiectoare (pe rampă), astfel încât, iluminatul în pasaj să devină un ghidaj de siguranță pentru șoferi. De asemenea, Pasajul Unirii are, în momentul de față, cel mai performant sistem de ventilație.

 De ultimă generație, conceput special pentru aerisirea pasajelor rutiere, precum arhicunoscutul tunel rutier Mont Blanc, ce leagă Franța de Italia, sistemul este complet automatizat și are două regimuri de funcționare. Acesta este compus din 60 de ventilatoare, care intervin de îndată, în momentul în care nivelul noxelor în tunel ajunge să fie unul foarte ridicat și, totodată, evacuează fumul către zonele de ieșire, în caz de incendiu”, se mai arată în document.

S-au înlocuit rețelele de apă și canal

În paralel cu aceste lucrări, s-a intervenit la înlocuirea rețelelor edilitare de apă și canal, a celor electrice, în vederea instalării noului sistem de iluminat precum și la montarea unui nou sistem de supraveghere video. Totodată, pasajul a fost dotat cu două defibrilatoare automate pentru situații de urgență cât și cu amplificatoare pentru semnalul de telefonie mobilă, a mai transmis Primăria Sectorului 4.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite